Witam,
Od czasu kupna Madzi mam pewien problem, kiedy jest zimno mruga kontrolka świec żarowych. Mruganie występowało od momentu kupna. Pierwsze co zrobiłem to kupiłem nowe świece i pojechałem do zakładu aby mi je wymienili. Pierwsze 3 poszły łatwo, niestety okazało się, że 4 jest uszkodzona i ma urwany gwint. Auto w zimne dni nawet ok 0 stopni nie zapala od razu, czasami dopiero za 2-3 razem. Kiedy już zapali, kontrolka nadal cały czas mruga i nie gaśnie dopóki silnik się nie nagrzeje, a ja ponownie nie uruchomię samochodu. Co więcej kiedy kontrolka mruga silnik chodzi głośno, nawet nagrzany, nieważne czy przejadę 10 czy 100 km. Dopiero po ponownym uruchomieniu ciepłego silnika, motor staje się dużo cichszy, znacznie lepiej się zbiera. Co więcej jeżdżąc miasto-trasa przy palącej się kontrolce spalanie wychodzi mi 8.5-9 litrów. Natomiast ostatnio odbyłem trase warszawa- mrągowo- warszawa i już przy zgaszonej kontrolce przy trasie 480 km wyszło 4.5 L. Stawiam na świecę żarową, ale czy ona miałaby aż tak duży wpływ na wysokość spalania i nierówną pracę silnika ? Czy grozi mi operacja zdejmowania głowicy ?
Wszystkie oleje filtry regularnie wymieniam. Rozrząd z pompą był robiony od razu po kupnie auta.
Proszę o pomoc
Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000 RF-2A – uszkodzona świeca , wysokie spalanie
Strona 1 z 1
Wiesz do czego służy świeca żarowa ? ,sprawdziłeś błędy ? skoro miga to sygnalizuje jakąś usterkę ,po podgrzaniu powinna zgasnąć .poszukaj troszkę na forum tu jest prawie wszystko ,tylko trzeba chcieć a jak się nie chce to poczekaj aż inni forumowicze odpowiedzą.
xedos1972
Nie wiem czy mam aktualną tabelę kodów ale wywala błędy:
18, 23 i 34
Na anglojęzycznej stronie znalazłem, że jest to
18 Throttle Sensor (TPS) Narrow Range – Fixed at full-open
23 Oxygen sensor or Heated Oxygen Sensor- right hand side ( sonda lambda ? )
34 Idle Air control (AICO valve or Solenoid, Bypass air control (BAC) valve (elektrozawór regulacji wolnych obrotów A)
18, 23 i 34
Na anglojęzycznej stronie znalazłem, że jest to
18 Throttle Sensor (TPS) Narrow Range – Fixed at full-open
23 Oxygen sensor or Heated Oxygen Sensor- right hand side ( sonda lambda ? )
34 Idle Air control (AICO valve or Solenoid, Bypass air control (BAC) valve (elektrozawór regulacji wolnych obrotów A)
- Od: 9 lut 2013, 14:23
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DITD 2000
potwierdzą to jeszcze inni ale błędy są czterocyfrowe .
zaglądałeś tutaj : viewtopic.php?f=90&t=65171#10
a tak wygląda błąd P0403 jak odtworzysz filmik : viewtopic.php?f=465&t=93947&start=220
zaglądałeś tutaj : viewtopic.php?f=90&t=65171#10
a tak wygląda błąd P0403 jak odtworzysz filmik : viewtopic.php?f=465&t=93947&start=220
xedos1972
Nagrałem filmik pokazujący błędy, ciężko mi zinterpretować ale wydaje mi się, że drugi błąd to właśnie jest P0403, a pierwszy to P0308
http://www.youtube.com/watch?v=bJbmQKcrkY0
http://www.youtube.com/watch?v=bJbmQKcrkY0
- Od: 9 lut 2013, 14:23
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DITD 2000
P0380- "Obwód grzałki /świecy żarowej – usterka"
P0403- "Układ recyrkulacji spalin – usterka"
Moja rada to skasować błędy, przejechać kawałek i na nowo odczytać. Świece żarowe nie mają wpływu na pracę po odpaleniu w tym aucie (są silniki które świece dogrzewają nawet po odpalaniu), w silnikach z wtryskiem bezpośrednim bez świec odpalisz samochód nawet w -5. EGR do sprawdzenia czy działa poprawnie.
P0403- "Układ recyrkulacji spalin – usterka"
Moja rada to skasować błędy, przejechać kawałek i na nowo odczytać. Świece żarowe nie mają wpływu na pracę po odpaleniu w tym aucie (są silniki które świece dogrzewają nawet po odpalaniu), w silnikach z wtryskiem bezpośrednim bez świec odpalisz samochód nawet w -5. EGR do sprawdzenia czy działa poprawnie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości