Wyciek oleju przy IC i silniku

Postprzez kamilq777 » 13 mar 2014, 18:48

Witam, zauważyłem wczoraj wyciek oleju przy rurze od IC. Mechanicy mówią, ze turbina, jeden mówi, że ,może to być jeszcze odma. Jutro na to popatrzą, ale powiedzcie, czy gdyby padała turbina objawiało by się to np kopceniem? Spadku mocy nie odczułem, bo ogólnie moim zdaniem auto jest zamulone, ale bliżej kwietnia dam do czyszczenia IC, sprawdzę dolot itd, może to pomoże.
Dodam, że turbo u mnie ma ciśnienie 1.2 bara.


Ewentualnie gdyby to była turbina to lepiej regenerować czy szukać używki? Mam w sumie prawie na miejscu używkę za 500zł, a jeżeli regenerować to może ktoś z małopolski, okolic Gorlic orientuje się gdzie warto regenerować??

Odnośnie wycieku przy silniku, dokładnie jest to miejsce na rogu, w okolicach pasków rozrządu, nie jest to jakiś wielki wyciek ale brudne jest. Olej w obu przypadkach jest czarny.
Z góry dzięki za od.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez puding » 13 mar 2014, 21:15

jak jest brudne to umyj i po sprawie a ic. to każdy prędzej czy póżniej zapoci się olejem. jak chodzi dobrze nie kopci ciągnie fajnie nie pali wiecej to nic nie szukaj,wyciąg ic. wymyj załóż i jezdzij dalej tylko broń boże nie do mechaników hahaha
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez kamilq777 » 14 mar 2014, 00:11

ok, to jutro niech tylko popatrzą i co oni stwierdza, potem zajmę się czyszczeniem ic. Mazda nie kopci, nawet sprawdzałem, przy 4,5tys ani małego dymka wiec tu jest ok, tylko, że własnie mocy jej brakuje i tu robi się problem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez Puszek79 » 14 mar 2014, 14:48

Wydaje mi się że turbina będzie ok ,jeśli nie piszczy jak czajnik lub nie wydaje podejrzanych dzwięków będzie <spoko> aczkolwiek nie zawsze tak musi być . Co do wycieku może to być turbina która jest już nie szczelna i puszcza olej do układu dolotowego ,ale także nie wielka ilość oleju ( oparów ) jest generowana przez odmę , i lekko zawilgocone przewody mogą być w środku ,masz wyciek przy ic świadczy to o nieszczelności układu dolotowego ,(opaska , rura , ic ,) coś nie trzyma cisnienia w przewodach , to znaczy że w miejscu wycieku masz nie szczelność , i owe 1.2 bara może już nie być w kolektorze dolotowym , nie wiem w którym miejscu mierzyłeś cisnienie doładowania ,czy za turbinką czy za ic bo to może być różnica w pomiarach.

Co do wycieku przy rozrządzie trudno coś wywnioskować nie widzą tego , może to byc uszczelka pod deklem zaworowym , lub np. oring na wałku rozrządu który u mnie też puszcza olej tym bym się tak bardzo nie przejmował :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez kamilq777 » 14 mar 2014, 15:39

Byłem u mechanika, patrzyli od spodu i tak, zdjęli wąż przy IC, odrobinę kapnęło oleju, ale mówili, że gdyby turbina puszczała to lało by się olejem a tu jedynie kilka kropek, wytarte jest, zobaczymy za jakiś czas, A wyciek z silnika to uszczelka jakaś, nie wiem, ale wymieniać będą we wtorek.

Dość dużo oleju mi ubyło, bo w lutym zmieniałem, może od tego czasu zrobiłem 1-1,5tys km i mam tak większe pół, a było zalane do pełna, ale jak zmienia uszczelkę doleje do pełna i po jakimś czasie sprawdzę

Na pewno czeka mnie czyszczenie dolotu i ic, dziś odłączyłem egr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez puding » 14 mar 2014, 18:26

jak brakuje mocy,łyka olej to może masz jakiś dziwniasty filtr powietrza założony? popróbuj na originale i zabaczysz czy jest różnica,w zużyciu on na pewno bedzie :> studzisz turbinke choć na chwilę przed wyłączeniem silnika?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez kamilq777 » 14 mar 2014, 19:20

Filtr zmieniany chyba początkiem grudnia, na Knecht'a. Olej albo łyka albo przez uszczelkę tyle wyciekło.

Turbo studzę i rozgrzewam, tego staram się pilnować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez puding » 14 mar 2014, 22:00

a ten knecht to nie z taką smieszną siatką przypadkiem? ja miałem mann ze siatką to porażka litra więcej,olej brała i muł straszny. teraz tylko oryginal z fibry 100% satysfakcji <jupi> w kieszeni zostaje, ładnie się wciąga i oliwy nie bierze.a z tym turbem to uważaj :> wszyscy wkoło tylko czychają żeby je zregenerować i kasiorke wziąć. a magda to nie renia co turbo co 50klm siada. nie daj się wkręcić.a z tymi wyciekami nie przesadzaj tam jest taka wielka osłona że jak ją przykręczisz to naprawdę nic nie widać <oczko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez kamilq777 » 15 mar 2014, 00:15

no własnie z taka aluminiowa siatka ten filtr, to może kupie jakiś inny i zobacze jaki będzie efekt. tez zastanawia mnie jak masz ta "szufladke" co wkładasz filtr, spod niej dmucha powietrze, jakby dobrze nie dolegało,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez puding » 16 mar 2014, 13:12

a zawory regulowane dawno? powietrze dmucha i pewnie taki dziwny rezonans słychać? a co do filtra to próbuj. ale lepszego nie znajdziesz jak original RF4F-13-Z40 <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez kamilq777 » 16 mar 2014, 14:40

zawory nie były regulowane, możliwe ze bliżej kwietnia dam do ustawnia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez puding » 16 mar 2014, 15:12

to zrób regulację i powinno przestać dmuchać <faja> jak nie były dawno regulowane to zrób sobie 0,20 ssący i 0,35 wydech na zimnym silniku. a na filtrze nie oszczędzaj w zużyciu paliwa różnica się wraca <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323