Prośba o sprawdzenie czy dobrze odczytałem kody

Postprzez jhucal » 1 lip 2013, 19:49

Dołączam się z prośbą:

http://www.youtube.com/watch?v=k0pcViBa51A

Czy dobrze interpretuję błąd jako P0403??

Z góry dziękuję
pozdrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 19:20
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 TDVI 2003 r.

Postprzez xedos1972 » 1 lip 2013, 20:52

dobrze-EGR
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jhucal » 1 lip 2013, 21:10

Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 19:20
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 TDVI 2003 r.

Postprzez malew » 15 lip 2013, 00:10

Witam kolegów, przeglądam forum i pomocy znaleźć nie mogę.
Wie ktoś gdzie jest lub jeśli nie ma umiałby wytłumaczyć łopatologicznie jak odczytać błąd w 323F BJ 2.0 DiTD 2002r. ?

Świece żarowe migają, czy mogę odczytać błąd bezpośrednio z nich, czy trzeba łączyć mostki itp. Na YT by się przydała tak instrukcja typu;

"włóż kluczyk do stacyjki, podepnij kabelek (taki to a taki) z kostki do czegoś tam, itd.

Pomóżcie biednemu mechanicznemu analfabecie...
<glupek2>
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 13:05
Posty: 21

Postprzez xedos1972 » 15 lip 2013, 20:00

tu masz opisane viewtopic.php?f=90&t=65171#10a

zwierasz dwa piny (może być spinacz biurowy )GND-TEN ,kluczy na ON (nie zapalamy silnika ) i kontrolka powinna wymigać błędy jeśli są w systemie.problem możesz mieć z właściwym odczytaniem błędu ,to nagraj filmik ,udostępnij na forum a ktoś ci na pewno pomoże w diagnozie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez malew » 16 lip 2013, 00:14

O cholerka, nie jest to takie trudne:)

Znalazłem w domu jakiś drucik, poszukałem kostki z napisem "diagnostic" i zetknąłem te dwa wyjścia.
Kod jaki odczytałem to (chyba!!!) 0403. Jak się naumiem to wrzucę filmik na YT, stary jestem, nigdy tego nie robiłem. Na razie przyjmę, że dobrze to zrobiłem i poszukam kodu.

Dzięki!

Ps. Jednak przydała by się instrukcja dla głąbów mojego pokroju:), może sam ją zrobię. W sensie fotograficzno-opisowa.
<glupek2>

Dopisano 16 lip 2013, 00:35:

Eee, ten YT też nie straszny. Link do filmiku;

http://www.youtube.com/watch?v=Gr7qBqq5V5k

zaczyna się od "środka", już mi się nie chciało "łapać" początku.
Proszę o pomoc, bo nie znalazłem odpowiednika mojej interpretacji.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 13:05
Posty: 21

Postprzez xedos1972 » 16 lip 2013, 09:36

P0403-"Układ recyrkulacji spalin – usterka" EGR

słabo szukasz proszę : viewtopic.php?f=465&t=93947
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez malew » 16 lip 2013, 16:40

Tak to jest jak w nocy się szuka:)
Dzięki za pomoc.
Podpowiecie jeszcze czy jeśli bym podłączył Mazdę pod kompa to czy znajdę konkretnie co jej dolega, czy trzeba sprawdzać wszystko po kolei co związane z tym błędem?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 13:05
Posty: 21

Postprzez malew » 18 lip 2013, 09:54

Panowie. Wczoraj się trochę nudziłem i postanowiłem podrążyć temat. Skasowałem błąd (zdjęta klema + hamulec 20 sec.), myślałem, że od razu pojawi się znowy kontrolka ale nie, nic nie wyświetla się. Do dziś, czekam na dalsze perypetie. Dam znać czy i ewentualnie po jakim czasie pojawi się błąd.

Ps. Tak się zastanawiam czy to nie jest żart z tym hamulcem i kasowaniem błędu? Kiedyś słyszałem kawał o cygance i zupie na gwoździu. Czy przypadkiem do skasowania błędu nie wystarczy zdjęcie klemy i odczekanie? A jakiś gość śmieje się z wszystkich, którzy wsiadają do auta i wciskają hamulec? <co?>
W nowożytnym języku to się chyba trollowanie nazywa:)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 13:05
Posty: 21

Postprzez xedos1972 » 18 lip 2013, 10:39

z tego co pamiętam to ma na celu szybsze rozładowanie napięcia ze sterownika ,jak odepniesz klemę i będziesz czekał odpowiednio długo to błędy też się skasują .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez malew » 18 lip 2013, 12:25

xedos1972 napisał(a):z tego co pamiętam to ma na celu szybsze rozładowanie napięcia ze sterownika ,jak odepniesz klemę i będziesz czekał odpowiednio długo to błędy też się skasują .
[/quote
malew napisał(a):Tak to jest jak w nocy się szuka:)
Dzięki za pomoc.
Podpowiecie jeszcze czy jeśli bym podłączył Mazdę pod kompa to czy znajdę konkretnie co jej dolega, czy trzeba sprawdzać wszystko po kolei co związane z tym błędem?


A na to znacie odpowiedź? Coś komputer pomoże?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 13:05
Posty: 21

Postprzez xedos1972 » 18 lip 2013, 12:46

po pierwsze może być uzupełnił profil jak należy .
po drugie czytanie nie boli i zacznij może od tego : viewtopic.php?f=465&t=153543
po trzecie nie masz OBDII
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323