A jak dzialaja oporniki w ditd? Tak samo, silnik chodzi lepiej jest rzwawszy a nie pali wiecej. Tak samo jesli podamy przegrzana parę do silnika. Moc wzrosnie a spalanie spadnie.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
krótki szybki temat
1, 2
No własnie z tymi opornikami, to ciekawy temat, umie to ktoś zrobic w Lublinie?/:D
Dopisano 14 lis 2013 10:52:

Uploaded with ImageShack.us
tak to wygląda w Peugeocie
Dopisano 14 lis 2013 10:52:

Uploaded with ImageShack.us
tak to wygląda w Peugeocie
- Od: 2 kwi 2008, 16:00
- Posty: 15
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 323 2.0 DiTD, BJ 99'
Faktycznie, jak się przeglądnie zdjecia klekota tego w internecie, to wygląda na to że jest dobrze wpięte. Bo owy wąż leci zaraz za filtr powietrza, czyli do dolotu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Kolega stwierdził , że może za mały przekrój jest tego ustrojstwa jak na mój silnik, podobno mają robić większe więc może spróbujemy jeszcze raz. Na razie wywalam...
"A temu co tym młotkiem się stukał możesz napisać że to co leci odmą wpada z powrotem do cylindrów i jest dopalana. To ma odma do spalania..."
"A temu co tym młotkiem się stukał możesz napisać że to co leci odmą wpada z powrotem do cylindrów i jest dopalana. To ma odma do spalania..."
- Od: 2 kwi 2008, 16:00
- Posty: 15
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 323 2.0 DiTD, BJ 99'

ewemarkam napisał(a): bo klekot na wolnych obrotach prawie nie wytwarza podciśnienia w dolocie.
wyjmij filtr powietrza na wolnych obrotach i przyłóż rękę, zaskoczy Cię jakie jest podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach.
Co do odmy to oczywiście pary które wydobywają się są częściowo dopalane ale większość skrapla się w intercoolerze.
Co do oporników to owszem odpowiednie dopasowanie ich może zmniejszyć spalanie jednak gdy chcemy osiągnąć większą moc dawka jest spora a co za tym idzie i spalanie rośnie. Nie zawsze większa moc=większe spalanie, gdyby nasze BJ miały CR moc wzrosła by np do 120KM przy zachowaniu takiej samej konsumpcji paliwa a nawet może i mniejszej.
Z tego co widzę to jest to silnik wolnossący prawdopodobnie odcięcie ciepłych par oleju spowodowało iż ciut więcej powietrza wpada do silnika ale myślę że korzyści z takich modów mieszczą się w granicach błędu. W ditd to nie działa i nie próbuj takich rzeczy, może nie każdy wie ale odma ma związek ze smarowaniem turbosprężarki a to ważny element.
Neonixos666 napisał(a):wyjmij filtr powietrza na wolnych obrotach i przyłóż rękę, zaskoczy Cię jakie jest podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach.
Wtedy owszem będzie ale w warunkach normalnej pracy, czyli z filtrem powietrza podciśnienie nie jest na tyle duże, wręcz minimalne.
Wiem co mówię, testowałem podłączenie patentu econokit (wstukaj w google). Jakoś nie powodowało mi powstawania bąbelków powietrza w butelce na wolnych obrotach. Dopiero przegazowanie powodowało zamierzony efekt.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
z filtrem jest jeszcze większe podciśnienie (przed turbosprężarką a nie przed filtrem) bo opój stawia filtr
. Widać instalacja wymaga większego podciśnienia 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość