Silnik-dziwne trzaski

Postprzez res159 » 15 paź 2012, 13:48

Witam,
Moje autko Bj DiTD 2.0 101, 2001r. Ostatnio wybrałem się w dłuższą podróż (1500km) moją madzią. W drodze powrotnej dostrzegłem, że podczas jazdy na 1,2,3,4 biegu przy 2000-2500tys obr. słychać tak jakby drobne trzaski z silnika, bądź iskrzenie w trybie nietrwałym, przerywanym.Podczas gdy wrzucę 5-ty bieg, dźwięk ustaje nawet gdy osiągam 3000tys. obr. . Nie wiem co może być przyczyną tych dźwięków, a podobnego tematu na forum nie znalazłem, więc postanowiłem założyć nowy wątek. Dodam też, że przed podróżą wymieniałem cały rozrząd- czy jest możliwość że jest to wina rozrządu?, lub zaworów silnika??. Może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem.

Pozdrawiam Damian.

Dopisano 15 paź 2012, 13:52:

chciałem jeszcze dodać, że ten dźwięk jest niezależny od tego czy silnik jest zimny czy dobrze nagrzany. Podczas wolnej pracy na tzw."luzie" silnik chodzi równo bez falowania itp.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 17:55

dziwnie tak prze neta dojść co to może być i myślę że bez nagrania ciężko będzie określić te ,,trzaski"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 15 paź 2012, 18:01

Wejdź pod samochód i zobacz czy czasem jakieś osłony wydechu nie poluzowały się.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Krzysiek24 » 15 paź 2012, 22:44

A może czegoś Ci nie dokręcili, np: osłony rozrządu, i wpada w rezonans..
Nagraj filmik to może, łatwiej będzie zdiagnozować przyczynę.
A rozrząd to oryginalny? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez res159 » 16 paź 2012, 20:08

jeżeli chodzi o rozrząd to jest tam pasek contitech, pompa GMB i rolki SKF, zapłaciłem za to nie mało 1100zł i dostałem gwarancje na 5 lat lub 70 tys. km. mówili że niby wszystko jest w porządku z rozrządem...
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2012, 22:25

res159 napisał(a):jeżeli chodzi o rozrząd to jest tam pasek contitech, pompa GMB i rolki SKF, zapłaciłem za to nie mało 1100zł i dostałem gwarancje na 5 lat lub 70 tys. km. mówili że niby wszystko jest w porządku z rozrządem...


zapłaciłeś jak za oryginalny rozrząd a dostałeś tanie zamienniki, jest to bomba która w każdej chwili może dać o sobie znać. Ten pasek nie wytrzyma tyle a pompa wody może się w każdej chwili rozpaść. Poczytaj sobie w dziale ditd co się dzieję jak zakłada się nie oryginalny rozrząd. Miłej jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 16 paź 2012, 23:16

Uahahaha... Neon, Ty to umiesz pocieszyć <lol> :P
Gdzie znalazłeś taki piękny zestaw rozrządu? Zdejmuj go i oddaj jak się da. Za tą cenę kupisz w pełni oryginalny rozrząd. A jak nie to jak kolega wyżej napisał, Miłej jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2012, 18:49

Krzysiek24 napisał(a):Uahahaha... Neon, Ty to umiesz pocieszyć <lol> :P


A co ja będę słodził, contitecha nie zamontowałbym nawet do napędu alternatora :P już raz w pewnej toyocie widziałem co się stało z nowym paskiem po 3km.

no ale ,,rób swoje, rób swoje ryzyko będzie Twoje" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kabzik » 18 paź 2012, 16:46

Neonixos666 napisał(a):A co ja będę słodził, contitecha nie zamontowałbym nawet do napędu alternatora

Ja przekonałem się o tym na własnej skórze. Posłuchawszy pewnego "specjalisty", to tylko napęd alternatora, założyłem to badziewie i się zaczęło nieskończone piszczenie świergotanie, jęczenie itp., żadne regulację i zapewnianie Pana, że się ułoży nie pomagały. W końcu zaczął mi wmawiać, że to nie pasek tylko łożyska alternatora.
Teraz mam pasek BANDO i cisza jak makiem zasiał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2007, 22:56
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 2001r.
Mazda 626 GD 2.0D LX 1990r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323