Nie mogę zlokalizować OBDII. Gdzie powinienim szukać?

Postprzez cross » 12 maja 2012, 22:07

Witam,

Dużo dyskusji na temat OBD2.

Pytanie, bo nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Czy w Mazdach naszych 323F po lifcie (OBD2) jest w ogóle możliwe podłączenie i odczytanie kodów z poziomu kompa z zainstalowanym np: PCMscan'em czy ScanMaster ?

Bo sterowniki wgrałem, ale mam problemy z połączeniem. Niżej wrzuty.


http://www.kgmedia.pl/KB1/KB1.jpg – Taki kabel / Dostałem za Free
http://zapodaj.net/images/898ada74f057b.png – zainstalowany sterownik
http://zapodaj.net/images/bddbb480932ad.png – ScanMaster

PCMscan wywala błąd 109 , OBD-II interface not found.

Ktoś już miał takie problemy czy w ogóle nie da się połączyć domowymi sposobami :)
cross
 

Postprzez kubi2410 » 13 maja 2012, 09:13

Ja kupowałem ten interfejs i PCM Scan czy Scan master wszystkie programy działają bez problemu na Laptopie.
Ja miałem do zestawu dodana płytę i tam było dokładnie opisane jak skonfigurować gniazdo USB z Interfejsem.
Więc odpowiedz brzmi TAK działa.
Podaj E-mail przyślę ci swoją instrukcję instalacji OBD 2 na laptopie.
Ale sam kabel nie wystarczy musisz mieć jeszcze do niego sterowniki szukaj na necie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez cross » 13 maja 2012, 18:29

No przecież jest sterownik wgrany. Wrzuciłem screen.

konrad@sonic.net.pl / czekam na maila

Kolego sympatyczny. Poradnik fajny ale dalej się nie komunikuje z autem. Connection Failure i tyle.
cross
 

Postprzez Garbage1989 » 27 maja 2012, 15:24

bo jest kilka standardów dla złączy OBDII i może masz niekompatybilny z protokołem transmisji w Twoim samochodzie

Obrazek

Ja zakupiłem ELMa 327 i interface'a mi wykrywa w pełni ale nie mogę go użyć w moim bolidzie bo nie mam pinów komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych w interfejsie OBDII
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Speed » 27 maja 2012, 21:21

Garbage1989 napisał(a):Ja zakupiłem ELMa 327 i interface'a mi wykrywa w pełni ale nie mogę go użyć w moim bolidzie bo nie mam pinów komunikacyjnych wykorzystywanych do transmisji danych w interfejsie OBDII


Ale w 323 BJ po lifcie ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1779 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez bombel1991 » 28 maja 2012, 14:53

ja mam elm 327 za 7 funtów razem z przesyłka z ebaya na bluetooth i działa znakomicie. Zero sterowników czy czegokolwiek. Tylko odpalam program i się łączy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez Garbage1989 » 2 cze 2012, 17:39

wcale nie trzeba płacić w funtach za ELMa z BT bo jest tego juz bardzo dużo nawet na alledrogo.

Speed napisał(a):Ale w 323 BJ po lifcie ?


nie tak jak w opisie przemieszczam się wersją BA z '97 jest po lifcie ale to wcześniejszy model ;P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez bombel1991 » 3 cze 2012, 12:33

Garbage1989 napisał(a):wcale nie trzeba płacić w funtach za ELMa z BT


nie wiem dawno nie szukałem tego, a na tamtą chwilę to wychodziło najtaniej.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez Garbage1989 » 7 cze 2012, 21:21

ja zwykłą wersje z kablem nie na BT z płytką PCB w wersji 1.4b któa ma gadać z fordami [przynajmniej rak wynika z zapewnień producenta] za 52 złote wraz z przesyłką nabyłem drogą kupna z alledrogo :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez klucha » 27 paź 2012, 11:05

Witam
Mazda 2003r. bj 2.0 ditd ..
szukałem dziś godzinę wygięty i nie ma :( powinno być po lewej stronie nad skrzynką bezpieczników. Może jakąś inną lokalizację sprawdzić? Szukam tego bo wyskoczył mi błąd 32. i chciałem go skasować.
Help
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 23:05
Posty: 14
Skąd: Chocinów
Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 11:20

odpinasz klemy, wciskasz hamulec na 30s i skasowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez klucha » 27 paź 2012, 11:48

robiłem tak. nic nie dało...
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 23:05
Posty: 14
Skąd: Chocinów
Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 12:13

klucha napisał(a):robiłem tak. nic nie dało...


czyli nie wyeliminowałeś przyczyny błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez klucha » 27 paź 2012, 12:18

no muszę znaleźć przyczyne.. chciałem podpiąć pod obd2 oglądałem zdjęcia takie jak to: Obrazek i szukałem w tym miejscu .. nie ma :( o co tu chodzi ? czyżby mazda 2003 nie miała obd2 lub może zostało to umieszczone w innym miejscu ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 23:05
Posty: 14
Skąd: Chocinów
Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 12:35

w poradniku do ditd masz opis jak odczytać błędy przez złącze diagnostyczne pod maską.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez klucha » 27 paź 2012, 12:46

Pod maską? U mnie na desce miga kontrolka od poduszki powietrza 3x przerwa i 2 razy. czyli to kod 32?
32 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
chciałem dodać że błąd wyskoczył latem samoistnie.. nic nie uderzyłem czy też zahaczyłem. próbowałem reset kompa i sprawdzałem złącza pod siedzeniem pasażera. 2 przewody wychodzą i są 2 kostki..

Dopisano 27 paź 2012, 13:29:

A mógłbym mi ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje Side crash sensor? pasażera
gdzieś wyczytałem że "Czujnik znajduje się w środkowym słupku." czyli pod maską ?

Dopisano 27 paź 2012, 14:34:

Dobra zbłaźniłem się tym postem;p chodziło o słupek miedzy drzwiami;p już byłem sprawdzić.. wykręciłem obejrzałem. mechanizm napinający nie dotyka ani sensora ani przewodów..
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 23:05
Posty: 14
Skąd: Chocinów
Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r

Postprzez tower » 16 lis 2012, 08:14

klucha napisał(a):no muszę znaleźć przyczyne.. chciałem podpiąć pod obd2 oglądałem zdjęcia takie jak to: Obrazek i szukałem w tym miejscu .. nie ma :( o co tu chodzi ? czyżby mazda 2003 nie miała obd2 lub może zostało to umieszczone w innym miejscu ?


Niestety ale tylko Mazdy (chyba od 2000r) z silnikami benzynowymi posiadają gniazdo OBDII.
W Twoim przypadku pozostaje diagnoza na podstawie migania kontrolek lub (jeśli posiadasz) gniazda w komorze silnika. Powinno się znajdować blisko podszybia po stronie kierowcy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez DreD » 25 lis 2012, 02:35

Dokładnie tak mazdy przed liftingiem nie posiadają OBDII tylko OBDI w komorze silnika od strony podszybia od strony kierowcy <spoko> znajduję się tam gniazdo z napisem DIAGNOSTICS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez tower » 25 lis 2012, 14:13

Tak dla ścisłości – polifotwe z OBDII też mają to gniazdo tylko jest w nim o wiele mniej pinów i chyba nie można się wpiąć z diodą aby odczytać błędy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez J4r0 » 28 lis 2012, 00:00

Witam;

Czytam forum od kilku dni i hmm – znalazłem informację, iż w 323f 2.0 DiTD 2002r można odczytać kody błędów mostkując złącze diagnostyczne pod maską.
ALE
Znalazłem równiez inny post — w dziale DiTD świadczący, że jeśli pod kierownicą jest złącze OBD II to kody odczytam tylko za pomocą komputera...
Jak widać – są tu pewne rozbieżności.

Jak to w końcu jest z tą Mazdą 323 ?

Znajomy warsztat posiada program Scan"cos tam" z obsługa Mazdy, ale twierdzą iż nie dają gwarancji że program to obsłuży (a mam do nich 100km :D)

Aha – program to ScanXL + Mazda
Zdiagnozują mi samochodzik czy nie zdiagnozują ? Jechać 200km czy nie jechać :D

Przede wszystkim muszę się dowiedzieć dlaczego:
* świecą/migają poduchy;
* czy samochód miał jakieś błędy w pamięci (samochód z za granicznego komisu, a słyszałem o patencie wyjmowania żarówek od "cheack engine" :D );
* jeśli nie można tego modelu podłączyć pod ScanXL – to jak zczytać błędy – wymrygać je za pomocą kabelka i diody tak jak to opisano w tematach tutaj na forum ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
--
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 14:51
Posty: 6
Skąd: jesteś?
Auto: Mazda 323
Motor: 2.0 DiTD
Rok: 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323