Hałas "miksera" przy ok 3tys obr/min od strony pompy VACUUM

Postprzez magicadm » 9 lis 2006, 21:04

Ostanio usłyszałem/zauważyłem nowy(???) hałas w silniku. Przy obrotach ok 3 tys obr/min słychać delikatne zgrzytanie od strony VACUUM.
Hałas słychać TYLKO po podniesieniu maski i pochyleniu się nad pompą VACUUM.
Nie jest to żadne terkotanie, nie słychać tego absolutnie w środku, nie ma NIC wspólnego z naciskaniem hamulca itp.

Co najlepsze – dziś porównałem swój silnik z silnikiem kolegi rexwolfa, który niedawno grzebał/wymieniał VACUUM – u niego hałas jest identyczny.
Dokładnie przypomina mikser mielący gwoździe. :)

Czy w Waszych DITD jest coś takiego???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mike_mac » 11 lis 2006, 00:15

pisałem na forum o czymś podobnym http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#316286
tyle, że u mnie było to słyszalne siedząc w samochodzie i zwiększając obroty. W czasie jazdy nie było tego słychać. Po wymianie pompy cisza.
mike_mac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2006, 14:40
Posty: 47
Skąd: Poznań/Łódź
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02

Postprzez magicadm » 11 lis 2006, 09:56

mike_mac napisał(a):pisałem na forum o czymś podobnym

Faktycznie, to to samo...
ale jak widać wystepuje nie tylko w rocznikach 2001/2002.
rexwolf ma starsza BJ-tkę i jest dokładnie to samo...
Z taki hałas moim zdaniem może dawać tylko łożysko – do teraz nie wiedziałem, że takowe występuje w VACUUM.
Może ma ktoś schemat tego ustrojstwa???
O rozrząd sie raczej jeszcze nie boję... – rzadko kręce motorek powyżej 3 tys obr/min.
No i u mnie w środku idealna cisza...

Dziękuję mike_mac za odpowiedź :)

PS.
Czy nikt więcej z posiadaczy DITD nie sprawdzał tego u siebie??? :|
Nie zadzwonię przecież do ASO z pytaniem czy ten typ tak ma – bo od razu zasugerują mi wymianę na nowe...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez yesfan » 11 lis 2006, 10:13

Ja miałem metaliczny rzeonans przy 2,5 tyś obrotów i pompę... naprawiłem. Potrzebny jest tokarz i powiększenie "dekla" pompy, bo sprzęgiełko się nie mieści (upraszczając).

magicadm – u Ciebie może to być rzeczywiście łożysko, ale wymiana jest prosta.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez magicadm » 11 lis 2006, 11:49

yesfan napisał(a):Potrzebny jest tokarz i powiększenie "dekla" pompy, bo sprzęgiełko się nie mieści (upraszczając).

Że niby spuchło??? :|
Możesz to troszke "skomplikować"??? :)
yesfan napisał(a):magicadm – u Ciebie może to być rzeczywiście łożysko

To łożysko to jakieś "specjalne"??? Potrzebne są np: nowe uszczelki itp???
Ostatnio edytowano 11 lis 2006, 12:48 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez yesfan » 11 lis 2006, 12:15

Przydałoby się zdjęcie pompy od góry. Trudno mi bez rysunku czy fotki wytłumaczyć o co chodzi.


Łożysko jest firmy NSK czy coś takiego. Wymieniając je nie trzeba nic więcej.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez yesfan » 11 lis 2006, 12:42

Obrazek


a – oś pompy
b – ruchoma część, którą mechanik nazwał sprzegiełkiem
c – obudowa

Sprzęgiełko ma możliwość ruchu, ale zatrzymuje się na obudowie (patrz strzałka), nie na osi. Założyłem że w tym jest problem. Zresztą obudowa była już lekko oszliwowana, wiórki aluminium się pojawiły. Rozebrałem pompę, zaniosłem do tokarza "pokwkę", a on powiększył otwór w deklu, tak, że sprzęgiełko jak wychyli się maksymalnie to zatrzymuje się na osi pompy, nie na obudowie.

Jak ktoś zdejmie pompę to łatwo załapie o co chodzi.
Nie wiem czy mam rację, czy lekko powiększony dekiel (o 1-2 mm) nie narobi szkód, a może coś innego było przyczyną metalicznego odgłosu.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez mike_mac » 11 lis 2006, 12:44

magicadm napisał(a):
PS.
Czy nikt więcej z posiadaczy DITD nie sprawdzał tego u siebie??? :|
Nie zadzwonię przecież do ASO z pytaniem czy ten typ tak ma – bo od razu zasugerują mi wymianę na nowe...


ja dzwoniłem powiedzieli, że mieli trzech klientów z podobnym objawem, ale nic nie robili, bo klienci chcieli poszukać używek. Nie mieli przypadku, żeby taka pompa się rozpadła na amen.

Szkoda, że o możliwości naprawy nie wiedziałem pół roku temu, pewnie bym zaoszczędził parę złotych... :|
mike_mac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2006, 14:40
Posty: 47
Skąd: Poznań/Łódź
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02

Postprzez magicadm » 11 lis 2006, 12:51

mike_mac napisał(a):Szkoda, że o możliwości naprawy nie wiedziałem pół roku temu, pewnie bym zaoszczędził parę złotych... :|

Pół roku temu tego nie słyszałem u siebie.
Dzięki za odpowiedzi raz jeszcze :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mike_mac » 11 lis 2006, 18:35

yesfan napisał(a):
Sprzęgiełko ma możliwość ruchu, ale zatrzymuje się na obudowie (patrz strzałka), nie na osi. Założyłem że w tym jest problem. Zresztą obudowa była już lekko oszliwowana, wiórki aluminium się pojawiły.
Jak ktoś zdejmie pompę to łatwo załapie o co chodzi.


u mnie podobno nie było żadnych mechanicznych śladów, dlatego mechanik nie wiedział co konkretnie wydaje ten dźwięk w pompie.

yesfan napisał(a):Nie wiem czy mam rację, czy lekko powiększony dekiel (o 1-2 mm) nie narobi szkód, a może coś innego było przyczyną metalicznego odgłosu.


chyba sam rozbiorę tą starą pompę i popatrzę.
mike_mac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2006, 14:40
Posty: 47
Skąd: Poznań/Łódź
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02

Postprzez magicadm » 11 lis 2006, 21:21

yesfan napisał(a):Łożysko jest firmy NSK czy coś takiego.


Dobre, bardzo dobre :) :) :) <lol> :] <jupi> :D ;)

NSK robi łożyska do VACUUM w 323...
Bardzo mnie to cieszy bo jestem na etapie wyszukiwania części do sprzęgła i w JC mają łożysko wyciskowe firmy NSK – czyli ORY, ale za dużo mniejszą kasę...

Klejny raz widać, że ORY części nie powstają w kosmosie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez yesfan » 11 lis 2006, 21:49

NSK to międzynarodowa firma, w vacuum jest... "made in japan".
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323