Problem z pracą turbiny plus brak mocy

Postprzez kamilp » 16 gru 2015, 13:21

Witam. Mam problem z mazdą 323f bj 2.0ditv 101km 2001r, mianowicie zakupiłem auto, auto w ogóle można powiedzieć że nie jeździło, zaciski trzymały auto- wyczyściłem zaciski jest ok, ale nie działała turbina, jakimś przypadkiem ściągnąłem wężyk który idzie do tej gruchy i zassałem troszke, założyłem przejechałęm się i pomogło, auto zaczęło jechać, ale to aby na chwilę, po paru km przejechaniu czy paru zgaszeniach znów jeździł wolniej nie było efektu turbo, co zrobić ? co sprawdzić ? Dodam że gdy znów zaciągnę sztangę na chwilę jest spoko.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2015, 15:27

Prawdopodobnie są zapieczone kierownice w sprężarce.

Należy sprawdzić czy po odpaleniu cięgno chowa się w ,,gruszkę" oraz czy jest podciśnienie w przewodzie.

Rozruszać też trzeba cięgno bo może są delikatnie zapieczone a jak nie to rozbiórka sprężarki i czyszczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamilp » 16 gru 2015, 17:46

Jak odpale auto to sztanga się nie rusza, ale gdy zdejmę z niej węzyk to się chowa/otwiera, tak jak by to co było w wężyku trzymało sztangę i nie pozwoliło jej się podnieść opuścić, boos sensor jest sprawny sprawdziłem go , a jak zdejmę z niej węzyk i wróci do stanu swojego to potem dużo lepiej jeździ,
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2015, 23:16

Zaraz po odpaleniu cięgno powinno wciągnąć się w gruszkę, ustawia to kierownicę by sprężarką się dobrze rozpędzała, może niewystarczające jest podciśnienie w przewodzie by wciągnąć cięgno? Po drodze jest też elektrozawór może to jego wina.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamilp » 17 gru 2015, 09:28

O którym elektrozaworze mówisz? Czytałem gdzieś że z kolei w tym 101km silniku sztanga dopiero się rusza jak auto ma obciążenie podczas jazdy, ty piszesz ze powinno od razu po odpaleniu?

Edit.
Już chyba wiem o którym elektrozaworze mówisz, a można go jakoś sprawdzić zamiast od razu kupować?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez tadziol » 17 gru 2015, 22:07

kamilp napisał(a): jak zdejmę z niej węzyk i wróci do stanu swojego to potem dużo lepiej jeździ,

no to turbina do naprawy,kierowniczki spalin nie zawsze się układają poprawnie i dlatego tak masz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilp » 18 gru 2015, 11:25

Trzeba by ją rozebrać i wyczyścić ? Czy próbować że tak powiem rozruszać tym cięgnem ? Ale ruchy ręcznie cięgnem chodzą normalnie i grucha i turbo, podobno mam silnik rf3f z a kolei na czujniku BS pisze RF4F. Jest gdzieś jakaś fotorelacja z czyszczenia turbo ?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez tadziol » 18 gru 2015, 14:40

może i jest fotorelacja,ale ja bym ją oddał fachowcom w ręce.
no chyba,że się na tym znasz,masz dostęp do części zamiennych i sprzętu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilp » 18 gru 2015, 16:49

A to jej wyczyszczenie nie wystarczy? Znam troszkę temat audi a4 turbinę, a jak sprawdzić czy to ona na pewno się tnie ? Poruszanie sztangą nie rozrusza się ?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez tadziol » 18 gru 2015, 22:03

jedno i to samo... :|
umiesz wyczyścić,to to zrób,a nie pytaj w kółko co robić,jak robić...
znasz temat turbo w audi a4,to działaj,może dasz radę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilp » 19 gru 2015, 08:19

Słuchaj pytam bo chce wiedzieć czy to turbo a nie inna głupota. Sztanga pozostaje w pozycji po zgaszeniu silnika, dopiero jak ściagnę wężyk to powraca do swojej pozycji . Czy potwierdzasz ze to turbo ?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2015, 11:32

daj jeszcze zdjęcia jak są podłączone wężyki podciśnienia przy elektrozaworze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamilp » 21 gru 2015, 16:16

Proszę bardzo, tak jak wspomniałem gdy zgaszę auto to grucha nie chowa się do końca dopiero jak ściągne z niej wężyk.Cz jest normalne ? O to zdjęcie.
Załączniki
IMAG0463.jpg
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez kamilp » 28 gru 2015, 14:45

I co myślicie?
Mówicie że turbo do czyszczenia , tylko dlaczego jak zdejmę wężyk podciśnieniowy od gruchy to grucha spokojnie wraca na swoją pozycje i auto ma znów moc. Na ludzkie myślenie jak by to podciśnienie gdzieś nie uchodziło ?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez Neonixos666 » 28 gru 2015, 19:16

nie chodzi o to by podciśnienie uchodziło całkowicie. Podstawą jest to czy po odpaleniu cięgno jest wciągane w gruszkę siłą podciśnienia, jeśli nie to trzeba szukać po kolei gdzie może być dziura. Silne jest podciśnienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 28 gru 2015, 20:14

rozruszaj może ręcznie to cięgno bez wyjmowania turbiny, sprawdź dokładnie wężyki, czy nie są spękane, później jeśli masz dostęp to zamień zaworek na próbę.
A jak chcesz to wyciągnij najpierw tą turbinkę, bo przecież roboty nie za wiele i można w jedno popołudnie ogarnąć temat – prawie jak w audi. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3321 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilp » 28 gru 2015, 22:57

O którym zaworku mówisz, o tym elektrozaworze co na zdjęciu jest?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez zadra » 29 gru 2015, 09:48

tak
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3321 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilp » 29 gru 2015, 10:21

Można w jakiś sposób go sprawdzić czy tylko kupno nowego ?

Dopisano 29 gru 2015, 12:28:

Aha, dodam że oznaczenie tego silnika to prawdopodobnie rf3f , a z kolei czujnik boost sensor mam z zonaczeniem rf4f, czy ma to znaczenie jakieś ?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Postprzez kamilp » 2 sty 2016, 10:29

Witam. Będe chciał zmienic elektrozawor, są dwie sztuki, można jakoś je sprawdzić czy kupić obie sztuki , o takim nr 139700-0700 i K5T49091
Początkujący
 
Od: 15 gru 2015, 18:46
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2.0ditv

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323