Wysoka temperatura silnika

Postprzez Globson » 23 lis 2012, 20:54

Witam
Moze ktos wie co moze byc Przyczyna wysokiej tepmeratury (max) silnika przy niskich obrotach. i to sie dziej jak stoje na swiatlach albo w korkach a ja przyspieszcze to temp opadnie. Albo potrawi np. na swiatłach wskazówska podnosic sie i po chwili opadac

Dopisano 23 lis 2012, 19:57:

Termostac by juz wymieniany
Początkujący
 
Od: 17 lis 2012, 21:25
Posty: 5
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2002

Postprzez Neonixos666 » 23 lis 2012, 21:00

ale faktycznie się podnosi czy tylko wskazówka tak lata?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Globson » 23 lis 2012, 21:06

wskazowka tak pokazuje na zegarze od temp.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2012, 21:25
Posty: 5
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2002

Postprzez rav 75 » 23 lis 2012, 21:39

Jak zacznie Ci się grzać otwórz maskę,sprawdź chłodnicę,czy gorąca czy zimna. Może termostat który był wymieniony jest po prostu nie sprawny.
rav 75
 

Postprzez tower » 24 lis 2012, 19:44

Pytanie jak szybko temperatura spada – jeśli prawie natychmiast to raczej jakiś fałszywy odczyt.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez furlag » 9 lip 2013, 09:39

Witam kolegów forumowiczów Wink
Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/
Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady – w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to pierwszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Powrót do położenia środkowe na chwilę, a po chwili powrót do stanu poprzedniego – jadąc na kwaterę zmiana temperatur następowała w ciągu ok. 10 sekund – od położenia średniego do maksymalnego.
Po dojechaniu na miejsce wydawało mi się, że to zapowietrzony układ chłodzenia – ale w Madziach on się sam odpowietrza. Płynu pod korek, w wyrównawczym – lekko ponad maksymalną wartość.
Po powrocie do Krakowa – wymieniłem płyn chłodniczy na nowy, czujnik temperatury silnika i kazałem przepłukać chłodnicę. Wentylatory działają i załączają się prawidłowo. Nic to nie dało – na trasie Kraków – Lublin podobne wariacje temperaturowe się powtórzyły (wzrost i spadek w krótkim czasie).
Mechanik stwierdził, że albo pompa wody (czynnika chłodniczego- zużyte łopatki turbinki), albo elektronika (wariujący wskaźnik...) W opcji drugiej – jeśli to to, to zapewne przekłamywałby także wskaźnik paliwa, a inne kontrolki zapalały by się w równi losowym ciągu.

Tyle z mojej strony.
Będę wdzięczny za nowe pomysły.

Pozdrawiam,
Grzesiek
furlag
 

Postprzez xedos1972 » 9 lip 2013, 09:58

popraw info jaki to silnik ?

sprawdzaliście termostat czy otwiera się na maxa czy w ogóle się otwiera ? , po drugie załącza się wentylator chłodnicy ?
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez doogkurczak » 29 lip 2013, 08:44

Witam,

Mam podobną sytuację. temperatura mi wariuje. jak jadę to temperatura potrafi wzrosnąć do tak 3/4 po czym po chwili spaść. i tak potrafi robić co chwila. Płyn chłodniczy wymieniłem, wentylatory działają.
Czy wiedzie jak działa korek odpowietrzania? jak działa mechanizm pobierania płynu chłodzącego w przypadku jego braku ze zbiorniczka wyrównawczego?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 23:18
Posty: 17
Auto: 323F 2.0DiTD 2003

Postprzez doogkurczak » 6 wrz 2013, 19:25

witam,

po 3 tygodniowej walce z samochodem i wymianie:
– termostatu
– uszczelnieniu chłodnicy

sprawdziłem czy są spaliny w ukladzie chłodzenia i się okazało ze są. w związku z tym posypała się uszczelka pod głowicą. uszczelka plus rozrząd to bagatela 2700:(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 23:18
Posty: 17
Auto: 323F 2.0DiTD 2003

Postprzez topik » 8 wrz 2013, 17:25

Witam. Gdzie chcesz kupić rozrząd i uszczelkę? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez doogkurczak » 8 wrz 2013, 19:59

rozdząd mozesz kupic na iparts.pl rozrząd tylko oryginalny. a uszczelkę w mazdzie tez tylko oryginal:)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 23:18
Posty: 17
Auto: 323F 2.0DiTD 2003

Postprzez doogkurczak » 11 wrz 2013, 22:42

oddaje do warsztatu który robi mazdy i kupują tylko oryginalne częsci mazdy
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 23:18
Posty: 17
Auto: 323F 2.0DiTD 2003

Postprzez topik » 11 wrz 2013, 23:31

Witam. Wiem gdzie można kupić oryginalne cześci tylko zapytałem się gdzie Ty chcesz je kupić. Napisałeś, że rozrząd i uszczelka kosztują 2700 zł. To bardzo dużo. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323