Dzisiaj przyszło mi przewieść rower w bagażniku, jak wiemy Mazda 323 bj nie jest zbyt duża to niestety klapa bagażnika została otwarta. A więc przyspieszając przy około 2200 obrotów słychać świst turbiny dochodzący z tyłu samochodu przez otwartą klapę im bardziej wcisnę pedał gazu w podłogę tym głośniej słychać. Nie myślcie że jest to świst poprzez jakieś nieszczelności przez to że klapa jest otwarta, sprawdzałem 3 razy
Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
Strona 1 z 1
Witam,
Dzisiaj przyszło mi przewieść rower w bagażniku, jak wiemy Mazda 323 bj nie jest zbyt duża to niestety klapa bagażnika została otwarta. A więc przyspieszając przy około 2200 obrotów słychać świst turbiny dochodzący z tyłu samochodu przez otwartą klapę im bardziej wcisnę pedał gazu w podłogę tym głośniej słychać. Nie myślcie że jest to świst poprzez jakieś nieszczelności przez to że klapa jest otwarta, sprawdzałem 3 razy
Świst słychać tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu, nagram dzisiaj krótki filmik jak się uda i wam pokaże o co chodzi. Czy ktoś z was zaobserwował coś takiego u siebie i zna przyczynę? ^^ trochę mnie to bawi a zarazem niepokoi bo przy zamkniętej klapie turbinki nie słychać. 
Dzisiaj przyszło mi przewieść rower w bagażniku, jak wiemy Mazda 323 bj nie jest zbyt duża to niestety klapa bagażnika została otwarta. A więc przyspieszając przy około 2200 obrotów słychać świst turbiny dochodzący z tyłu samochodu przez otwartą klapę im bardziej wcisnę pedał gazu w podłogę tym głośniej słychać. Nie myślcie że jest to świst poprzez jakieś nieszczelności przez to że klapa jest otwarta, sprawdzałem 3 razy

Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Po złożeniu siedzeń spokojnie wchodzi rower wiem bo wożę córkę na zawody rowerowe
.Co do świstu turbiny którą słychać z tyłu samochodu przy otwartej klapie bagażnika to ciekawe u mnie nie ma żadnego świstu może w tłumniku jest dziura i taki wydaje świst po za tym jak by to była turbina i tak ładnie świstała jak czajnik na wodę to był by jej koniec. Wrzuć ten filmik i wtedy się zobaczy co tak ładnie świszczy 
Jutro wrzucę filmik, mam już nagrany. Przy zamkniętej klapie na zewnątrz tez nie słychać... Nie mam pojęcia co tu się święci. 
Dopisano 26 kwi 2013, 07:30:
Filmik wrzucony
Link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=85e6QmCC81k
Dopisano 26 kwi 2013, 07:33:
A tutaj kolejny link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=izurihRAcRQ
Na filmiku przy zamkniętej klapie świstu nie słychać, ani w środku ani na zewnątrz.

Dopisano 26 kwi 2013, 07:30:
Filmik wrzucony
Link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=85e6QmCC81k
Dopisano 26 kwi 2013, 07:33:
A tutaj kolejny link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=izurihRAcRQ
Na filmiku przy zamkniętej klapie świstu nie słychać, ani w środku ani na zewnątrz.

Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Nie słychać przy otwartym oknie...

Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Wszystko zalezy od wcisnietego pedalu gazu, obciazenia silnika itd. A dokladniej to od ilosci spalin. Ciezko powiedziec ile obrotow na dane cisnienie. Bo maks dla serii masz chyba 0,8bara. Podepnij manometr i przejedz sie. Maksymalne cisnienie osiagasz na 4 i 5 biegu, ale pedal w podloge.
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
karlo8 napisał(a):jeszcze trzeba wiedziec gdzie i jak podpiac manometr
przy chłodnicy po prawej (stojąc przy masce) jest boost sensor i do niego idzie przewód ciśnienia i w niego trzeba się wpiąć.
Masz, jak się przyjżysz to znajdziesz boost sensor. Jak staniesz przodem do samochodu. Po prawej stronie chłodnicy na jej prawym górnym mocowaniu masz sensor z trój przewodową wtyczka, to jest boost sensor. Od niego leci przewód ciśnieniowy do wyprowadzenia w intercoolerze. Przewód gumowy, czarny o srednicy zewnętrznej ok 5mm. Załóż tam trójnik i podepnij tam manometr. Ja wsadziłem tam trójnik pneumatyczny z szybkozłaczkami na przewody fi 4mm,
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Tak tylko że nie pokaże Ci maksa, no może pokaże jak mu depniesz nagle pod 5 tys obrotów. Tak jak pisałem wcześniej ciśnienie doładowania sprawdza się na 4 lub 5 biegu,
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
no witam dzis sprawdzalem faktycznie na 4 i 5 biegu pokazuje wiecej
ale tak
na jalowym ok 0,3
na 4 i 5 biegu tak ok 4,5 – 5 tys obrotow bylo gdzies 0,7 – 0,8
gdzy odlaczylem wezyk od westgate to na 4 i 5 biegu tak ok 4,5-5 tys pokazalo mi prawie 1,0 bara
co o tym myslicie co prawda zegar od kompresora ale mimo to cos tak pokazalo
jak mozna podniesc to cisnienie do ok 1,2-1,5 bo jak widac zawor WG nic nie pomoze zadne podkladki szmery bajery
ale tak
na jalowym ok 0,3
na 4 i 5 biegu tak ok 4,5 – 5 tys obrotow bylo gdzies 0,7 – 0,8
gdzy odlaczylem wezyk od westgate to na 4 i 5 biegu tak ok 4,5-5 tys pokazalo mi prawie 1,0 bara
co o tym myslicie co prawda zegar od kompresora ale mimo to cos tak pokazalo
jak mozna podniesc to cisnienie do ok 1,2-1,5 bo jak widac zawor WG nic nie pomoze zadne podkladki szmery bajery
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Odpiales wezyk a zaslepiles go? Jesli nie to ci cisnienie uciekalo. Stad tylko 1bar. Ja mam podlkadki 4mm i laduje mi 1,2bara. Swoja droga moj manometr ma zakres 0-2 bara. Wiec jest na pewno dokladniejszy niz Twoj. Przypuszczam ze Ty masz manometr strzelam ale pewnie do 10barow. Pamietaj ze wszystkie przyzady pmiarowe analogowe sa dokladne w zasadzie w 3/4 swojego zakresu roboczego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
3/4 co to znaczy
nie nie zaslepiłem
ale kiedys zdjalem teb drucic z zaworu turbiny i ci sie okazalo zalozyc nie moglem bo ten drut okazalo sie ze jeszcze sie cofnal bardziej w gruszke czyli jak gdyby badziej domykal zawor turbiny musialem go z gruchy lekko wyciagnac zeby go zalozyc
nie nie zaslepiłem
ale kiedys zdjalem teb drucic z zaworu turbiny i ci sie okazalo zalozyc nie moglem bo ten drut okazalo sie ze jeszcze sie cofnal bardziej w gruszke czyli jak gdyby badziej domykal zawor turbiny musialem go z gruchy lekko wyciagnac zeby go zalozyc
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
3/4 to ułamek trzy-czwarte. Czyli jak manometr ma zakres 10 barów to najdokładniej wskaże w okolicy 7-8 barów.
A swoją drogą proszę użyj interpukcji. Jedyne co udało mi się wywnioskować z Twojej wypowiedz to, to że prawdopodobnie przyciera Ci się cięgno od gruchy.
A swoją drogą proszę użyj interpukcji. Jedyne co udało mi się wywnioskować z Twojej wypowiedz to, to że prawdopodobnie przyciera Ci się cięgno od gruchy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości