Brak mocy, migająca dioda świec żarowych, wybłyskane 3 kody

Postprzez lipolop » 17 maja 2015, 20:16

Witam
Dzisiaj moja Madzia nagle i bez żadnego powodu straciła moc, na pulpicie miga kontrolka świec żarowych.
Obrotomierz na biegu jałowym wskazuje ok. 0,4 tyś (normalnie było 0,9). Auto bardzo ciężko wchodzi na obroty.
Kody wybłyskane po zwarciu GND oraz TEN we wtyczce diagnostycznej:
0216 – Układ Kontroli Czasu Wtrysku
1189 – nieznany
0403 – kod błędu EGR
Macie jakieś propozycje, co to może być?
Zapchany / zablokowany EGR czy raczej padła któraś ze świec żarowych?
Dzięki za odpowiedzi.

film z wybłyskanymi błędami, bo nie jestem pewien czy dobrze odczytałem.
https://youtu.be/B5D2DjsF_fM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez tadziol » 17 maja 2015, 21:53

skasuj kody,poprzez odpięcie akku,odpal ponownie auto,przejedź się kawałek i powtórz odczyt.
spodziewam się P0216,a wtedy zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu.
tylko nie pisz bez sensu "a co będzie jak....?".zrób to co radzę – potem napisz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lipolop » 18 maja 2015, 09:30

Kody skasowane, po krótkiej walce z uruchomieniem auta i przejażdżce wybłyskało 1 błąd.
Tak jak przypuszczałeś, wywaliło tylko kod P0216.
Po południu zabiorę się za sprawdzenie ustawienia paska rozrządu. Możesz mi tylko podpowiedzieć jak to najłatwiej zrobić?
Może wyjąć lewe koło i odkręcić nadkole? Czy lepiej od góry?
Dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 12:36

Wystarczy górną osłonę rozrządu zdjąć.Znaki są na kołach pasowych pompy i wałka rozrządu.
Cechę wału korbowego zobaczysz na kole pasowym na dole jako szczerbinką,a powinna sie pokryć z biało pomalowanym pionowym paskiem plastyku na dolnej obudowie rozrządu.
Jak będziesz miał przestawiony to jedź wg tego :
viewtopic.php?f=399&t=168527
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lipolop » 18 maja 2015, 14:48

Dobra wykręciłem górną osłonę, jednak nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.
Załącznik 1 widok prawego koła (od pompy), mam rozumieć, że chodzi te 2 punkty, one mają się nakryć, tak?
Załącznik 2, widok lewego koła, Jeden punkt jest na kole, a drugi pod nim (plastikowa kreseczka na obudowie).
Bo jeśli jest tak jak zrozumiałem to na pewno mam przestawiony pasek i to o parę oczek.
PS; Między zdjęciami silnik był odpalany, więc na 2 zdjęciach pasek jest w innym położeniu...
Załączniki
unnamed.png
unnamed1.png
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 15:07

proszę :
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lipolop » 18 maja 2015, 15:33

Zdjęcie wszystko wyjaśniło. Ustawienie obu kół pasowych jest prawidłowe, więc pasek nie przeskoczył. Co teraz?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2015, 16:11

a czy po włączeniu zapłonu słychać cykanie w okolicach pompy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lipolop » 18 maja 2015, 16:24

Gdy przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu, słychać wyraźne 1 cyknięcie (przed awarią było tak samo).
Auto odpala i jeździ, jednak czuć że straciło moc, wydaje się, że ciężko się wkręca na obroty. Dodatkowo, rano pojawiło się dosyć dużo białego dymu. Przy odpalaniu obroty spadały do zera, trzeba było przytrzymać gaz i utrzymać 1 tyś obrotów przez 10 sec, wtedy już nie przygasał, a obroty na luzie utrzymywały się na 0,5 tyś
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez tadziol » 18 maja 2015, 18:04

lipolop napisał(a):Ustawienie obu kół pasowych jest prawidłowe, więc pasek nie przeskoczył.

Obu ?? A porównałeś ustawienie tych dwóch z trzecim czyli wałem korbowym ?
WSZYSTKIE 3 CECHY MUSZĄ SIĘ ZGADZAĆ.

Dopisano 18 maja 2015 17:06:

Neonixos666 napisał(a):a czy po włączeniu zapłonu słychać cykanie w okolicach pompy?

wiem do czego dążysz,ale jak TCV nie pracuje,to silnik odpala na dotyk,ale ma za wczesny wtrysk,czyli pracuje głośno – traktorowato... <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lipolop » 18 maja 2015, 18:19

Dobra Panowie, dzięki Wam za pomoc. Jutro pojadę do mechanika, bo sam raczej nic i tak nie zrobię.
Później dam znać co i jak.
-------------------
Już wszystko wiadomo, tadziol trafił w 100%. Jednak przeskoczył pasek o 1 ząbek. Szczęście w nieszczęściu ;) Bo jak dobrze myślę, 2 ząbki to już kolizja, a więc o wiele większe wydatki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2014, 13:59
Posty: 16
Auto: Mazda 323f DiTD diesel 2.0
produkcja 2000r

Postprzez yeti369 » 15 lis 2015, 20:45

Witam,chciałbym się podpiąć pod temat,mam podobne problemy z moja mazdą,brak mocy,błąd 0216,znalazlem zwarte przewody od TCV z przewodem zasilającym świece,przewody połączyłem na krótko ale nie pomogło wciąż nie słychać "cykania".Zawór ma ok 11ohm,sprawdziłem jeszcze miernikiem przewody dochodzące do TCV, na jednym przewodzie-zielono biały mam stałe 12V a na drugim-pomaranczowym pokazuje mi impulsowo ok 4,25V.Czy tak mają wyglądać te napięcia?bo nie wiem czy stawiać na śmierć TCV czy raczej jest ok a przyczyny szukać na przewodach?Dodam tylko że wymieniłem świece i filtr paliwa.
Załączniki
20151114_131133.jpg
yeti369
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323