Zawór SPV
Rozebrałem cały zawór ,sprawa jest banalnie prosta.Wewnątrz żadnych śladów zużycia jedyna część która może się uszkodzić to cewka.Napięcie sterujące to 3.5V-15V.W wolnym czasie wezmę się za rozebranie sterownika IDM.Szukam potwierdzenia o sterowaniu SPV napięciem 150V.
- Od: 17 kwi 2007, 15:54
- Posty: 18
Słusznieś powiedział – uszkodzić. Zawór może się jednak nie uszkodzić a zamulić – od kiepskiego paliwa zostają jakieś dziwne nagary i to powoduje jego niedomykanie, albo nieotwieranie.tekla napisał(a):Wewnątrz żadnych śladów zużycia jedyna część która może się uszkodzić to cewka
Napięcie 150V jest niezbędne do tego, żeby uderzeniowo zamknąć ciśnienie 280bar. Piętnastoma voltami tego byś nie zrobił.
Sterownik IDM posiada przetwornicę 12/200V i parę innych drobny elementów.
Regeneracja zaworu zapewne może dotyczyć wyłącznie jego wyczyszczeniem metodą bezzniszczeniową (bez papieru ściernego).
Aha – i znalazłem jeszcze dwie informacje stronę wcześniej:
Zjacek napisał(a):otwierałem IDM w srodku jest przetwornica na 200V,jakiś transformator i dwa kondensatory 50 V oraz dużo drobnych części elektroniczych
tomekrvf napisał(a):Podobnie jak wtryskiwacz CR, pompa CR i wiele innych rzeczy które są proste z wyglądu jak budowa cepa ale dokładność wykonania i pasowania poszczególnych elementów są na poziomie kosmicznym
Dlatego zawór SPV może wyglądać na niezużyty ale różnice 5 mikronów potrawią zakwalifikować go jako szmelc. A tych 5 μm nie widać "gołym" okiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dokładnosć pasowań tego zaworu jest w dziesiątych częściach mm o nalotach i nagarze nie ma mowy jest czysty jak łza.Przed montażem metalowe części zostały umyte czteroetylkiem ołowiu.O module IDM jeszcze nic nie wiem rozbiore to napiszę na pewno." Kondziorki" 50V w przetwornicy 200V dziwna sprawa ale przekonania nabiore jak zobacze wnętrzności sterownika.
- Od: 17 kwi 2007, 15:54
- Posty: 18
tekla napisał(a):." Kondziorki" 50V w przetwornicy 200V dziwna sprawa
Jaka dziwna – przetwornica impulsowa
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ECD-V5 Denso
Przeczytaj i sprawdź, będziesz wiedział dlaczego nie możesz wyłapać tego impulsu 150V (dlaczego nie możesz zdążyć...
)
Przeczytaj i sprawdź, będziesz wiedział dlaczego nie możesz wyłapać tego impulsu 150V (dlaczego nie możesz zdążyć...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
W serwisie Mazdy główny specjalista orzekł że przyczyna trudnosci z zapalaniem na goracym silniku ktore mam w coraz wiekszym stopniu (ostatnio problem z zapalaniem wystepuje takze na zimnym), jest uszkodzony zawor SPV.
Podobno nie mozna tego stwierdzic bez oddawania pompy do MABI, natomiast podmiana zaworka na sprawny dalaby obraz sytuacji... Ponawiam wczesniejsze pytanko, czy ktos w okolicach łodz lub warszawy ma taki sprawny zawór??? Byloby super wykonac takie sprawdzenie zamiast wydawac 1200+czesci w MABI na "sprawdzenie".
Prosze o info!
Aha, podobno to musialby byc zawor z madzi sprzed liftingu poniewaz potem zostala zmieniona uszczelka pod zaworem SPV – wiecie cos o tym?
Piotr
W serwisie Mazdy główny specjalista orzekł że przyczyna trudnosci z zapalaniem na goracym silniku ktore mam w coraz wiekszym stopniu (ostatnio problem z zapalaniem wystepuje takze na zimnym), jest uszkodzony zawor SPV.
Podobno nie mozna tego stwierdzic bez oddawania pompy do MABI, natomiast podmiana zaworka na sprawny dalaby obraz sytuacji... Ponawiam wczesniejsze pytanko, czy ktos w okolicach łodz lub warszawy ma taki sprawny zawór??? Byloby super wykonac takie sprawdzenie zamiast wydawac 1200+czesci w MABI na "sprawdzenie".
Prosze o info!
Aha, podobno to musialby byc zawor z madzi sprzed liftingu poniewaz potem zostala zmieniona uszczelka pod zaworem SPV – wiecie cos o tym?
Piotr
- Od: 17 kwi 2007, 20:28
- Posty: 4
- Skąd: Lodz/Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ DITD '98
Latino – napisz w profilu skąd jesteś – mniej będziesz utrudniał innym... Podjedź do Jaksy – on ma chyba jakiś na stanie albo coś więcej wie.
proponuję zmianę – zastąpiono...tekla napisał(a):oring zastompiono
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
I jak zakończyła się sprawa z podmianką SPV z mazdy z przed liftingu na zawór po lift.
Wiemy że jest inny oring ale czy można go zamienić by mieć poeność niesprawnego SPV !
A tak w ogóle to mówimy o jakiś mikronowych zabrudzeniach pozostałych po kiepskim ON – czy komuś pomogł dodatek do paliwa czyszczący ten uklad ? np. przejechanie 1-3 tyś km z tym dodatkiem
W końcu auto z niesprawnym SPV jeżdi normalnie, ma tylko problemy z zapalaniem.
Wiemy że jest inny oring ale czy można go zamienić by mieć poeność niesprawnego SPV !
A tak w ogóle to mówimy o jakiś mikronowych zabrudzeniach pozostałych po kiepskim ON – czy komuś pomogł dodatek do paliwa czyszczący ten uklad ? np. przejechanie 1-3 tyś km z tym dodatkiem

- Od: 29 maja 2007, 00:54
- Posty: 11
- Skąd: Przemyśl
- Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.
A czy może ktoś podać jakie są oznacznia na takim zaworze SPV?
Widziałem podobny/identyczny stosowany w pompie denso (isuzu) w Oplu.
SPV nie ma O-ringu, może koledze chodzi o inny zawór TCV ? Tam są dwa.
Pozdrawiam
Marek
Widziałem podobny/identyczny stosowany w pompie denso (isuzu) w Oplu.
SPV nie ma O-ringu, może koledze chodzi o inny zawór TCV ? Tam są dwa.
Pozdrawiam
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Ten to sam widziałem wolał bym zobaczyć ten nowszy
( ten ma oring ) a jeszcze lepiej dowiedzieć czy można je zamienic
Jeśli OPEL stosował silniki IZUZU z pomppami DENZO to możę ktoś ma troche więcej informacji na ten temat
SZYBCIEJ ZNAJDE OPLA niz MAZDE – JAKSA ty tez widziałeś ten zawór z opla i jeżdził w MAZDIE Tylko jaki to opel
jaka pojemność
i jaki rocznik??


Jeśli OPEL stosował silniki IZUZU z pomppami DENZO to możę ktoś ma troche więcej informacji na ten temat

- Od: 29 maja 2007, 00:54
- Posty: 11
- Skąd: Przemyśl
- Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.
zróbcie temat i tyle, przecie ja tu tylko sprzątam...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam miałem problemy z paleniem i był zrobiony przycisk do czujnika temperatury tak zeby oszukiwało czujnik no i wtedy wiekszych problemów nie było Ale dzisiaj cos mi sie uwidziało zeby go oszyscic no i wykręciłem zawór spv i przedmuchałem no i zaczał juz palic na ciepłym silniku bez urzycia przycisku Ale chciałem zeby było jeszcze lepiej i przepłukałem zawór spv takim płynem co sie dolewa do paliwa i to niby czysci układ paliwowy No i jak z powrotem wkreciłem zawór to auto mi juz nie odpaliło
Jest to mazda 626 z 99roku Wersja przed liftingiem Prosze o pomoc i z góry dziekuje!
- Od: 28 lut 2007, 22:40
- Posty: 22
- Skąd: Sokołów Podl.
- Auto: GF '99 2.0 Ditd i GD '91 2.0D
fredox a skąd jesteś?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość