Mazda 323F 2001 2.0 DTiD – piszczy

Postprzez morphi » 5 mar 2014, 09:21

Witam serdecznie.

Nie dawno w mojej mazdzie wymieniłem cały rozrząd. Od tego czasu po mroźnej nocy gdy wyjeżdżam gdzieś autem to przy dodawaniu gazu coś z przodu przez chwilę piszczy i po chwili przestaje. Dzieje się tak przez kilka chwil aż auto się nagrzeje i potem nie ma już żadnego pisku – jak ręką odjął. Popołudniu tego nie ma gdy jest wyższa temp. powietrza. Czy to paski muszą się ułożyć ze względu na to, że są nowe czy to coś innego? Wcześniej tego nie miałem dopiero po wymianie tego rozrządu. W międzyczasie wymieniłem jeszcze tarcze, klocki, bębny i piasty z tyłu. Z góry dzięki za pomoc ;)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2014, 18:15
Posty: 12 (5/0)
Auto: Mazda 323F 2001 BJ 2.0 DIESEL 101KM

Postprzez Puszek79 » 5 mar 2014, 13:36

Myślę że są to paski od alternatora i klimatyzacji, spróbuj psiknąć WD-40 na owe paski i zobaczysz czy piszczenie ustanie :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez Zelig » 5 mar 2014, 18:04

Jak wyżej – paski od alternatora i klimatyzacji. Albo mocniej napiąć albo wymienić (koszty niewielkie).
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 08:53
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM

Postprzez Micha3l » 5 mar 2014, 22:59

Puszek79 napisał(a):Myślę że są to paski od alternatora i klimatyzacji, spróbuj psiknąć WD-40 na owe paski i zobaczysz czy piszczenie ustanie :)

Smarowanie pasków to nie najlepszy pomysł, piszczeć przestaną, ale zaczną się jeszcze bardziej ślizgać (piszczenie zazwyczaj oznacza ślizganie się paska), przegrzeją się i pekną. Do tego nie bedą napedzać tego co powinny.
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Puszek79 » 6 mar 2014, 00:09

Psiknięcie WD-40 jednorazowo w celu weryfikacji czy to paski tak piszczą czy coś innego :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez black_pablo » 6 mar 2014, 08:40

nikt nie jest wróżką co Ci piszczy ale jak ustaje to pewnei paski ostatnio zerwałem pasek od alternatora na nim też pompa wody śmiga więc miałem niefajnie :| koszt pasków niecałe 50zł wymieniłem oba i spokój
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Miron-Ww » 6 mar 2014, 08:47

Nie wiem co to za pomysł z tym WD-40 , są smary silikonowe to pasków .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Jakub BJ Sportive » 9 mar 2014, 00:53

Obejrzyj i wymień lub podciągij odrobinę paski wyżej wymienione przez kolegów. Niczym ich nie pryskaj ewentualnie przetrzyj sucha szmata. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez staniszk » 9 mar 2014, 21:08

Sprawdź czy po wymianie rozrządu obudowa rozrządu została dobrze spasowana. Często dolna część tej obudowy wypacza się i zostaje przecięta przez paski od alternatora. Tam jest bardzo mała szczelina między tymi elementami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 14:59
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Aleksandria k. Cz-wy
Auto: mazda 3 2018 HB
było 323F, DITD 2.0, '01

Postprzez morphi » 10 mar 2014, 21:30

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Wystarczyło napiąć pasek i problem znikł ;)

temat do zamknięcia ;)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2014, 18:15
Posty: 12 (5/0)
Auto: Mazda 323F 2001 BJ 2.0 DIESEL 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323