Brak mocy, błąd 0216, migająca dioda

Postprzez baha123 » 25 maja 2015, 14:29

Mam problem ze swoją Mazdą. Z autem było wszystko ok, aż do tamtego tygodnia. Wtedy nagle straciło moc, świeciła się dioda, oraz auto gasło. Ledwo udało się dojechać do mechanika, diagnoza przeskoczony pasek rozrządu o 1 ząbek. No nic, pasek został zmieniony i teraz auto już nie gaśnie, po odpaleniu wydaje się, że jest wszystko ok, jednak po ok. 3-5 min jazdy zaczyna mrugać dioda od świec i auto momentalnie traci moc i przestaje działać turbina. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu znów przez 3-5 min jest ok... W czym może być problem?
Dodam tylko, że teraz kilka razy zdarzyło się, szczególnie na rozgrzanym silniku, że auto ciężko odpala, tzn rozrusznik kręci przez ok. 2-3 sec i dopiero auto łapie, puszczając przy tym białego dymka.
Może trzeba wykasować błędy na komputerze? (akumulator już odłączałem, nic nie dało).
A może to po prostu uszkodzone świece żarowe? A może to wtryski? <płacze>
Proszę o pomoc, bo auto powyżej 60 km/h nic nie przyśpiesza i jest to bardzo uciążliwe.

Aha sprawdziłem błędy i wybłyskało tylko 0216 czyli układ kontroli czasu wtrysku.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Postprzez mamad1019 » 25 maja 2015, 18:53

ja mialem tak po zle ustawionym rozrzadzie, jechalem kawalek i odcinalo i brak mocy...Wedlug mnie zle ustawiony rozrzad mialem tez blad p0216,a niby mechanik mi wmawial ze wszystko dobrze.. gdzie to mi sie stalo po jego robocie;]

I tez mozesz szukac czy cos sie z pompa nie dzieje skoro na cieplym ma problem zapalic..

Ale najlepiej niech pan Tadziol sie wypowie
Początkujący
 
Od: 27 gru 2014, 11:16
Posty: 19
Auto: mazda323f bj 2.0 Tdvi 90km 2000r

Postprzez xedos1972 » 25 maja 2015, 20:43

dokładne wskazanie jest pod twoim wątkiem i tam Tadziol pisze co i jak trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności .viewtopic.php?f=465&t=182155&view=unread#unread
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez baha123 » 25 maja 2015, 20:58

Czytałem tamten wątek, objawy bardzo podobne, jednak tam sprawa została załatwiona przez ustawienie paska, a u mnie, jeśli wierzyć mechanikowi (znajomy ojca) sprawdził pasek po założeniu i na pewno jest ok . (ewentualnie jutro mogę spróbować sprawdzić ustawienie paska, ale nie wiem czy sobie z tym poradzę).
Co do błędów to zrobiłem tak, odpiąłem klemy od akumulatora i przytrzymałem stop przez 20 sec. Podpiąłem aku i przejechałem ok 2 km, wtedy dioda świec żarowych zaczęła mrugać. Później kabelkiem zwarłem GND i TEN we wtyczce i wybłyskało tylko kod 0216.
A co do zaworu TCV to raczej go wykluczam, bo silnik "dźwiękowo" chodzi tak jak wcześniej, no ale jutro zobaczę, czy występuje cykanie na włączonym zapłonie.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Postprzez tadziol » 25 maja 2015, 22:33

baha123 napisał(a):jeśli wierzyć mechanikowi (znajomy ojca) sprawdził pasek po założeniu i na pewno jest ok .

w tym przypadku też było "pewne" na 100 % ustawienie rozrządu,a jednak....
viewtopic.php?f=465&t=177862&p=2968226#p2968226

daj mechanikowi laptop pod nos i pokaż co i jak ma się zgadzać (myślę o cechach rozrządu).
jak faktycznie będzie oki,to pisz i będziemy dociekać dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez baha123 » 27 maja 2015, 14:37

Dobra posprawdzałem dzisiaj parę rzeczy i tak:
-rozrząd ustawiony prawidłowo. Mam pasek "dayco", da rade??
-wymieniony filtr paliwa
-nie znalazłem żadnych przetarć na kablach, wyciągałem akumulator i szukałem w tamtej wiązce obok.
Jak na razie brak poprawy.
Dziwne jest to, że auto zdarza się, że odzyskuje moc, mija chwilka i na nowo zaczyna mrugać dioda i momentalnie brak mocy.
Możecie mnie nakierować, gdzie znajduje się zawór spv?? Bo stojąc przed autem gdy spojrze za silnik z lewej strony (bardzo blisko filtra oleju, ale to nie on), prawie na dole jest dużo jakiejś czarnej mazi, nie wiem czy to ropa czy olej...
Dzięki za odpowiedzi !
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Postprzez tadziol » 27 maja 2015, 20:11

baha123 napisał(a):gdzie znajduje się zawór spv??

oto ów :
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez baha123 » 27 maja 2015, 21:12

Kolejne rzeczy które posprawdzałem to zawór egr, wykręciłem i wyczyściłem (zaskakująco mało syfu... myślałem że będzie więcej)
Posprawdzałem też te zawory, TCV suchutki, a SPV chyba odpada, bo auto bez problemu odpala.
Jutro zajmę się filtrem paliwa w baku, może tam coś "ciekawego" się dzieje.
Ktoś ma jeszcze jakieś propozycję??, bo mi już powoli się kończą...
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Postprzez tadziol » 27 maja 2015, 21:33

Filtra paliwa a baku nie szukaj,bo go tam nie ma. To nie M6.
Raczej proponuję zasilić pompę ropą prosto z butelki/bańki z ominięciem całego układu rurek i filtra paliwa.Pamiętaj aby powrót też podłączyć do tej bańki.Zobacz jak się zachowa silnik i z jaką ochotą będzie "przelewał" paliwo w obiegu z bańką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez baha123 » 27 maja 2015, 21:57

tadziol napisał(a):Filtra paliwa a baku nie szukaj,bo go tam nie ma. To nie M6.

Dzisiaj chciałem go szukać, dobrze że mi się już nie chciało ;)

tadziol napisał(a):Raczej proponuję zasilić pompę ropą prosto z butelki/bańki z ominięciem całego układu rurek i filtra paliwa.Pamiętaj aby powrót też podłączyć do tej bańki.Zobacz jak się zachowa silnik i z jaką ochotą będzie "przelewał" paliwo w obiegu z bańką.

Dobra, jutro popróbuję.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Postprzez msciwakura » 1 lip 2015, 21:21

Witam szanownych Panów. Chciałbym się podpiąć pod temat bo bardzo mnie interesuje a mianowicie mam bardzo podobny problem. Po przeskoczwniu paska o 2 ząbki połamało mi 3 dzwigienki zaworowe:–( auto stało pół roku niedawno wymieniłem dzwigienki i cały rozrząd oczywiście orginał mazda. Auto wróciło do żywych, ale odrazu pojawiła się kontrolka świec zarowych, która pulsuje jednostajnie. Filtr paliwa zmieniony ropa zalana świeża. Do 2 tys obrotów wszystko super ale w przedziale 2 tys do 2.5 tysiąca auto jakby się dlawilo i brak mocy. Panowie może poratujecie jakąś radą?? Auto to mazda 323f 2.0 ditd 2001 74KW 101KM. Dodam jeszcze że auto zaczęło kopcic na biało po dodaniu gazu i to dość intensywnie
msciwakura
 

Postprzez baha123 » 27 lip 2015, 17:22

Przepraszam za brak odpowiedzi, ale miałem masę problemów i kwestia samochodu spadła na dalszy plan... Ale teraz do rzeczy:
Auto odwiedziło już mechanika, posprawdzał wszystko, od rozrządu, przez filtry, wtyczki, na pompie kończąc. Udało się ustalić, że zawór TCV nie pracuje. Ale po wsadzeniu innego (nie wiadomo czy był dobry), dalej nie ma cykania, ani żadnej zmiany. Mechanik zrezygnowany oddał mi samochód w takim samym stanie jak wcześniej. Mówi, że problemem jest brak sygnału z komputera... Jest to możliwe?
Dodam iż napięcie po uruchomieniu samochodu we wtyczce od TCV jest 11,8 wiec raczej w normie.

Przyglądając się kablowi idącemu do TCV zauważyłem przetarcie kabli:
unnamed (1).jpg
wtyczka do TCV

Zaizolowałem i wydaje się ok.

Na dniach wymienie TCV na jakiś sprawny używany. I mam nadzieje, że to zakończy mój problem z brakiem mocy i głośną pracą silnika... Napiszę co i jak.

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 14:12
Posty: 6
Auto: Mazda 323f bj silnik DiTD 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323