Wymiana chłodnicy wody Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez boczek86 » 11 lut 2012, 21:14

przyciagnij sobie opaska plastikowa. zacisniesz i masz z glowy a pod hlodnice kawalek gumy zeby sie nieprzetarla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 16 lut 2012, 22:40

Jeżeli ktoś potrzebuje nową chłodnicę Nissens do 323f/Premacy CP DITD to polecam Chłodnic-Pol z Sośnicowic koło Gliwic.
Mają naprawdę okazyjne ceny na tą chłodnice.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 16 lut 2012, 23:37

Uchwyty są na stałe w chłodnicy, ja mam jeden bolec ułamany i też trochę wibrowała ( wentylatory ułamane miały mocowania na dole ) to wspomogłem się czarnymi opaskami zaciskowymi :)
Zrób foto i wrzuć jak coś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez decadent » 17 lut 2012, 09:06

Te gumki u góry jak najbardziej można wymienić – oryginał niecałe 15 zeta sztuka.
Mam do was pytanie, jak mocowana jest chłodnica od dołu, czy bez kanału mogę poprawić mocowanie na tych dwóch gumach od dołu ? Kiedyś dawno widziałem jak maiłem auto na kanale, ze jedna z tych gum jakoś jakby wyskoczyła z gniazda, które bardzo zardzewiałe jest... Czy wystarczy odkręcić dolny plastik, żeby mieć tam dostęp ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 17 lut 2012, 12:07

z tego co pamiętam a chłodnicę wymieniałem , to dostęp od dołu będzie tylko i tak od góry musisz odkręcić mocowania górne podnieść trochę chłodnicę do góry i dopiero wyjmujesz gumki .pogoda jest nie ciekawa na taką robotę , lepiej jest od góry tylko musiał byś na rozgrzanym silniku aby węże były giętkie , odkręcasz górne mocowanie chłodnicy i lekko do góry wysuwasz aż bolce wyskoczą z gumek , wyjmujesz gumki oczyszczasz łącznie z miejscem gdzie wchodzą i składasz ponownie ,ja bym lekko posmarował aby dobrze wskoczyły i resztę składasz w odwrotnej kolejności. poczekaj do wiosny przecież chłodnicy nie zgubisz , a materiał jest mało plastyczny w zimę i się namęczysz tylko a to może poczekać.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 17 lut 2012, 12:44

Tak też to sobie właśnie wyobrażałem – konieczność odkręcenia górnych łap przewidziałem, tylko nie bylem pewny, czy trzeba odkręcić dolne osłony, czy to konieczne. A czy od dołu nie ma żadnych śrub wkręcanych w wypusty chłodnicy ? Gumki i tyle ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 17 lut 2012, 13:52

nie nic nie trzyma , poza bolcami z chłodnicy które wchodzą w te gumki no i wiadomo wąż z chłodnicy , ja przy wymianie namęczyłem się tylko jedną ze wtyczek przy wentylatorze bo mam dwa , a poza tym to 15 minut roboty .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 17 lut 2012, 14:37

To super, dzięki wielkie...

Edit: Wyjąłem dolne gumy/poduszki – były mocno już zdeformowane. W środku tej poduszki jest taki metalowy krążek, który sobie przerdzewiał i guma się wybrzuszyła, gniazdo też mocno skorodowane. Ory kosztuje 45 zł. Nie znalazłem zamienników. Przeczyściłem, zasylikonowałem gumy i prawidłowo osadziłem na nich chłodnicę, bo miałem to zrobione na pałę,, poduszki nie siedziały wcześniej całkiem w gniazdach – okazało się, że mam nową chłodnicę ory (jakoś 4 letnią), bo było puknięcie z przodu, o czym już wcześniej wiedziałem.
Odnośnie gumek na górnych mocowaniach chłodnicy to kołeczki chłodnicy okręciłem taśmą i teraz super siedzi w otworach. Nie polecam żadnego przyciągania taśma...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez boczek86 » 24 cze 2012, 17:46

widze ze niektorzy maja problem znalesc ta chlodnice co ja zalozylem wiec dam dokladne dane


nazwa w yszukiwaniu na allegro to


Chlodnica wody TOYOTA COROLLA 1.3 1.6 92-

i to jest chlodnica od benzyny

Dane szczegółowe producenta

Obrazek

jej wymiary to

Szerokość 518
Wysokość 350
Grubość 16

zeby czasem sie nikt napalil i niekupil na szybko o takich wymiarach

Wymiary: 632 x 350 x 18mm bo sie niezmiesci a ich do kupienia jest wiecej niz tych mniejszych i naprawde trzeba troche poszukac :P



i niech nikt czasem nieszuka od diesla bo one sa duzo szersze i sie niezmiaszcza pasuje tylko benzyna

wyglad chlodnicy ktora mam zalozona to

Obrazek

Obrazek

a cena tej chlodnicy to 179 zl :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez globusns » 30 cze 2012, 16:27

Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Postprzez boczek86 » 30 cze 2012, 23:43

ZNAKOMICIE

ani razu mi wskazowka niepodrosal powyzej polowy a dosc czesto stoje w korkach do tego madzia tez czesto dostaje po <dupa> i to tez tej wskazowki nierusza. chlodnica daje rade bo jest nowa i ma wszystkie kanaliki sprawne i dobra wydajnosc. lepiej tak i nowa niz od BJ i uzywana. chlodnica 10 letnia sie sypie i do niczego nienadaje :P komu tylko moge polecic to niech kupuje od toyoty bo to zamiennik na miare mazdy a i 5 razy tanszy :P a roboty tyle samo przy wymianie co normalnej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez globusns » 4 lip 2012, 10:49

Póki co zaraz po awarii wsypałem k2 proszek do uszczelniania chłodnic i trzyma od piątku, a jeżdżę codziennie do pracy i w niedziele musiałem przejechać 150km bez postojów i póki co też wytrzymało. A dziura wcale nie była mała bo nie szło napełnić chłodnicy do pełna tak szybko uciekała woda.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Postprzez Sajmon » 17 lis 2012, 12:45

Witam,
miałem ostatnio wyciek na chłodnicy i koszty wymiany na nowa mnie przeraziły. Postanowiłem zaczac od tanszych rozwiazan. Od razu wam powiem, środki uszczelniające to lipa i więcej szkód mogą narobić niż pożytku. Zaprosiłem "znachora", który podobno nie jedna chłodnice naprawił. wziął kolbę, cynę, kwas siarkowy (przepalony) i lutujemy. Po godzinie – zrezygnował zwalając na materiał, z którego wykonana jest chłodnica.
Postanowiłem wyeliminowac (zatkać) kanał, na którym była dziurka. Powiększyłem otwór i napchałem do środka silikonu. Na drugi dzień test szczelności z kompresorem i sukces <jupi> . Zalalem układ, runda po kraju i potwierdzenie sukcesu.
Tydzień później znowu leje. <glupek2> A jednak za darmo nie ma nic. Podjechałem więc do magika zajmujacego sie takimi tematami. Tuż przy głównych magistralach wyciął feralną rurkę po 3 cm z każdej strony i zalutował wlot do rurki z góry i ujście z niej na dole.
Koszt naprawy <faja> 50 złociutkich.
Montaż, zalanie, sukces – tym razem na dłużej niż tydzień.
Polecam takie naprawy.
W Rzeszowie robi to gość na Warzywnej tuż przed mostem.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2012, 12:22
Posty: 7
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DITD

Postprzez polostap » 17 cze 2013, 17:33

Koledzy.
Gdybym chciał założyć takową chłodnicę z Corolli, to jaki zabieg muszę wykonać? Nie wiem gdzie doczytałem, że trzeba zamienić węże z góry na dół? O co dokładnie chodzi?
Jak jest z rzeźbą? Mniej wiecej tyle samo roboty ?
Zgłupiałem już, bo na forum nie panuje zbytni porządek i tematy są porozsypywane.


Pozdr.
polostap
 

Postprzez Puszek79 » 17 cze 2013, 18:22

Kolego wszystko masz opisane w dziale BJ -Poradniki i Fotorelacje -wymiana chłodnicy w DITD
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Postprzez polostap » 17 cze 2013, 18:49

Kolego, bez ironii.
Zadałem pytanie odnośnie chłodnicy z Corolli. W tamtym temacie nie ma wzmianki o tym ile trzeba ię narzeźbić.
polostap
 

Postprzez Michal_zg » 9 lut 2014, 13:13

Cześć. Chciałbym się dowiedzieć czy ta chłodnica z corolli pasuje również do Mazdy 323f ditd po liftingu, czy tylko do modelu przed liftem.
Michal_zg
 

Postprzez przemo12345 » 10 lut 2014, 08:38

Pasuje
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez dundee » 14 lut 2014, 00:17

Sorki,czy może ktoś napisać jak w końcu z tym mocowaniem IC.Daje rade to jakoś poskręcać razem skoro nie ma oryginanych uchwytów w tej chłodnicy z Corolli?Z góry dzięki. :)
dundee
 

Postprzez boczek86 » 21 lut 2014, 22:38

wszystko sie da tylko trzeba wyobrazni i troche kombinowania. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323