Nie znalazlem podobnego watku na forum, więc zakładam nowy. Jesli watek taki juz był to poproszę uprzejmie moderatora o przeniesienie.
Jak sie zaczął problem – zabrudziło mi tyna klapę i to konkretnie na czarno, więc wziąłem wąż ogrodowy z woda i chciałem to spłukać, stało sie to w ciagu ostatniego tygodnia – i ku mojemu zaskoczeniu brud nie spłynął tylko zaczęly sie tworzyc ogromne krople, – wieć sobie myśle – wtf – i po dotknięciu paluchem – to jest brudny olej. Obadałem wzrokiem i troche paluche końcówke rury – jest tłusta, szybkie spojrzenie na miejsce parkingowe – jest sucho, jakies tam małe kropelki, ale nie ma tragedii. Szybo otwieram maskę wyciągam bagnet- cały zasyfiony olejem na czarno (identyczny kolor jak ten wydostajacy sie z rury), wycieram władam spowrotem, wyciagam i niestety bagnet suchy. No to dolałem prawie 3 litry oleju i poziom oleju po tym podniósł sie do połowy między min i max.
Nie zauważyłem, zeby kopciło z rury, kopci tylko jak porzadnie przegazuje, poza tym chodzi normalnie, nie zauważyłem zadnych niepokojacych dzwiękow z silnika, chodzi normalnie, dynamika cały czas na tym samym poziomie, spalanie paliwa w normie.
Po przejechaniu około 120 km poziom oleju spadł do minimum, więc dolałem znów troszke.
dodatrkowo na kolanach obadałem miejsce parkingowe i są nowe ślady oleju, sprawdze jeszcze jutro z kawałkiem kartonu, ile tego sie wydostaje i skąd.
Podejrzewam, ze sprawa ma się gdzieś na turbinie, lub moze to odma?
Czy spotkał się ktos juz z takim problemem?
Olej bryzga z rury wydechowej
Strona 1 z 1
Witaj. Jeżeli olej masz w rurze wydechowej to może to być wina pierścieni, uszczelniaczy zaworowych lub turbiny. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
jedź do mechanika i niech obejrzy na podnośniku silnik, olej nie musi wydostawać się z wydechu. Miałem taki przypadek w T4 iż olej wyciekał z podstawy filtra oleju i całe tylne drzwi miały kropki oleju.
Wiec tak:
Pierscienie i uszczelniacze zaworowe wykluczone bo nie kopci z rury a tylna klapa jest brudna od niespalonego oleju.
Kluczowe okazalo sie to, ze pojawily sie drobne slady oleju pod autem bo po dzisiejszej wizycie u mechanika okazalo sie ze rozpadl sie filtr oleju, po prostu zgnił! Nie wiem jakim cudem sie to stalo, musze poszukac papierow co to byl za filtr, olej wymienialem w zeszlym roku jesienia.
Pierscienie i uszczelniacze zaworowe wykluczone bo nie kopci z rury a tylna klapa jest brudna od niespalonego oleju.
Kluczowe okazalo sie to, ze pojawily sie drobne slady oleju pod autem bo po dzisiejszej wizycie u mechanika okazalo sie ze rozpadl sie filtr oleju, po prostu zgnił! Nie wiem jakim cudem sie to stalo, musze poszukac papierow co to byl za filtr, olej wymienialem w zeszlym roku jesienia.
- Od: 1 wrz 2012, 23:44
- Posty: 17
- Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok
miałem racje że to może być wyciek
Jeszcze mi się nie zdarzyło aby filtr po 10tyś przegnił, nawet plamki rudej nie miał, jedynie był brudny, musiał być chyba ze zwykłej cienkiej blachy bez zabezpieczenia lakierem. Załóż Knechta i nic podobnego się nie zdarzy.
Jeszcze mi się nie zdarzyło aby filtr po 10tyś przegnił, nawet plamki rudej nie miał, jedynie był brudny, musiał być chyba ze zwykłej cienkiej blachy bez zabezpieczenia lakierem. Załóż Knechta i nic podobnego się nie zdarzy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości