Witam,
Ostatnio zauważyłem, że przy kręceniu silnika od ok. 2,2-2,5 tys. w górę (czyli jak "załącza się" turbo) sporo się dymi z rury wydechowej. Dym chyba należy zakwalifikować jako biały (bo na pewno nie jest niebieski ani czarny), choć jest jakiś taki brudny. Generalnie nie ma spadku mocy, wzrostu temperatury, smrodu, na kontrolkach nic się nie pojawia itp.
Przeszukałem forum, ale jak wiadomo zawsze się czymś konkretne przypadki różnią.
Generalnie i tak wybieram się do mechanika (standardowy problem z czujnikiem ABS), ale może jakieś sugestie od czego zacząć sprawdzanie i co ewentualnie mógłbym zrobić we własnym zakresie?
Dzięki za rady, pozdrawiam
dym z wydechu przy wyższych obrotach
Strona 1 z 1
biały dym to raczej sygnalizuje wodę w oleju albo branie oleju , sprawdź bagnet i korek oleju czy nie ma tam "majonezu", sprawdź stan oleju czy nie spada.
bialy dym, to woda w oleju (sprawdz czy nie ma masla pod korkiem wlewu) lub samo branie wody (sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego w zbiorniczku. Jedno i drugie sprawadza sie do wymiany uszczelki pod glowica (czyt. $$$$)
Dzięki za odpowiedzi.
Olej sprawdziłem – w normie. To zresztą pierwsze co przyszło mi do głowy. Na korku też niczego się nie dopatrzyłem.
W sumie nie wspomniałem – nie zawsze dymi, często ale nie podczas każdej jazdy.
Dobra podpowiedź z tym płynem chłodniczym – jutro zalukam.
Olej sprawdziłem – w normie. To zresztą pierwsze co przyszło mi do głowy. Na korku też niczego się nie dopatrzyłem.
W sumie nie wspomniałem – nie zawsze dymi, często ale nie podczas każdej jazdy.
Dobra podpowiedź z tym płynem chłodniczym – jutro zalukam.
- Od: 23 sty 2014, 13:42
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM
zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d
bikus napisał(a):zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d
Biały, żadnej domieszki niebieskiego (wiem jak wygląda niebieski dym, nawet wczoraj przed sobą widziałem:D).
Czy przyczyną mógł być niski (minimalnie zbyt niski nawet) poziom płynu chłodniczego?
Przegonie go parę razy teraz na turbo i zobaczę jak po uzupełnieniu.
Swoja droga muszę zaobserwować czy jakoś zbyt szybko ten płyn nie ucieka
- Od: 23 sty 2014, 13:42
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM
mało płynu to mógł łapać temperaturę wyższą i może gdzieś uszczelka pod głowicą puściła :/
choc stan min. to jeszcze spokojny zapas
jeżeli jest to biały dym to raczej gdzieś dostaje wodę... trzeba to szybko znaleźć i naprawić.
choc stan min. to jeszcze spokojny zapas
jeżeli jest to biały dym to raczej gdzieś dostaje wodę... trzeba to szybko znaleźć i naprawić.
bikus napisał(a):zobacz czy nie ubywa wody... ale dym jest biały czy jest siwo niebieski? bo to różnica.
bialutki dym to woda
siwy/niebieski – spalanie oleju
czarny dym – tak dymi klekot :d
Czyli moje to już klekot...
__________
turbo-serwis.rzeszow.pl
-
kaffi
czy po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem?
zauważyłeś wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia?
musimy też pamiętać że sprężarka jest chłodzona cieczą i może przepuszcza pary na uszczelnieniu.
zauważyłeś wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia?
musimy też pamiętać że sprężarka jest chłodzona cieczą i może przepuszcza pary na uszczelnieniu.
???sprężarka jest chłodzona cieczą
masz jakieś zdjęcie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości