Problem z pracą turbiny plus brak mocy
Witam. Mam problem z mazdą 323f bj 2.0ditv 101km 2001r, mianowicie zakupiłem auto, auto w ogóle można powiedzieć że nie jeździło, zaciski trzymały auto- wyczyściłem zaciski jest ok, ale nie działała turbina, jakimś przypadkiem ściągnąłem wężyk który idzie do tej gruchy i zassałem troszke, założyłem przejechałęm się i pomogło, auto zaczęło jechać, ale to aby na chwilę, po paru km przejechaniu czy paru zgaszeniach znów jeździł wolniej nie było efektu turbo, co zrobić ? co sprawdzić ? Dodam że gdy znów zaciągnę sztangę na chwilę jest spoko.
Prawdopodobnie są zapieczone kierownice w sprężarce.
Należy sprawdzić czy po odpaleniu cięgno chowa się w ,,gruszkę" oraz czy jest podciśnienie w przewodzie.
Rozruszać też trzeba cięgno bo może są delikatnie zapieczone a jak nie to rozbiórka sprężarki i czyszczenie.
Należy sprawdzić czy po odpaleniu cięgno chowa się w ,,gruszkę" oraz czy jest podciśnienie w przewodzie.
Rozruszać też trzeba cięgno bo może są delikatnie zapieczone a jak nie to rozbiórka sprężarki i czyszczenie.
Jak odpale auto to sztanga się nie rusza, ale gdy zdejmę z niej węzyk to się chowa/otwiera, tak jak by to co było w wężyku trzymało sztangę i nie pozwoliło jej się podnieść opuścić, boos sensor jest sprawny sprawdziłem go , a jak zdejmę z niej węzyk i wróci do stanu swojego to potem dużo lepiej jeździ,
Zaraz po odpaleniu cięgno powinno wciągnąć się w gruszkę, ustawia to kierownicę by sprężarką się dobrze rozpędzała, może niewystarczające jest podciśnienie w przewodzie by wciągnąć cięgno? Po drodze jest też elektrozawór może to jego wina.
O którym elektrozaworze mówisz? Czytałem gdzieś że z kolei w tym 101km silniku sztanga dopiero się rusza jak auto ma obciążenie podczas jazdy, ty piszesz ze powinno od razu po odpaleniu?
Edit.
Już chyba wiem o którym elektrozaworze mówisz, a można go jakoś sprawdzić zamiast od razu kupować?
Edit.
Już chyba wiem o którym elektrozaworze mówisz, a można go jakoś sprawdzić zamiast od razu kupować?
kamilp napisał(a): jak zdejmę z niej węzyk i wróci do stanu swojego to potem dużo lepiej jeździ,
no to turbina do naprawy,kierowniczki spalin nie zawsze się układają poprawnie i dlatego tak masz.
Trzeba by ją rozebrać i wyczyścić ? Czy próbować że tak powiem rozruszać tym cięgnem ? Ale ruchy ręcznie cięgnem chodzą normalnie i grucha i turbo, podobno mam silnik rf3f z a kolei na czujniku BS pisze RF4F. Jest gdzieś jakaś fotorelacja z czyszczenia turbo ?
daj jeszcze zdjęcia jak są podłączone wężyki podciśnienia przy elektrozaworze.
I co myślicie?
Mówicie że turbo do czyszczenia , tylko dlaczego jak zdejmę wężyk podciśnieniowy od gruchy to grucha spokojnie wraca na swoją pozycje i auto ma znów moc. Na ludzkie myślenie jak by to podciśnienie gdzieś nie uchodziło ?
Mówicie że turbo do czyszczenia , tylko dlaczego jak zdejmę wężyk podciśnieniowy od gruchy to grucha spokojnie wraca na swoją pozycje i auto ma znów moc. Na ludzkie myślenie jak by to podciśnienie gdzieś nie uchodziło ?
nie chodzi o to by podciśnienie uchodziło całkowicie. Podstawą jest to czy po odpaleniu cięgno jest wciągane w gruszkę siłą podciśnienia, jeśli nie to trzeba szukać po kolei gdzie może być dziura. Silne jest podciśnienie?
rozruszaj może ręcznie to cięgno bez wyjmowania turbiny, sprawdź dokładnie wężyki, czy nie są spękane, później jeśli masz dostęp to zamień zaworek na próbę.
A jak chcesz to wyciągnij najpierw tą turbinkę, bo przecież roboty nie za wiele i można w jedno popołudnie ogarnąć temat – prawie jak w audi.
A jak chcesz to wyciągnij najpierw tą turbinkę, bo przecież roboty nie za wiele i można w jedno popołudnie ogarnąć temat – prawie jak w audi.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
tak
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Można w jakiś sposób go sprawdzić czy tylko kupno nowego ?
Dopisano 29 gru 2015, 12:28:
Aha, dodam że oznaczenie tego silnika to prawdopodobnie rf3f , a z kolei czujnik boost sensor mam z zonaczeniem rf4f, czy ma to znaczenie jakieś ?
Dopisano 29 gru 2015, 12:28:
Aha, dodam że oznaczenie tego silnika to prawdopodobnie rf3f , a z kolei czujnik boost sensor mam z zonaczeniem rf4f, czy ma to znaczenie jakieś ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość