[BJ 2.0DiTD 2001] Bardzo niskie obroty na zimnym silniku

Postprzez catanonim » 7 wrz 2013, 10:57

Witajcie,
ponieważ nie udało mi się znaleźć na forum opisu problemu w mojej Mazdzie zapytuję szanowne grono forumowe.
Problem mój polega na tym, że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika (np. po nocy) mam wrażenie, że silnik zaraz wyfrunie z pod maski. Obrotomierz w tym momencie wskazuje około 200-300 RPM. Problem znika po dodaniu gazu i przytrzymaniu przez chwilę lub po ruszeniu i w czasie jazdy (rozgrzewanie silnika?).
Pozwolę sobie z góry odpowiedzieć na pytania zwykle zadawane w diagnozowaniu podobnych usterek:
1. Nie, nie mam problemu z uruchomieniem silnika – pali na dotyk
2. Nie, obroty nie falują, a spadają na samym początku. Po 2-3 minutach jest już w porządku.
3. Wymienione ostatnio:
– rozrząd z pompą wody i hydronapinaczem (problem występował już wcześniej-przed wymianą)
-wymienione filtry powietrza, oleju, paliwa, kabinowy
-wymieniony olej
-wymieniony płyn w układzie chłodzenia pojazdu
4. Po podłączeniu do komputera przez złącze diagnostyczne pod maską nie wykryto żadnych błędów.

Jeśli, ktoś z szanownej społeczności ma pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy będę wdzięczny za pomoc i naturalnie stawiam dobre piwko (lub ewentualnie coś mocniejszego) przy wizycie w Łodzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin – catanonim :)
catanonim
 

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2013, 13:28

Spróbuj ostukać taki duży zawór na pompie wtryskowej gdy obroty są tak nietypowo niskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xon89 » 7 wrz 2013, 21:28

Wg. mnie proste a na początek można próbować .
Reset kompa (klema – z aku na pół minuty hamulec wciśnij) potem odpal autko i pozwul mu "złapać" ustawienia tzn. wciśnij gaz tak by było około 2300 obr/min i trzymaj tak do zagrzania (w dzień przy obecnej temp. około 1,5 minuty) wystudź turbinę , zgaś odczekaj do całkowitego wystudzenia silnika i sprawdź czy pomogło( u mnie pomogło, ale ja mam bez turba, na pompie starej pompie )
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez catanonim » 8 wrz 2013, 08:09

Wielkie dzięki za sugestie :)
Sprawdzę obie i dam znać jakie rezultaty.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bardzo proszę o wpisywanie:)
Zacznę od próby resetu komputera, a potem ostukam ten zawór (szczerze to nie mam pojęcia, jeszcze, gdzie go szukać ;–) )

Pozdrawiam
Marcin
catanonim
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323