Witam
Moze ktos wie co moze byc Przyczyna wysokiej tepmeratury (max) silnika przy niskich obrotach. i to sie dziej jak stoje na swiatlach albo w korkach a ja przyspieszcze to temp opadnie. Albo potrawi np. na swiatłach wskazówska podnosic sie i po chwili opadac
Dopisano 23 lis 2012, 19:57:
Termostac by juz wymieniany
Wysoka temperatura silnika
Strona 1 z 1
ale faktycznie się podnosi czy tylko wskazówka tak lata?
Jak zacznie Ci się grzać otwórz maskę,sprawdź chłodnicę,czy gorąca czy zimna. Może termostat który był wymieniony jest po prostu nie sprawny.
-
rav 75
Witam kolegów forumowiczów Wink
Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/
Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady – w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to pierwszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Powrót do położenia środkowe na chwilę, a po chwili powrót do stanu poprzedniego – jadąc na kwaterę zmiana temperatur następowała w ciągu ok. 10 sekund – od położenia średniego do maksymalnego.
Po dojechaniu na miejsce wydawało mi się, że to zapowietrzony układ chłodzenia – ale w Madziach on się sam odpowietrza. Płynu pod korek, w wyrównawczym – lekko ponad maksymalną wartość.
Po powrocie do Krakowa – wymieniłem płyn chłodniczy na nowy, czujnik temperatury silnika i kazałem przepłukać chłodnicę. Wentylatory działają i załączają się prawidłowo. Nic to nie dało – na trasie Kraków – Lublin podobne wariacje temperaturowe się powtórzyły (wzrost i spadek w krótkim czasie).
Mechanik stwierdził, że albo pompa wody (czynnika chłodniczego- zużyte łopatki turbinki), albo elektronika (wariujący wskaźnik...) W opcji drugiej – jeśli to to, to zapewne przekłamywałby także wskaźnik paliwa, a inne kontrolki zapalały by się w równi losowym ciągu.
Tyle z mojej strony.
Będę wdzięczny za nowe pomysły.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/
Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady – w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to pierwszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Powrót do położenia środkowe na chwilę, a po chwili powrót do stanu poprzedniego – jadąc na kwaterę zmiana temperatur następowała w ciągu ok. 10 sekund – od położenia średniego do maksymalnego.
Po dojechaniu na miejsce wydawało mi się, że to zapowietrzony układ chłodzenia – ale w Madziach on się sam odpowietrza. Płynu pod korek, w wyrównawczym – lekko ponad maksymalną wartość.
Po powrocie do Krakowa – wymieniłem płyn chłodniczy na nowy, czujnik temperatury silnika i kazałem przepłukać chłodnicę. Wentylatory działają i załączają się prawidłowo. Nic to nie dało – na trasie Kraków – Lublin podobne wariacje temperaturowe się powtórzyły (wzrost i spadek w krótkim czasie).
Mechanik stwierdził, że albo pompa wody (czynnika chłodniczego- zużyte łopatki turbinki), albo elektronika (wariujący wskaźnik...) W opcji drugiej – jeśli to to, to zapewne przekłamywałby także wskaźnik paliwa, a inne kontrolki zapalały by się w równi losowym ciągu.
Tyle z mojej strony.
Będę wdzięczny za nowe pomysły.
Pozdrawiam,
Grzesiek
-
furlag
Witam,
Mam podobną sytuację. temperatura mi wariuje. jak jadę to temperatura potrafi wzrosnąć do tak 3/4 po czym po chwili spaść. i tak potrafi robić co chwila. Płyn chłodniczy wymieniłem, wentylatory działają.
Czy wiedzie jak działa korek odpowietrzania? jak działa mechanizm pobierania płynu chłodzącego w przypadku jego braku ze zbiorniczka wyrównawczego?
Mam podobną sytuację. temperatura mi wariuje. jak jadę to temperatura potrafi wzrosnąć do tak 3/4 po czym po chwili spaść. i tak potrafi robić co chwila. Płyn chłodniczy wymieniłem, wentylatory działają.
Czy wiedzie jak działa korek odpowietrzania? jak działa mechanizm pobierania płynu chłodzącego w przypadku jego braku ze zbiorniczka wyrównawczego?
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
witam,
po 3 tygodniowej walce z samochodem i wymianie:
– termostatu
– uszczelnieniu chłodnicy
sprawdziłem czy są spaliny w ukladzie chłodzenia i się okazało ze są. w związku z tym posypała się uszczelka pod głowicą. uszczelka plus rozrząd to bagatela 2700:(
po 3 tygodniowej walce z samochodem i wymianie:
– termostatu
– uszczelnieniu chłodnicy
sprawdziłem czy są spaliny w ukladzie chłodzenia i się okazało ze są. w związku z tym posypała się uszczelka pod głowicą. uszczelka plus rozrząd to bagatela 2700:(
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
Witam. Gdzie chcesz kupić rozrząd i uszczelkę? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
rozdząd mozesz kupic na iparts.pl rozrząd tylko oryginalny. a uszczelkę w mazdzie tez tylko oryginal:)
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
oddaje do warsztatu który robi mazdy i kupują tylko oryginalne częsci mazdy
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
Witam. Wiem gdzie można kupić oryginalne cześci tylko zapytałem się gdzie Ty chcesz je kupić. Napisałeś, że rozrząd i uszczelka kosztują 2700 zł. To bardzo dużo. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość