Jako że to mój pierwszy post na tym forum wiec może na poczatku sie przywitam.
Witam wszystkich użytkowników forum.
Od miesiaca jestem posiadaczem Mazdy 323f BJ z silnikiem 2.0 DITD i pochodze z Szczecina .
Hobbystycznie zajmuje sie mechaniką samochodową a na codzień pracuje w branzy motoryzacyjnej przy sprzedaży czesci. Tak wiec w tych kwestiach służe pomocą.
A teraz do rzeczy.
Mam problem z Mazda silnik to 2.0 Ditd w wersji 101KM . W aucie mryga mi kontrolka swiec żarowych podczas jazdy niezależnie od warunków, a teraz troche danych.
-Auto Pali na dotyk nawet przy -14*C,
– Spalanie po trasie to 6.5 w miescie 7.6 (chyba troszke za duzo)
-Podczas jazdy auto jest bardzo ospałe do 1500-1700 Obr/min powyżej tych obrotów gwałtownie sie budzi lecz V-Max tego auto to 165km/h ,
-nie kopci.
Błedy jakie wyczytałem to :
0335
oraz
1649
Prosze o pomoc w interpretacji tych błedów i gdzie szukac przyczyny.
Pozdrawiam.
2.0 Ditd migajaca kontrolka swiec żarowych.
Strona 1 z 1
P0335,"Czujnik A położenia wału korbowego – usterka"
Czy błędy po skasowaniu powtarzają się?
Czy błędy po skasowaniu powtarzają się?
Witam.
Po kasowaniu błedów pozostał bład P1649
Najwyraźniej bład 0335 musiał powstac w wyniku odłaczenia czujnika przy wymianie rozrządu.
W jednym z tematów ktoś napisał że przy P1649 miał uszkodzony czujnik ciś dołodowania. Mam pytanie gdzie on sie znajduje w 2.0 ditd? Przyznam ze nie sciagałem osłony a na deklu widac tylko zawory sterujace turbiną.
Po kasowaniu błedów pozostał bład P1649
Najwyraźniej bład 0335 musiał powstac w wyniku odłaczenia czujnika przy wymianie rozrządu.
W jednym z tematów ktoś napisał że przy P1649 miał uszkodzony czujnik ciś dołodowania. Mam pytanie gdzie on sie znajduje w 2.0 ditd? Przyznam ze nie sciagałem osłony a na deklu widac tylko zawory sterujace turbiną.
- Od: 19 sty 2016, 16:25
- Posty: 11
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 Ditd :D
Renault Megane I 1.9 dti :D
Jawa 350 TS :D
Witam.
Na poczatek odłaczyłem kostke od EPROMU i odpaliłem silnik. Auto smiga tak jak wczesniej nie widze zadnej róznicy w jezdzie z EPROMEM i bez niego.
Co to jest eprom? To jest pamiec korekt dla pompy wtryskowej.
Wydaje mi sie że działa to w nastepujacy sposób. (podziele to na 3 etapy)
1.Komputer poprzez z czytanie sygnałów z wszystkich czujników dobiera sobie parametry wtrysku
2. Koryguje prametry wtrysku (analizuje z tym co jest w EPROMIE)
3. Wysyła do pompy wtryskowej
Jesli tak wtedy to by wyjasniało brak róznicy po odłaczeniu pamieci.
Udało mi sie odnalesc firme która po wyssaniu danych z epromu tworzy emulatory, badź naprawia to ustrojwo.
Wracajac do tematu rozebrałem to gdyz wyczytałem ze w innych markach przyczyna usterek były zimne luty. zmierzyłem rezystancje tego urzadzonka i tylko pomiedzy stykami 1 i 2 mam 10K ohma, reszta styków nie ma nic.
Zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ mój eprom posiada 4 piny a w kostce sa tylko 3.
Czy moze ktos z was zobaczyc ile macie pinów w kostce?
Moze jest tu kots z okolicszczecina i pozwolił by załozyc swój eprom celem weryfikacji.
Pozdrawiam
Na poczatek odłaczyłem kostke od EPROMU i odpaliłem silnik. Auto smiga tak jak wczesniej nie widze zadnej róznicy w jezdzie z EPROMEM i bez niego.
Co to jest eprom? To jest pamiec korekt dla pompy wtryskowej.
Wydaje mi sie że działa to w nastepujacy sposób. (podziele to na 3 etapy)
1.Komputer poprzez z czytanie sygnałów z wszystkich czujników dobiera sobie parametry wtrysku
2. Koryguje prametry wtrysku (analizuje z tym co jest w EPROMIE)
3. Wysyła do pompy wtryskowej
Jesli tak wtedy to by wyjasniało brak róznicy po odłaczeniu pamieci.
Udało mi sie odnalesc firme która po wyssaniu danych z epromu tworzy emulatory, badź naprawia to ustrojwo.
Wracajac do tematu rozebrałem to gdyz wyczytałem ze w innych markach przyczyna usterek były zimne luty. zmierzyłem rezystancje tego urzadzonka i tylko pomiedzy stykami 1 i 2 mam 10K ohma, reszta styków nie ma nic.
Zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ mój eprom posiada 4 piny a w kostce sa tylko 3.
Czy moze ktos z was zobaczyc ile macie pinów w kostce?
Moze jest tu kots z okolicszczecina i pozwolił by załozyc swój eprom celem weryfikacji.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 sty 2016, 23:46 przez Masselo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 sty 2016, 16:25
- Posty: 11
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 Ditd :D
Renault Megane I 1.9 dti :D
Jawa 350 TS :D
Witam.
Podmieniłem dziś epromy z mazd 626(RF4F I RF2F) niestety z mizernym skutkiem. Kontrolka nadal mrugała.
W koscte na pinach mam +5V i dwie masy , Byc moze jutro uda mi sie podmienic z 323 bj 101KM takiej jak moja.
Czy bład p1649 może oznaczac jeszcze coś innego niz eprom?
Podmieniłem dziś epromy z mazd 626(RF4F I RF2F) niestety z mizernym skutkiem. Kontrolka nadal mrugała.
W koscte na pinach mam +5V i dwie masy , Byc moze jutro uda mi sie podmienic z 323 bj 101KM takiej jak moja.
Czy bład p1649 może oznaczac jeszcze coś innego niz eprom?
- Od: 19 sty 2016, 16:25
- Posty: 11
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 Ditd :D
Renault Megane I 1.9 dti :D
Jawa 350 TS :D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości