Kiedy egr pracuje?
Strona 1 z 1
Witam.
Mam pytanie w jakich warunkach pracy silnika zawor EGR otwiera i zamyka. Wiem ze na wolnych obrotach powinien byc zamkniety. Ale np przy jezdzie 60km/h na 4 biegu, zawor bedzie otwarty czy zamkniety.
Mam go zaslepinego ale potrzebuje takich informacji. Jak ktos zna dokladnie charakterystyke pracy bede wdzieczny za wytlumaczenie. Wiem po co on jest itd. Ale chcialbym wiedziec kiedy pracuje.
Mam pytanie w jakich warunkach pracy silnika zawor EGR otwiera i zamyka. Wiem ze na wolnych obrotach powinien byc zamkniety. Ale np przy jezdzie 60km/h na 4 biegu, zawor bedzie otwarty czy zamkniety.
Mam go zaslepinego ale potrzebuje takich informacji. Jak ktos zna dokladnie charakterystyke pracy bede wdzieczny za wytlumaczenie. Wiem po co on jest itd. Ale chcialbym wiedziec kiedy pracuje.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
po co ci taka dokładna wiedza chcesz go udoskonalić ,różni producenci będą stosować swoje rozwiązania ale ogólnie w benzynie inaczej pracuje i w dieslu inaczej ,w benzynie na wolnych i przy pełnym bucie nie działa a reszta zależy od obciążenia, pomiar na podstawie zasysanego powietrza .diesel wali od samego początku i to sporo w % i w miarę zwiększania obciążenia silnika jest przymykany aż do całkowitego zamknięcia ,wiadomo EKOLOGIA .dokładnego działania dla danego silnika to pewno się nie dowiesz chyba że ktoś na forum posiada taką wiedzę jak działa w maździe ,ja wiem tyle że w dieslu i benzynie działanie zaworu jest różne , dokładnych parametrów nie znam ale może ktoś ma taką wiedzę i chętnie się dowiem jak ktoś odpowie na twój temat.
xedos1972
Chodzi dokladnie o moj silnik. Moze ktos slyszal o reaktorze pantona. Do niego potrzebne sa wlasnie spaliny, pomyslalem zeby je brac po prostu z egr. Dlatego potrzebuje wiedzic kiedy sie on otwiera. Ale chyba wlutuje diode rownolegle do cewki zaworu podcisnienia i pociagne do kabiny bede wszystko widzial. Pewnie nie jest to zamknij-otworz tylko tak jak piszesz stopniowo. Ale bedzie to widac na diodzie.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):potrzebuje wiedzic kiedy sie on otwiera
masz silnik RF2A ? to po co kombinować ?
pobierasz sygnał z EGR POS SENSOR i widzisz wszystko,ba całą charakterystykę możesz ściągnąć.
bazowanie na sterowaniu solenoidem to błąd.musisz mieć podgląd jednocześnie na VACC i VENT.
Vacc i vent to pozycje egr. Nie wiem na co patrzec na tych zdjeciach, w zasadzie to jest anglik na nich. Ale silnik nie zmienia sie jedynie czesc osprzetu w komorze silnika. W zasadzie to na egr jest wtyczka od jego pozycji, jest to sygnal dwustanowy? Czy moze egr ma potencjometr od polozenia? A no i mam silnik RF2A.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ogólnie to komputer decyduje o tym czy egr ma być otwarty czy nie analizując temp. silnika, położenie pedału przyśpieszenia czy ciśnienie doładowania.
Po co ci wiedzieć kiedy egr jest otwarty skoro do samego egr dochodzą spaliny stale a z tego co widziałem potrzebna jest energia cieplna spalin do tego reaktora.
Po co ci wiedzieć kiedy egr jest otwarty skoro do samego egr dochodzą spaliny stale a z tego co widziałem potrzebna jest energia cieplna spalin do tego reaktora.
Tak tylko reaktor znajduje się w rurze wydechowej ale spaliny które do niego trafiają przechodzą najpierw przez zbiornik z woda, pozniej do reaktora a następnie w dolot silnika. Chciałem jak najmniej ingerować w silnik tzn dorobić zaślepkę w miejsce w ktorym przykręcony jest EGR. A jego samego obrócić o 90 stopni w lewo i przykręcić do niego blache z rurą która szła by do zbiornika z wodą. Miałem już patent z samą wodą i sprawdzał się ale jako że podpiąłem odmę to wyrzycało mi olej przez korek wlewu oleju. Spalanie spadło mi z 7 do 6,3 litra. Także coś w tym jest.
Mam czas, ochotę i chęci aby próbować. Dlatego pytanie czy przy np 60km/h na 4 biegu EGR będzie otwarty czy nie. Głównie czy przy spokojnej jeździe po mieście on się otwiera. o takie informacje mi chodzi. Wezmę miernik i sprawdzę poziomy napięć na wtycze na nim. Dorobie wtedy jakąś sygnalizacje pracy.
Mam czas, ochotę i chęci aby próbować. Dlatego pytanie czy przy np 60km/h na 4 biegu EGR będzie otwarty czy nie. Głównie czy przy spokojnej jeździe po mieście on się otwiera. o takie informacje mi chodzi. Wezmę miernik i sprawdzę poziomy napięć na wtycze na nim. Dorobie wtedy jakąś sygnalizacje pracy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Vacc i vent to pozycje egr
nie.
to elektrozawory VACCum (podciśnienie) i VENTil (wentylowanie) sterujące EGR-em.
ewemarkam napisał(a):Czy moze egr ma potencjometr od polozenia?
tadziol napisał(a):pobierasz sygnał z EGR POS SENSOR
i o tym pisałem.
ewemarkam napisał(a):jest to sygnal dwustanowy?
nie.w pozycji zamkniętej powinien mieć ok.0,6 V.w miarę otwierania się EGR-u napięcie rośnie.
Panowie jeszcze jedno pytanie. Da sie zrobic symulator pracy egr? A egr wykorzystac sobie w miare potrzeb?
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Da sie zrobic symulator pracy egr?
oczywiście.
kupujesz używany EGR,wieszasz pod maską,podłączasz podciśnienie i EGR POS SENSOR i sprawa załatwiona.
ale to dotyczy tylko RF2A.RF4F wyczuje oszustwo

tadziol napisał(a):.RF4F wyczuje oszustwo
potwierdzam
Ok czyli sa dwa zawory serujace praca i jeden czujnik. Czujnik podaje napiece 0-5v? A zawory sterowane sa +12v czy moze pwm aby regulowac otwarcie?
Dopisano 23 lut 2014, 21:45:
Ok czyli sa dwa zawory serujace praca i jeden czujnik. Czujnik podaje napiece 0-5v? A zawory sterowane sa +12v czy moze pwm aby regulowac otwarcie?
Dopisano 23 lut 2014, 21:45:
Ok czyli sa dwa zawory serujace praca i jeden czujnik. Czujnik podaje napiece 0-5v? A zawory sterowane sa +12v czy moze pwm aby regulowac otwarcie?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Ok dziek, chyba wiecej pytan juz nie bede mial.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Więc dziś się przejechałem z miernikiem podlączonym pod czujnik na EGR. Pomiary napięc następujące:
_ Po odpięciu podciśnienia napięcie wynosi 0,4 czyli zawór jest zamknięty.
– Na wolnych obrotach 1.95V ale po dłuższej chwili schodzi do 0,4V
– Podczas przyśpieszania, napięcie spada od 1,95V do 0,4V (Im mocniej wciskamy gaz tym EGR jest mniej otwarty)
– Podczas spokojnej jazdy, EGR napięcie wacha się w granicach 1,95V a 1V (zależy to pewnie od obciążenia silnika)
– Podczas hamowania silnikiem wynosi 1.95V.
Np gdy jechałem 70km/h na 5 biegu po równej drodze miałem obr ok 1500, napięcie wynosiło 1,95 ale gdy już troszkę mocniej wcisnąłem gaz to napięcie spadało.
_ Po odpięciu podciśnienia napięcie wynosi 0,4 czyli zawór jest zamknięty.
– Na wolnych obrotach 1.95V ale po dłuższej chwili schodzi do 0,4V
– Podczas przyśpieszania, napięcie spada od 1,95V do 0,4V (Im mocniej wciskamy gaz tym EGR jest mniej otwarty)
– Podczas spokojnej jazdy, EGR napięcie wacha się w granicach 1,95V a 1V (zależy to pewnie od obciążenia silnika)
– Podczas hamowania silnikiem wynosi 1.95V.
Np gdy jechałem 70km/h na 5 biegu po równej drodze miałem obr ok 1500, napięcie wynosiło 1,95 ale gdy już troszkę mocniej wcisnąłem gaz to napięcie spadało.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości