Witam
Nie pocieszyłem się długo bezawaryjną jazdą, jakieś 3msc temu kupiłem 323 bj ditd, wymieniłem rozrząd (org), regulacja luzów zaworowych i podkładek, olej (vavoline maxlife 10w40) i wszystkie filtry (knecht),
wszystko ładnie chodziło do przedwczoraj, z okolicy silnika zaczął wydobywać się dziwny dzwięk/stukot, nie specjalnie głośny ale regularny, zarówno na rozgrzanym i zimnym silniku, o zwiększonej częstotliwości wraz z obrotami silnika, powyżej 2tys nie było juz go słychać, albo po prostu był zagłuszony.
W każdym razie wczoraj zostawilem samochód u mechanika żeby znalazł przyczynę, i po rozkręceniu stwierdził ze do wymiany jest wałek rozrządu i popychacze.
szukałem troche w necie ale nie znaazłem zbyt wielu informacji na temat tych czesci, chciałem spytać co w takim przypadku najrozsądniej zrobić, czy w gre wchodzi wymiana, czy robi sie jakieś regeneracje? jesli wymiana to tylko oryginał? czy ewentualnie jakieś zamienniki? Wałek w jakimś sklepie internetowym znalazłem za jakieś 470zł, a co do tych popychaczy to zero informacji
i w ogóle chciałem spytac co może być przyczyną tego typu usterki?
dziwny dzwięk spod maski – wałek rozrządu, popychacze ?
Strona 1 z 1
Witam. Nie popychacze tylko dźwigienki zaworowe. Możesz kupić używane orginały tylko żeby wałek nie miał wyłuszczonych krzywek i peknięć a dźwigenki całe rolki i brównież bez pęknięć. Poszukaj na allegro są tam orginały i chyba zamienniki i w sklepach motoryzacyjnych. Riki z forum sprzedaje części do Mazd. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
No właśnie z dostępnością części to tez kiepsko, za ori od kolegi z forum czy tez z foxa to ok 500zł walek dźwigienki od 99 do 125zł, zamienników nie znalazłem w ogóle, z używkami tez słabo na allegro jest kilka ale głównie do regeneracji, sprawny jest tylko jeden ale na zdjęciu słabo widać:
http://allegro.pl/gorny-walek-rozrzadu- ... 36083.html
a używane dzwigienki sa 10zł tansze od nowych
a propo mechanik powiedział ze do wymiany jest wałek i wszystkie dzwigienki, czyli jak rozumiem 4ssące i 4wydechowe !? czytałem na forum o przypadkach po zerwaniu paska rozrządu, do wymiany były po 3, 4 dźwigienki a u mnie byłby komplet?

a używane dzwigienki sa 10zł tansze od nowych
a propo mechanik powiedział ze do wymiany jest wałek i wszystkie dzwigienki, czyli jak rozumiem 4ssące i 4wydechowe !? czytałem na forum o przypadkach po zerwaniu paska rozrządu, do wymiany były po 3, 4 dźwigienki a u mnie byłby komplet?
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
Poszukaj na allegro rozbitych Mazd i tam dzwoń.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
masz jakieś fotki uszkodzenia? wyłuszczony wałek? Dziwne to że tak raptownie zaczęło stukać raczej przy takich awariach to nasila się stopniowo.
fotek nie mam w ogóle tego nie widziałem, samochód stoi u mechanika kilkanaście km ode mnie, staneło na tym ze do wymiany jest wałek i po 2 dźwigienki, co i tak daje blisko 900zł za same części
objawy nie wskazy na tak poważne uszkodzenie, przynajmniej tak mi się wydawało, po prostu z okolicy silnika czy też tusz za nim dobiegał dziwny dźwięk jakby stukotanie 2dni czasem ustawał, ale tylko na chwile, 2dni z tym jezdziłem a potem podjechałem do mechanika, i jak rozkręcił to stwierdził właśnie ze to te elementy. Sam juz nie wiem co myśleć, ten sam mechanik wymieniał mi wcześniej rozrząd i miał zrobić regulację luzów na zaworach i wymiane podkładek pod wtryski i przelewy.
samochód teraz stoi porozkręcany a najbliższy warsztat do którego miałbym troche więcej zufania jest prawie 100km od tego miejsca
objawy nie wskazy na tak poważne uszkodzenie, przynajmniej tak mi się wydawało, po prostu z okolicy silnika czy też tusz za nim dobiegał dziwny dźwięk jakby stukotanie 2dni czasem ustawał, ale tylko na chwile, 2dni z tym jezdziłem a potem podjechałem do mechanika, i jak rozkręcił to stwierdził właśnie ze to te elementy. Sam juz nie wiem co myśleć, ten sam mechanik wymieniał mi wcześniej rozrząd i miał zrobić regulację luzów na zaworach i wymiane podkładek pod wtryski i przelewy.
samochód teraz stoi porozkręcany a najbliższy warsztat do którego miałbym troche więcej zufania jest prawie 100km od tego miejsca
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
przy nowych częściach wyniesie pewnie z 700zł przy używkach pewnie z 500zł ale trzeba ja kupować naocznie aby sprawdzić stan. Ustal jakie dźwigienki trzeba kupić (wydechowe czy ssące) i zamawiaj graty, niech mechanior rozbierze, ustawi luz i dalej przebieg mazda będzie kręcić
.
Może jestem dziwnym człowiekiem ale sam bym musiał to zobaczyć co się stało i dlaczego
Może jestem dziwnym człowiekiem ale sam bym musiał to zobaczyć co się stało i dlaczego
wysłałem wczoraj ojca żeby zobaczył tam co i jak i mówił ze faktycznie widział jakieś "rysy" na rolkach, zamówiłem już części, częściowo u Rikkiego, za wałek i po 2 dźwigiennki ssące i 2wydechowe, oryginały łącznie z wysyłką wyszło prawie 1000zł
używanych w pobliżu nie miałem żadnych a zamawiać w ciemno to za duże ryzyko
używanych w pobliżu nie miałem żadnych a zamawiać w ciemno to za duże ryzyko
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości