Mam pytanie czy u Was kontrolka od oleju gaśnie równie szybko jak na tym filmiku?:
https://www.youtube.com/watch?v=xnKXdFtUM6g
Wymieniłem olej i filtr (kilka tematów niżej pisałem temat o filtrach) na jakiś polski wynalazek i teraz kontrolka mi gaśnie 2-3sek po tym jak silnik już pracuje? Jak jest u Was?
Kontrolka oleju – długo świeci
Strona 1 z 1
Problem rozwiązany – wymiana filtra na OC205 Knechta pomogła. Teraz kontrolka gaśnie mi jak na filmiku z pierwszego posta. Filtr, który sprawił problem to OP 82839 OPTIMA – produkowana seria sprzed kilku lat Wytwórni Filtrów Sędziszów. Jest to odpowiednik FILTRONA OP617 – filtr nie posiada takiej gumowej membranki pod dziurkami i przez to po zgaszeniu nie trzyma w sobie oleju. A wszystkiemu winny katalog Filtrona z, którego sprzedawcy dobierają numer filtra – problem szerzej opisany tutaj viewtopic.php?f=465&t=178228&p=2972025#p2972025
zapamiętaj sobie trzy numery:
OC 205- olej
KC 100 – paliwo
LX 595 – powietrze
Ceny niewygórowane, a masz porządne filtry. W żadnym wypadku nie daj się namówić na jakiś "japoński" zamiennik, bo to zazwyczaj chińszczyzna. przerabiałem to z paliwowym, przy wymianie wyleciał ze środka papierowy wkład.
Do tego olej elf 10w40 jeśli na takim jeździsz, niedrogi a wg mnie bardzo przyzwoity, z tego co pamiętam z karty charakterystyki miał jedną z najniższych temperatur płynięcia i chyba faktycznie, bo zauważyłem, że nawet poniżej -20 kontrolka oleju gasła natychmiast po odpaleniu.
OC 205- olej
KC 100 – paliwo
LX 595 – powietrze
Ceny niewygórowane, a masz porządne filtry. W żadnym wypadku nie daj się namówić na jakiś "japoński" zamiennik, bo to zazwyczaj chińszczyzna. przerabiałem to z paliwowym, przy wymianie wyleciał ze środka papierowy wkład.
Do tego olej elf 10w40 jeśli na takim jeździsz, niedrogi a wg mnie bardzo przyzwoity, z tego co pamiętam z karty charakterystyki miał jedną z najniższych temperatur płynięcia i chyba faktycznie, bo zauważyłem, że nawet poniżej -20 kontrolka oleju gasła natychmiast po odpaleniu.
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
Bardzo wymagające te silniki DITD- filtry z górnej półki, rozrząd koniecznie oryginał 
Filtr paliwa podobno dobry jest też Boscha. Ja u siebie zastosowałem olej Elf Evolution SXR 900 5w30 – wcześniej ktoś zalewał tym SXR-em tylko, że zmienili opakowanie i dodali 900 w nazwie.
Filtr paliwa podobno dobry jest też Boscha. Ja u siebie zastosowałem olej Elf Evolution SXR 900 5w30 – wcześniej ktoś zalewał tym SXR-em tylko, że zmienili opakowanie i dodali 900 w nazwie.
Akurat filtry knechta nie należą wcale do najdroższych, płaciłem za nie niewiele drożej niż za najtańsze zamienniki niepewnego pochodzenia. (za olejowy około 12 zł, paliwowy niecałe 30, powietrza niecałe 20) Z tym, że to ceny hurtowe. Za olej płaciłem ostatnio niecałe 54 zł za 4 litry, też cena hurtowa.
Co do rozrządu to chyba faktycznie wart swojej ceny, bo przy ostatniej wymianie mechanik mówił, że aż żal wymieniać bo pasek wygląda jak nowy. W innych autach miałem zawsze conti i po 60 tys potrafił wyglądać jakby miał się lada chwila urwać. Szwagrowi w vectrze conti ostatnio strzelił 2000 km przed planowaną wymianą, także ja czuję się przekonany
Co do rozrządu to chyba faktycznie wart swojej ceny, bo przy ostatniej wymianie mechanik mówił, że aż żal wymieniać bo pasek wygląda jak nowy. W innych autach miałem zawsze conti i po 60 tys potrafił wyglądać jakby miał się lada chwila urwać. Szwagrowi w vectrze conti ostatnio strzelił 2000 km przed planowaną wymianą, także ja czuję się przekonany
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
Ja kupuję z pominięciem jednego pośrednika
Jakbyś troszkę poszukał też byś znalazł pewnie taniej.
Ale koniec z off topem.
Jakbyś troszkę poszukał też byś znalazł pewnie taniej.
Ale koniec z off topem.
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość