ładowanie w Mazda 323F bj DiTD
Strona 1 z 1
Witam, Ostatnio miałem problemy z odpaleniem diesla. Po szybkim sprawdzaniu okazało się, że akumulator jest do wymiany. Zakupiłem nowy 74Ah. Przy nowym akumulatorze chciałem sprawdzić ładowanie. Wszędzie gdzie szukałem jest napisane że prawidłowe ładowanie wynosi od 13.8V do 14.4V. U mnie po odpaleniu napięcie wynosi 12.8V-13.5V przy wyłączonych odbiornikach. Jeżeli lekko dodam gazu wzrasta 14.3V-14.6V. Przy podwyższonych obrotach (1000 rpm) oraz włączonych odbiornikach takich jak światła nadmuch podgrzewanie tylnej szyby napięcie utrzymuje się na poziomie 14.3V-14.6V . Jednak gdy zejdę z obrotów (800 rpm) spada do 12.8V-13.5V. Jednak gdy utrzymam przez jakiś czas obroty tym samym napięcie ładowania na poziomie 14V wtedy nawet gdy zejdę z obrotów (800 rpm) ładowanie utrzymuje się na poziomie tych 14V. Jednak po zapaleniu świateł znowu spada na niższe. W czasie jazdy jest podobnie na obrotach powyżej 800 rpm ładowanie wynosi 14.5V jednak gdy wcisnę sprzęgło przy zmianie biegów ładowanie spada 12.8V-13.5V. Nigdzie nie mogę znaleźć jak wygląda ładowanie w tym samochodzie czy jest to normalne czy jednak uszkodzony alternator bądź regulator napięcia? A może wystarczy przeczyścić kable, połączenie i całą resztę. Jednak trochę zimno się zrobiło a nie posiadam garażu więc nie uśmiecha mi się czyścić i sprawdzać. Chciałbym tutaj zasięgnąć porady zanim zacznę cokolwiek robić. Jeśli u mnie przy obrotach powyżej 800 rpm ładowanie utrzymuje się na poziomie 14.5V a na biegu jałowym spada oznacza to uszkodzony alternator??
- Od: 5 kwi 2015, 16:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 74kW 2001r LIFT.
Moim zdaniem jest wszystko ok, pamiętaj że te wartości nie są i nie muszą być książkowe ponieważ podane są przy pracy w odpowiednich warunkach np. przy temp. +20 stopni.
Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie uspokoiliście. Nie chcę uszkodzić nowego akumulatora. Czyli mniejsze napięcia przy niskich obrotach nie jest problemem ? Wczoraj sprawdzałem u mojego kolegi miał cały czas ok. 14.5 V. Przy niskich obrotach przy wysokich przy światłach itp. Z kolei dziś u mojego brata w BMW ładowanie utrzymuje się na poziomie 13V. Z tego wszystkiego sam nie wiem jakie jest prawidłowe ładowanie w samochodzie. Będę przez najbliższe dni sprawdzał stan naładowania akumulatora oraz ładowanie.
P.S przy niskich obrotach światła trochę przygasają i to zawsze mnie irytowało.
P.S przy niskich obrotach światła trochę przygasają i to zawsze mnie irytowało.
- Od: 5 kwi 2015, 16:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 74kW 2001r LIFT.
w mojej starej maździe po odpaleniu było w granicach 12,5V i dopiero po przegazowaniu powyżej 2500obr/min napięcie wzrastało do 14,8V i było stałe bez względu na obroty aż do kolejnego uruchomienia silnika..
Tak,że każda maszyna ma trochę inną charakterystykę pracy.
Tak,że każda maszyna ma trochę inną charakterystykę pracy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam ładowanie sprawdz na rozgrzanym silniku na wyłaczonych odbiornikach.
Napiecie może tak spadac poniewaz po uruchomieniu silnika swiece zarowe jeszcze przez jakiś czas grzeja. Jesli ładowanie bedzie ponizej 13V warto sprawdzic szczotki i slizgi.
Napiecie może tak spadac poniewaz po uruchomieniu silnika swiece zarowe jeszcze przez jakiś czas grzeja. Jesli ładowanie bedzie ponizej 13V warto sprawdzic szczotki i slizgi.
- Od: 19 sty 2016, 16:25
- Posty: 11
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 Ditd :D
Renault Megane I 1.9 dti :D
Jawa 350 TS :D
fakt zauważyłem że od razu po odpaleniu światła nie świecą na max dopiero po ok 3s wszystko jest w normie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość