dym z wydechu przy wyższych obrotach

Postprzez homiq » 1 lip 2014, 11:15

Witam,
Ostatnio zauważyłem, że przy kręceniu silnika od ok. 2,2-2,5 tys. w górę (czyli jak "załącza się" turbo) sporo się dymi z rury wydechowej. Dym chyba należy zakwalifikować jako biały (bo na pewno nie jest niebieski ani czarny), choć jest jakiś taki brudny. Generalnie nie ma spadku mocy, wzrostu temperatury, smrodu, na kontrolkach nic się nie pojawia itp.
Przeszukałem forum, ale jak wiadomo zawsze się czymś konkretne przypadki różnią.
Generalnie i tak wybieram się do mechanika (standardowy problem z czujnikiem ABS), ale może jakieś sugestie od czego zacząć sprawdzanie i co ewentualnie mógłbym zrobić we własnym zakresie?
Dzięki za rady, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 13:42
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM

Postprzez bikus » 1 lip 2014, 17:12

biały dym to raczej sygnalizuje wodę w oleju albo branie oleju , sprawdź bagnet i korek oleju czy nie ma tam "majonezu", sprawdź stan oleju czy nie spada.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez jerrylos » 2 lip 2014, 10:04

bialy dym, to woda w oleju (sprawdz czy nie ma masla pod korkiem wlewu) lub samo branie wody (sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego w zbiorniczku. Jedno i drugie sprawadza sie do wymiany uszczelki pod glowica (czyt. $$$$)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez homiq » 2 lip 2014, 22:41

Dzięki za odpowiedzi.
Olej sprawdziłem – w normie. To zresztą pierwsze co przyszło mi do głowy. Na korku też niczego się nie dopatrzyłem.
W sumie nie wspomniałem – nie zawsze dymi, często ale nie podczas każdej jazdy.
Dobra podpowiedź z tym płynem chłodniczym – jutro zalukam.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 13:42
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM

Postprzez bikus » 2 lip 2014, 23:30

zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez homiq » 7 lip 2014, 17:12

bikus napisał(a):zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d


Biały, żadnej domieszki niebieskiego (wiem jak wygląda niebieski dym, nawet wczoraj przed sobą widziałem:D).
Czy przyczyną mógł być niski (minimalnie zbyt niski nawet) poziom płynu chłodniczego?
Przegonie go parę razy teraz na turbo i zobaczę jak po uzupełnieniu.
Swoja droga muszę zaobserwować czy jakoś zbyt szybko ten płyn nie ucieka
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 13:42
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM

Postprzez bikus » 8 lip 2014, 21:44

mało płynu to mógł łapać temperaturę wyższą i może gdzieś uszczelka pod głowicą puściła :/
choc stan min. to jeszcze spokojny zapas ;)
jeżeli jest to biały dym to raczej gdzieś dostaje wodę... trzeba to szybko znaleźć i naprawić.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez kaffi » 21 sie 2014, 12:52

bikus napisał(a):zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d


Czyli moje to już klekot... :D


__________
turbo-serwis.rzeszow.pl
kaffi
 

Postprzez kurator05 » 23 sie 2015, 18:47

To że dymi na czarno to nie koniecznie klekot,może być zabity kolektor dolotowy,może być niesprawny zawór EGR
Początkujący
 
Od: 16 cze 2013, 21:55
Posty: 15 (1/0)
Auto: Mazda 323f DITD 2.0 ,90 KM,1998r,typ nadw.BJ,silnik RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 sie 2015, 21:53

czy po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem?
zauważyłeś wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia?


musimy też pamiętać że sprężarka jest chłodzona cieczą i może przepuszcza pary na uszczelnieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 26 sie 2015, 00:09

sprężarka jest chłodzona cieczą
???
masz jakieś zdjęcie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323