Zdjęcie poniżej przedstawia zestaw niezbędnych narzędzi:
1. Preparat WD-40
2. Klucz nasadkowy 10 do osłony silnika
3. Klucz oczkowy 12
4. Klucz specjalny (mojej produkcji) 36
5. Benzyna ekstrakcyjna.

Tak więc pierwszą czynnością było przesmarowanie połączeń skręcanych preparatem WD-40.

Następnie odkręciłem mocowania i zdjąłem osłonę silnika.

W dalszej kolejności wyciągnąłem przewody.

Odkręciłem nakrętkę od rurki.

Odkręciłem nakrętki boczne.

Odginając rurkę w dół wyjąłem zawór. W dalszej kolejności wyczyściłem otwory.

Czyszczenie zaworu EGR.

Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów). Blaszkę zgiąłem na 3, kształt wyciąłem nożyczkami a otwory wykonałem za pomocą dziurkacza biurowego. Montaż elementów w kolejności odwrotnej. Na koniec przesmarowałem styki elektryczne. Całość trwała około 1 godziny spokojnej pracy.