
Wymiana rozrządu – różne szkoły
Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydla
Pozdrawiam!
- Od: 9 maja 2012, 14:15
- Posty: 6
- Skąd: Leszno
- Auto: mazda DITD 2000r
Riki napisał(a):dominikb napisał(a):Zależy mi na oryginale oczywiście?
no to niestety nie jest oryginał.
Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?
Dopisano 27 lut 2013, 12:35:
dominikb napisał(a):Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydlaPozdrawiam!
W Zaniemyślu (57 km od Leszna) jest polecany mechanik, który zna się na DiTD. Zerknij tutaj http://gawlak.net/ Wiem, że kawałek drogi, ale jest on chwalony więc chyba warto.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
potwierdzam,też sam robiłem 1 raz w życui i naprawdę nie trzeba wiedzy ,wystarczą klucze jakieś mocny imsus chyba 8 i 2 śruby do zablokowania kół ,,na znakach" dodam tylko że w takim golfie jest gorzej,
w ditd sam montaz rozrzadu to chwila ,najwięcej roboty to rozbieranie osłon ,koła pasowego i poduszki
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
vagatrotter napisał(a):Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?
Luzik
Mamy jako firma ofertę na pompy wodne w cenie kartonu małego Snickersa. Chiny. Wiesz ile tego się sprzedaje? ponoć najwiecej
Riki napisał(a):Klient życzy sobie zamiennik? proszę bardzo, nie dajemy gwarancjibo jestem więcej niż pewny, że to się urwie.
ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie
kierownik napisał(a):ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie
Bardzo dobre podejście – gdybym był mechanikiem stawiałbym identyczny warunek.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
U mnie jest/było podobnie. Rozrząd nie przeskoczył ale na zimnym silniku było słychać dziwne "świergotanie".Śruba jest dostepna w ASO w ciągu trzech dni roboczych ,kosztuje 85 zł
Przy demontażu rolek okazało się,że ramie rolki napinającej jest luźne,pompa wody była zmieniona HEPU,pasek był Gates,wygląda całkiem nieźle.Wymieniam cały komplet.Mazda kupiona od poleconego handlarza,"przyznał się"
Dla porównania na ostatniej fotce rozrząd z VW Polo 1.4 D
Raviking napisał(a):na zimnym silniku było słychać dziwne "świergotanie".Śruba jest dostepna w ASO w ciągu trzech dni roboczych ,kosztuje 85 zł
Chyba mam to samo, ale nie jestem pewien. Jeśli się potwierdzi, to wymieniam samą śrubo-tulejkę, czy cały napinacz trzeba dać nowy?
Objaw jest taki, że na zimnym silniku słychać świergotanie, tak jakby np. jakieś łożysko się rozwalało. Wydaje mi się, że dźwięk pochodzi spod osłony rozrządu.
Z tym świergotaniem nie wszystko trzyma się kupy – jesienią 2013, przy pierwszych przymrozkach było podobnie, występowało tylko na zimnym silniku. Ten objaw zaniknął całkowicie po... wymianie oleju w silniku
Jednak wczoraj zmieniłem olej i póki co nadal świergocze

Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Musze zmienić rozrząd...na allegro kompletny rozrząd w kartonikach mazdy chodzi po około 1000zł, w moim miejscowym sklepie za taki zestaw z allegro powiedzeli, że niżej 1500 nie są w stanie mi sprzedać. Zaproponowali kompletny zestaw SKFa za 1050zł, co specjaliści na taką opcję? warto allegro czy może ten skf??
Przy okazji zapytam o wymiary uszczelniaczy wałka rozrządu mam 30x44x7, a wał 51,5x64x6, dobre??
Przy okazji zapytam o wymiary uszczelniaczy wałka rozrządu mam 30x44x7, a wał 51,5x64x6, dobre??
- Od: 7 sie 2011, 11:32
- Posty: 28
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02
ja kupowałem na allegro z wrocławia, śmiga już 5 i pół roku
dodam że wymieniałem go sam
tylko radzę zwrócić uwagę na stan śruby i dźwigni napinacza (nie jest w zestawie z rozrządem) czy nie są nadmiernie zużyte, słyszałem już parę razy o przypadkach zerwania org paska, min niedawno mojemu koledze w Premacy, prawdopodobnie przez to zużycie
tylko radzę zwrócić uwagę na stan śruby i dźwigni napinacza (nie jest w zestawie z rozrządem) czy nie są nadmiernie zużyte, słyszałem już parę razy o przypadkach zerwania org paska, min niedawno mojemu koledze w Premacy, prawdopodobnie przez to zużycie
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Zmieniłem rozrząd.... po przekręceniu wału pasek zsuwa się na zewnątrz....help, zdejmowałem też koło na rozrządzie żeby sprawdzić simering....nie można teraz nałożyć na wał tej tulejki do czujnika położenia wału bo poszarpie pasek....czy może pod którąś z rolek powinna być podkładka??
- Od: 7 sie 2011, 11:32
- Posty: 28
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości