Witam.
Z miesiąc temu zakupiłem kompletny rozrząd i w promocji dostałem gratis podkładki pod wtryski. Zainteresowałem się nimi czy warto, czy sens, a po co, dlaczego miałbym je wymienić i doszedłem do wniosku że chyba tak, ale po kolei:
Z 3 tyś km temu wymieniałem olej z Mobila na Mobila 10w40 i obserwując spuszczany olej odniosłem wrażenie że jest jakiś wodnisty, rzadki. Mechanik określił że jest jakiś dziwny ten olej, nie taki jak być powinien. Wtedy to zostawiłem, zapomniałem.
Po dwu dniowej lekturze na temat podkładek odkręciłem dzisiaj korek wlewu oleju i przez około 2-4 sekundy wydobywał się dymek (wąchając go wydawało mi się że czuję spaliny chociaż teraz już nie jestem pewien) po czym dymek przestał się wydobywać ale chlapało dość, dość olejem.
Oleju po tych 3 tysiącach km dolałem około 60-80 ml.
Po odpaleniu zimnego auta kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 1-2 sekundach.
Czy łącząc ten wodnisty olej z dymkiem i chlapaniem można wywnioskować że podkładki czas nadszedł i kłania się ich wymiana?
Podkładki pod wtryskami?
Strona 1 z 1
Chlapanie to poruszające się dźwigienki zaworowe i obracający wałek rozrządu – normalne.
Tu masz przykład dymienia, ewidentny... jeżeli przez chwilę leci dymek i przestaje, to podkładki OK. Jeżeli po 10 sekundach dalej czujesz spaliny, to podkładki do wymiany. Aha do wymiany podkładek potrzebujesz także uszczelkę pod pokrywę zaworów ( oryginalną – inaczej pojawią się wycieki ) oraz uszczelniacze na przelewy z wtryskiwaczy ( powinno się je wymieniać na nowe ).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XM_U41socrI[/youtube]
Co do oleju, kontroluj jego poziom na bagnecie ale bez przesadnej troski. Olej poprzedni tzw. "dziwny" – nikt pewnie nie wie co było wlane....
Co do gratisowych podkładek – pozdrowienia dla Rikiego z mazparts.pl
– bardzo dobrze, że kupiłeś porządny rozrząd!! Będzie bezawaryjnie przez kolejne 90tyś km!
Tu masz przykład dymienia, ewidentny... jeżeli przez chwilę leci dymek i przestaje, to podkładki OK. Jeżeli po 10 sekundach dalej czujesz spaliny, to podkładki do wymiany. Aha do wymiany podkładek potrzebujesz także uszczelkę pod pokrywę zaworów ( oryginalną – inaczej pojawią się wycieki ) oraz uszczelniacze na przelewy z wtryskiwaczy ( powinno się je wymieniać na nowe ).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XM_U41socrI[/youtube]
Co do oleju, kontroluj jego poziom na bagnecie ale bez przesadnej troski. Olej poprzedni tzw. "dziwny" – nikt pewnie nie wie co było wlane....
Co do gratisowych podkładek – pozdrowienia dla Rikiego z mazparts.pl
Dzięki za szybką odpowiedź.
Olej sam dostarczyłem do warsztatu Mobil 10w40 ale co wlali? Nie widziałem, więc może wcale nie ten co przywiozłem.
Co do chlapania – uspokoiłeś mnie.
Filmik obejrzałem – może i podobny dymek poszedł, ale jak pisałem przez około 4 sekundy – potem szło powietrze. Niby śmierdziało spalinami ale w sumie to wszystko tam śmierdzi mi spalinami
Jutro dokładnie się przypatrzę i wywącham.
Tylko takie małe pytanko:
Czy sam zapach spalin po paru sekundach świadczy o zużytych podkładkach czy musi się dymić jak na filmiku + zapach? Bo rozumiem że po odkręceniu korka naturalnym jest że buchną sobie opary?
Tak, rozrząd od Rikiego (pozdrowienia), założony już – teraz jeżdżę i śpię spokojnie .
Olej sam dostarczyłem do warsztatu Mobil 10w40 ale co wlali? Nie widziałem, więc może wcale nie ten co przywiozłem.
Co do chlapania – uspokoiłeś mnie.
Filmik obejrzałem – może i podobny dymek poszedł, ale jak pisałem przez około 4 sekundy – potem szło powietrze. Niby śmierdziało spalinami ale w sumie to wszystko tam śmierdzi mi spalinami
Jutro dokładnie się przypatrzę i wywącham.
Tylko takie małe pytanko:
Czy sam zapach spalin po paru sekundach świadczy o zużytych podkładkach czy musi się dymić jak na filmiku + zapach? Bo rozumiem że po odkręceniu korka naturalnym jest że buchną sobie opary?
Tak, rozrząd od Rikiego (pozdrowienia), założony już – teraz jeżdżę i śpię spokojnie .
Alteec napisał(a):Bo rozumiem że po odkręceniu korka naturalnym jest że buchną sobie opary?
Dymu nie może być a opary są zawsze
Dzięki Panowie za pozdrowienia i wzajemnie
Decyzja zapadła – nastąpi wymiana podkładek + regulacja zaworów ale:
Na forum znalazłem manual z wymiany podkładek ale w Mazda 6. Czy ktoś może: ma, wie, zna, gdzie mogę znaleźć manual do tej czynności w Mazda 323F BJ 1999?
Ostatecznie wystarczy i tamten ale momenty dokręcenia śrub pewnie są inne i tu pytanie: czy ktoś wie z jaką siłą powinny być dokręcone śruby i w jakiej kolejności. Chodzi mi o wszystkie śruby które będę musiał odkręcić by wymienić podkładki.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Alteec
Na forum znalazłem manual z wymiany podkładek ale w Mazda 6. Czy ktoś może: ma, wie, zna, gdzie mogę znaleźć manual do tej czynności w Mazda 323F BJ 1999?
Ostatecznie wystarczy i tamten ale momenty dokręcenia śrub pewnie są inne i tu pytanie: czy ktoś wie z jaką siłą powinny być dokręcone śruby i w jakiej kolejności. Chodzi mi o wszystkie śruby które będę musiał odkręcić by wymienić podkładki.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Alteec
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości