gdzie ucieka płyn do chłodnic?

Postprzez homiq » 23 wrz 2014, 21:57

Witam,

Zaglądając pod maskę spostrzegłem, że w zbiorniku płynu do chłodnic jest go za mało (znacznie poniżej minimum). Uzupełniłem, jednak po kilku dniach znowu to samo. Okazało się, że korek był nieszczelny – wymieniłem.
Po wymianie korka problem jednak nie zniknął. Co prawda pod korkiem płyn jest (przed wymianą korka płyn również tam "znikał"), ale w zbiorniku dalej ledwo co widać (mimo uzupełnienia kilka dni wcześniej prawie do maks). Rozumiem, że płyn zmienia objętość ale chyba nie aż tak. ;)
Nie mogę znaleźć żadnych plam wskazujących na nieszczelność.
Ktoś może coś doradzić?
Czy w takim wypadku warto sięgnąć po jakiś płyn uszczelniający układ chłodzenia?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 13:42
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Pangenitor » 24 wrz 2014, 10:41

Jedna opcja jaka mi przychodzi na myśl to nagrzewnica – zobacz czy nie masz mokro pod dywanikami.
Druga opcja to walnięta uszczelka pod głowicą i płyn ucieka gdzieś do bloku silnika – sprawdź czy nie masz "masła" na bagnecie, korku oleju i czy Ci się nie podniósł poziom oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez miro62 » 24 wrz 2014, 10:56

Pangenitor napisał(a):sprawdź czy nie masz "masła" na bagnecie, korku oleju i czy Ci się nie podniósł poziom oleju.

Tych objawów nie będzie, jeśli uszczelka walnęła między kanałem wodnym a cylindrem – będzie pluło do wydechu i odparowywać, w tedy "bulgocze" w wyrównawczym, ale to wystarczy sprawdzić kompresję ;)
miro62
 

Postprzez homiq » 25 wrz 2014, 10:08

Mokro pod dywanikami nie mam – odkurzam auto ok. 1 na miesiąc to nigdy nie zaobserwowałem.
"Masła" czy tam "majonezu" też nie ma.
Pozostaje ta uszczelka z tego co piszecie
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 13:42
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 2002
2.0 DiTD 101 KM

Postprzez seba626 » 25 wrz 2014, 11:39

przejrzyj uklad chlodzenia raz jeszcze tylko dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez jerrylos » 26 wrz 2014, 19:06

mi np bardzo czesto chodzil wiatrak chlodnicy. gasilem auto jak dojechalem do celu a on dalej sie krecil na maxa. ktoregos dnia cos grzebalem i zobaczylem ze mam wilgotny waz przy laczeniu gumy z blokiem silnika czy tam chlodnica (na ziemie nie kapalo). zalozylem skrecana opaske i jak reka odjął. baaaaaardzo wolno ubywalo mi plynu ze zbiorniczka wyrownawczego przez to miejsce i zapowietrzal sie uklad przez co wlaczal sie wiatrak. przejrzyj sobie mocowania obiegu chlodniczego ;)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323