Turbo – Świst przy otwartym bagażniku

Postprzez euzebisz88 » 25 kwi 2013, 08:18

Witam,
Dzisiaj przyszło mi przewieść rower w bagażniku, jak wiemy Mazda 323 bj nie jest zbyt duża to niestety klapa bagażnika została otwarta. A więc przyspieszając przy około 2200 obrotów słychać świst turbiny dochodzący z tyłu samochodu przez otwartą klapę im bardziej wcisnę pedał gazu w podłogę tym głośniej słychać. Nie myślcie że jest to świst poprzez jakieś nieszczelności przez to że klapa jest otwarta, sprawdzałem 3 razy :) Świst słychać tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu, nagram dzisiaj krótki filmik jak się uda i wam pokaże o co chodzi. Czy ktoś z was zaobserwował coś takiego u siebie i zna przyczynę? ^^ trochę mnie to bawi a zarazem niepokoi bo przy zamkniętej klapie turbinki nie słychać. :|
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez Puszek79 » 25 kwi 2013, 13:07

Po złożeniu siedzeń spokojnie wchodzi rower wiem bo wożę córkę na zawody rowerowe ;) .Co do świstu turbiny którą słychać z tyłu samochodu przy otwartej klapie bagażnika to ciekawe u mnie nie ma żadnego świstu może w tłumniku jest dziura i taki wydaje świst po za tym jak by to była turbina i tak ładnie świstała jak czajnik na wodę to był by jej koniec. Wrzuć ten filmik i wtedy się zobaczy co tak ładnie świszczy <faja>
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez euzebisz88 » 25 kwi 2013, 23:01

Jutro wrzucę filmik, mam już nagrany. Przy zamkniętej klapie na zewnątrz tez nie słychać... Nie mam pojęcia co tu się święci. <co?>

Dopisano 26 kwi 2013, 07:30:

Filmik wrzucony
Link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=85e6QmCC81k

Dopisano 26 kwi 2013, 07:33:

A tutaj kolejny link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=izurihRAcRQ

Na filmiku przy zamkniętej klapie świstu nie słychać, ani w środku ani na zewnątrz.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 2 maja 2013, 09:27

A gdy zamkniesz klapę a otworzysz okno też słychać?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 3 maja 2013, 12:55

Nie słychać przy otwartym oknie...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez karlo8 » 13 lip 2013, 20:47

mam takie pytonko
jak mozna sprawdzic i ile powinno wynosic przy jakich obrotach cisnienie powietrza doładowanego (cisnienie sprezania za turbina)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 17 lip 2013, 05:11

Wszystko zalezy od wcisnietego pedalu gazu, obciazenia silnika itd. A dokladniej to od ilosci spalin. Ciezko powiedziec ile obrotow na dane cisnienie. Bo maks dla serii masz chyba 0,8bara. Podepnij manometr i przejedz sie. Maksymalne cisnienie osiagasz na 4 i 5 biegu, ale pedal w podloge.

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 17 lip 2013, 21:09

jeszcze trzeba wiedziec gdzie i jak podpiac manometr
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2013, 21:12

karlo8 napisał(a):jeszcze trzeba wiedziec gdzie i jak podpiac manometr


przy chłodnicy po prawej (stojąc przy masce) jest boost sensor i do niego idzie przewód ciśnienia i w niego trzeba się wpiąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 18 lip 2013, 18:19

z tym ze ja nie mam zadnego przewodu cisnieniowego od turbiny wypuszczonego jest tylko ta gruuba rura do intercoolera
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 18 lip 2013, 21:12

Masz, jak się przyjżysz to znajdziesz boost sensor. Jak staniesz przodem do samochodu. Po prawej stronie chłodnicy na jej prawym górnym mocowaniu masz sensor z trój przewodową wtyczka, to jest boost sensor. Od niego leci przewód ciśnieniowy do wyprowadzenia w intercoolerze. Przewód gumowy, czarny o srednicy zewnętrznej ok 5mm. Załóż tam trójnik i podepnij tam manometr. Ja wsadziłem tam trójnik pneumatyczny z szybkozłaczkami na przewody fi 4mm,
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 18 lip 2013, 21:30

dzieki dzis w pracy poszukam zegara od kompresora i pytanko ile musi byc cisnienia
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 18 lip 2013, 22:18

Napisalem pare postow wczesniej.

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 19 lip 2013, 12:41

ok a na biegu jałowym wciskajac pedal w podloge tez powinno pokazac
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 19 lip 2013, 17:54

Tak tylko że nie pokaże Ci maksa, no może pokaże jak mu depniesz nagle pod 5 tys obrotów. Tak jak pisałem wcześniej ciśnienie doładowania sprawdza się na 4 lub 5 biegu,
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 20 lip 2013, 15:08

no witam dzis sprawdzalem faktycznie na 4 i 5 biegu pokazuje wiecej
ale tak
na jalowym ok 0,3
na 4 i 5 biegu tak ok 4,5 – 5 tys obrotow bylo gdzies 0,7 – 0,8
gdzy odlaczylem wezyk od westgate to na 4 i 5 biegu tak ok 4,5-5 tys pokazalo mi prawie 1,0 bara

co o tym myslicie co prawda zegar od kompresora ale mimo to cos tak pokazalo
jak mozna podniesc to cisnienie do ok 1,2-1,5 bo jak widac zawor WG nic nie pomoze zadne podkladki szmery bajery
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 20 lip 2013, 19:55

Odpiales wezyk a zaslepiles go? Jesli nie to ci cisnienie uciekalo. Stad tylko 1bar. Ja mam podlkadki 4mm i laduje mi 1,2bara. Swoja droga moj manometr ma zakres 0-2 bara. Wiec jest na pewno dokladniejszy niz Twoj. Przypuszczam ze Ty masz manometr strzelam ale pewnie do 10barow. Pamietaj ze wszystkie przyzady pmiarowe analogowe sa dokladne w zasadzie w 3/4 swojego zakresu roboczego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 21 lip 2013, 16:14

3/4 co to znaczy
nie nie zaslepiłem
ale kiedys zdjalem teb drucic z zaworu turbiny i ci sie okazalo zalozyc nie moglem bo ten drut okazalo sie ze jeszcze sie cofnal bardziej w gruszke czyli jak gdyby badziej domykal zawor turbiny musialem go z gruchy lekko wyciagnac zeby go zalozyc
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 22 lip 2013, 23:13

3/4 to ułamek trzy-czwarte. Czyli jak manometr ma zakres 10 barów to najdokładniej wskaże w okolicy 7-8 barów.
A swoją drogą proszę użyj interpukcji. Jedyne co udało mi się wywnioskować z Twojej wypowiedz to, to że prawdopodobnie przyciera Ci się cięgno od gruchy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323