Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

Postprzez maciek_z » 3 gru 2015, 01:27

Jak w temacie – jakis tydzien temu odwozac dzieciaki do szkoly silnik sie rozgrzal do normalnej temp ale nie bylo ogrzewania. Sprawdzilem plyn w ukladzie i uzupelnilem, nie wiem czemu ale zawsze ubywa do poziomu troche ponizej minimum. Wszystko weocilo do normy – bylo ogrzewanie i normalna temp.
Do dzisiaj – silnik rozgrzal sie do swojej normalnej temp i wskazowka stala mniej wiecej w polowie skali, po kilkunastu minutach temp zaczela rosnac i caly czas brak ogrEwania. Po pewnym czasie zaczela mrugac kontrolka swiec. Zatrzymalem sie i dolalem troche wody, nic nie parowalo, czuc bylo tylko, ze cos sie grzeje pod maska. Po chwili pojechalem dalej wciaz z wysoka temp i znowu po chwili zaczela mrygac kontrolka swiec.
Silnik to 2.0 ditd, mazda 323bj pre lift, 2001r, czerwona :)
Podejrzewam termostat.

Edit: poszedlem do auta i zaczalem dolewac wody. Wlalem troche do zbiornika, mniej niz 0,5 l i od razu bylo max. Odkrecilem korek od chlodnicy a tam sucho, wiec wlalem tam prawie 2,5l. Zobacze rano co i jak moze sie tylko zapowietrzylo ? Jest to mozliwe?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez Neonixos666 » 4 gru 2015, 00:20

Sprawdź czy nie masz przetartej chłodnicy od oprawy wiatraków, lub innych wycieków. Prawdopodobnie nie miałeś ogrzewania a silnik się grzał od zbyt niskiego poziomu płynu a termostat jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 5 sty 2016, 23:57

hej
mam takie pytanie

1. ile powinni sie rozgrzewac ditd 2.0 zeby w srosku bylo cieplo
ja musze jechac z 15 min z obratami 1.500-2.o00 zeby zaczał grzac

2. gdzie jest zamontowany termostat ? jest jeden czy 2
u u mnie niby chlodnica zimna skazówka na wyskosci 1/4 wysokosci dopiero sie nagrzewa a jak odkrecilem kurek na chlodnicy żygnęło plynem i był juz ciepły

3. czemu na moim termostacie jest taki mały mini zawór na górze on chyba przepuszca ciepły płyn na duzy obieg
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2016, 00:13

dziś przy -12 parę minut jazdy i wskazówka się podnosi. Trzeba pamiętać że nie włączamy ogrzewania zanim wskazówka się nie podniesie. Ważne jest również jak stary mamy płyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 6 sty 2016, 11:22

tez masz taki dziurawy termostat ?
moze ten moj oryginal nie powinien miec tego drugiego zaworu i przez nie go miesza sie z duzym obiegiem zamiast czekac grzecznie do tych 80 paru stopni w malm obiegu

pytam dlatego że:

dziewczyna wracając z pracy z kolega audi 80 1.9 td
powiedziala ze u niego strasznie szybko sie nagrzewa
odpalil auto i stalo na biegu jałowym i w tym czasie skrobali szyby
i podobno po 5 min jak wsiedli to w aucie juz bylo cieplo
Załączniki
5876003794.jpg
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2016, 13:08

karlo8 napisał(a):dziewczyna wracając z pracy z kolega audi 80 1.9 td
powiedziala ze u niego strasznie szybko sie nagrzewa


Coś podejrzanie szybko <lol>

Nie licz że Ditd będzie się tak samo szybko rozgrzewać jak stary 1.9TD jego sprawność jest sporo mniejsza dlatego więcej oddaje ciepła. Przy sprawnym termostacie i świeżym płynie prędkość rozgrzewania jest znośna pod warunkiem że nie odpala się ogrzewania zaraz po uruchomieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 7 sty 2016, 01:23

. ile powinni sie rozgrzewac ditd 2.0 zeby w srosku bylo cieplo

Karlo8
Czy mógłbym Cię prosić,żebyś pisał z większą uwagą i nie kaleczył naszego ojczystego języka?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez karlo8 » 2 lut 2016, 21:10

witam będe niebawem montował podgrzewacz płynu chłodniczego i mam 2 pytania:

1. na ktorym węzu do nagrzewinicy mam go zamontować – górny czy dolny (musi być wpływający do nagrzewnicy)

2 czy trzeba i jak pozniej odpowietrzyc nagrzewnice a moze i caly układ bo moze od razu plyn zmienie , jesli odpowietrzenie nie jest jakoś bardzo skomplikowane


– chłopaki , żadnych pomysłów ? :(
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez PiterP » 11 kwi 2016, 12:31

@maciek_z Mam identyczne objawy do tych przez Ciebie opisanych, mógłbyś napisać co było przyczyną u CIebie? Z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 12:32
Posty: 17
Skąd: Pilawa
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 90KM 2000r

Postprzez maciek_z » 13 kwi 2016, 18:49

Moj przypadek zakonczyl sie wizyta u mechanika, wlał płyn z barwnikiem, sprawdzilismy lampą i okazalo sie, ze chlodnica jest peknieta i saczy sie tamtedy plyn. Po wymianie chlodnicy na inna uzywana caly problem zniknal, ogrzewanie jest, temp wskazuje prawidlowo.
Co do wczesniejszych rozwazan to silnik rozgrzewa sie okolo 5-ciu minut przy temp zewnetrznej okolo 5 stopni na plusie, max obroty silnika przy rozgrzewaniu to 2,5k. Jesli wyjazde z pracy czy z domu i wbijam sie od razu w korek to rozgrzewa sie jeszcze dluzej.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323