Problem z pracą silnika (uszkodzony sterownik silnika)

Postprzez refresh » 25 sty 2016, 00:48

Witam, na wstępie chciałbym się przywitać :)
Jestem posiadaczem mazdy od kilku miesięcy i jak do tej pory pokonałem nią bezproblemowo prawie 10 tyś km.
No właśnie, jak do tej pory – wczorajszej śnieżnej nocy wyskoczyła mi na drogę sarna – gwałtowne hamowanie i silnik zgasł. Odruchowo ( tak wiem, to diesel, tak się nie powinno robić etc. ) puściłem sprzęgło żeby go odpalić. Auto trochę pokręciło silnikiem i w końcu odpalił, co było dla mnie dziwne bo nigdy nie było najmniejszych problemów z rozruchem silnika. Zaniepokojony zgasiłem go i spróbowałem odpalić raz jeszcze – niestety już bezskutecznie. Objawy stawiały na elektronikę, bo przestała zapalać się kontrolka od grzania świec oraz temperatura silnika szła na maxa do góry. Jak się okazało wiązka silnika między akumulatorem a pompą vacum była cała rozizolowana i poprzytapiana. Wszystkie kable zostały wymienione, polutowane, pozakładane termokurcze. Wymieniłem (przełożyłem z "cooling fan) również bezpiecznik 30A , spalony był ten pierwszy, jak dobrze pamięam od INJECTION. .
Tutaj pierwsze pytanie. Miałem problem z czterema przewodami – dwa Grube białe z czerownymi paskami – były takie same a nie byłem w stanie dojść który do którego więc połączyłem na chybił trafił.
Następne to dwa czarne z białymi paskami. Wychodziły tylko z wiązki wtyczek ( tych dwóch szarych i jednej czarnej przy vacu pompie ) , nie było żadnych kontynuacji tych kabli w grubej wiązce niżej. Jeden z nich ma przejście do masy , drugi nie. Pierwsza próba to połączenie ich razem i rozruch silnika, druga to rozizolowanie ich – bez zmian. Nigdzie nie byłem w stanie znaleźć schematu instalacji elektrycznej.

Efekt jest taki że auto już odpala, temperatura nie szybuje do góry, kontrolka grzania świec się zapala.
Auto nadal odpala od strzała z tym że :
– po dodaniu gazu auto pracuje bardzo twardo i głośniej jakby przestawiona była pompa.
– Jakby ciężej wkręcał się na obroty, nie jest już żwawy, ma problemy powyżej 3 tyś obrotów
– nie wiem jak z mocą, nie jeździłem nim
Po chwili od odpalenia auto mruga mi rytmicznie kontrolką grzania świec żarowych, po wymryganiu błędów wyskakują mi następujące błędy ( jeżeli dobrze je odczytałem )
– 1
-11
-12
-16

Idąc tym tropem doszedłem do komputera, który był cały z ropy, jak również znajdowała się ona na przekaźniku, oraz we wszystkich wtyczkach. Na dzień dzisiejszy pracę zakończyłem gdyż gonił czas.
Dodam że auto ma robione na czas wszystko co wymaga wymiany. Jedyne co pozostało stare to filtr paliwa który był nowy przy zakupie.

Jeżeli chodzi o ropę w instalacji to mam świadomość tego że odpowiada za to czujnik TCV oraz, (albo ) SPV. Jak można je uszczelnić oraz gdzie one się znajdują?

Drodzy forumowicze – ceniąc swój czas oraz nerwy doradźcie mi proszę na czym powinienem się skupić w pierwszej kolejności aby szybko rozwiązać problem?

Z góry dziękuje za pomoc! :)
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 19:51 przez refresh, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 00:08
Posty: 6 (1/0)
Auto: 323F BJ 2.0 DITD
99'

Postprzez tadziol » 25 sty 2016, 09:04

Masz uszkodzony PCM,a dokładniej to końcówkę mocy sterującą zaworem TCV. Dlatego tak twarda praca i P0216.Wyciągnij komp i zanieś do elektronika.Poradzi sobie. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez refresh » 28 sty 2016, 19:55

rozkręciłem komputer i mam do was drodzy przyjaciele pytanie. Mam spalony jeden rezystor, bardzo chciałbym go wymienić, tylko nie wiem na jaki – dodaję fotki, jest to rezystor R688 w sterowniku rf4d.
Jest na tyle uszkodzony że nie jestem w stanie odczytać z niego wartości. Oprócz tego warto wymienić coś jeszcze? Dodam że jestem w tym laikiem, i naprawdę w mojej okolicy nie ma nikogo zaufanego kto by mi to ogarnął na weekend.

http://zapodaj.net/5885301a89e61.jpg.html
http://zapodaj.net/a50e901ff8ebe.jpg.html
http://zapodaj.net/e917bdb3c40d2.jpg.html
http://zapodaj.net/f0a130e156084.jpg.html
http://zapodaj.net/155fa8bee361f.jpg.html
http://zapodaj.net/a2a88a8a15d17.jpg.html
http://zapodaj.net/80dbefe3fd1d6.jpg.html
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 00:08
Posty: 6 (1/0)
Auto: 323F BJ 2.0 DITD
99'

Postprzez wilk28 » 30 sty 2016, 14:12

wstaw tam rezystor 2W 0.22ohm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez tadziol » 30 sty 2016, 14:34

Skąd wiesz,ze taki ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323