przerywa przy około 2 tys/min

Postprzez josi80 » 31 paź 2006, 21:49

witam ponownie wszystkich, kolejny problem z moja BJ-ka to przerywanie (dopiero 3-4 razy mi sie to zdarzylo) na zimnym silniku z mocnym odglosem stuku przy dodaniu gazu wraz z mrugającą kontrolka od podgrzewania świec przy okolo 1/4 paliwa w baku. Pisze o paliwie bo przy rezerwie (1raz)bylo najgorzej oczywiscie rowniez na zimnym silniku zdarzylo sie to pukanie zaworów. przy okolo 1/4 paliwa w bakku delikatnie zaszarpala (okolo2 prm) i mrugala wtedy ta konrolka. obecnie kontrolka nie swieci, ale widocznie cos sie zlho dzieje z moja efcia:)Co to moze byc, jaka jest przyczyna.myslalem o regulacji zaworow ale zmylila mnie ta kontrolka od swiec zarowych, stawiam na elektronike tylko na co konkrtenie- to juz sam nie wiem:) pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi
Ostatnio edytowano 14 lis 2006, 16:51 przez josi80, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez magicadm » 1 lis 2006, 10:07

Zacząlbym od filtra paliwa a skończyłbym na odczycie kodów błędów...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez josi80 » 12 lis 2006, 20:10

filter ok, stan baku-pelny i zaczelo sie znowu to samo, dodam ze auto stalo na zewnatrz (3-4 st), zaczelo przerywac, i strasznie glosny stuk w silniku przy dodaniu gazu zaczelo przerywac i mrugala kontrolka od swiec zarowych.Nie wiem co jest ale wkurza mnie ta mazda(wczesniej byla astra II i chodzila bez zadnych usterek-o dziwo :| )na rozgrzanym silniku jest poki co ok, dzieje sie to tylko na zaimnym motorze, moze olej? a propos oleju nie wiem jaki byl wczesniej -auto z niemiec i tak mysle o mobilu 10W-40 – oczywiscie dla turbodiesli i w odpowiedniej klasie(chyba CJ-zreszta mam ksiazke to zobacze), pytam o mobil bo rozne historie juz o nim slyszalem ze nie bardzo dla tego silnika.moze elf?dziekuje za odpowiedzi.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez magicadm » 12 lis 2006, 21:38

Olej raczej zły trop...
Skoro migała kontrolka diagnostyki – trzeba odwiedzić ludzi, którzy potrafią odczytać zawartość pamięci kodów.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Winetou » 12 lis 2006, 23:52

a ja proszę o poprawienie tematu ( <czytaj> regulamin)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez josi80 » 26 gru 2006, 17:47

i nadal nie wiem co sie dzieje z moja BJ-ką , szarpie strasznie i glosny stuk zaworow jest na zimnym silniku, zaczyna sie od 2 tys obr, a jak sie rozgrzeje to ok , wyczytalem posty nt szarpania ale jakby to byl zawor SPV to nie mrugałaby kontrolka od swiec
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez VTec » 27 gru 2006, 00:03

witam,
Mam podobny 'problem',na zimnym,praktycznie od 1.5tys obrotow przerywa i super kopci,takze nigdy nie wciskam do spodu,czekam az sie rozgrzeje,potem smiga normalnie. Tak u mnie jest co zime. Wg mnie szukalbym powiazan z turbina. Suma sumarum jest to dobre zabezpieczenie dla turbinki w zime ;),nie ma co wciskac gazu do dechy bo i tak nie jedzie.
Nie ma czym sie przejmowac dopoki jezdzi,u mnie lampka swiec nie miga,przy czym nigdy nie probowalem na zimnym wciskac do spodu.

pozdr
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez magicadm » 27 gru 2006, 00:24

VTec napisał(a):. Wg mnie szukalbym powiazan z turbina.

Problem z turbiną nie spowoduje raczej szarpania...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez VTec » 27 gru 2006, 10:30

magicadm napisał(a):Problem z turbiną nie spowoduje raczej szarpania...


Nie mialem na mysli uszkodzenia turbiny,gdyz w moim autku wchodzi na obroty jak nalezy. Chodzilo mi o powiazanie z turbina. Choc powoli zastanawaim sie czy nie jest to wina uszkodzonego ukladu abs,nie wiem do konca,gdyz nie widzialem jego od spodu,ale podobno razem z elektronika abs,jest tam kilka innych ukladow elektronicznych (np. od wskazan licznika predkosci/kilometrow,a co jeszcze to nie wiem)

pzrd
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez josi80 » 27 gru 2006, 20:12

no nie wiem, ale wg mnie to cos z pompa i czujnikami wokoł niej, bo od czego jest glosny stuk zaworow , tak jakby na sucho przez chwile chodzila, czyli jakby pompa zle podawala paliwo, no albo czujnik zwiazany z temperatura (od paliwa lub cieczy chlodzacej) bo jak tylko troszke sie nagrzeje problem znika.i dodam ze mruga wtedy kontrolka od swiec a przy dodawaniu gazu strasznie glosno klekocza zaworki
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Jaksa » 27 gru 2006, 20:26

josi80 napisał(a):wg mnie to cos z pompa
Mabi albo Nadarzyn
josi80 napisał(a):od czego jest glosny stuk zaworow
A to nie wtryski tak walą? zaworów w dieslu nie usłyszysz ( obyś nie słyszał :D )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez josi80 » 27 gru 2006, 20:44

jak wtryski to po co kontrolka miga?i chyba by kopcil a on nie kopci, tylko straszny rechot wystepuje, no nic dziekuje za rady, a ja chyba wroce do starych ale duzo "twardszych" marek bo poki co to nawet seat(!) jest lepszy ,mniej sie psul niz BJ, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323