323bj 90KM wachania obrotow ;/

Postprzez pszut » 22 maja 2012, 01:41

Witam i licze na wasza pomoc!
Przejde odrazu do sedna... Mianowicie mam 323bj-tke 2.0 diesel 90KM, auto smigalo bez zadnych problemow do wczoraj.
Po uruchomieniu zimnego – auto jedzie wszystko ok – jak zawsze.
Po rozgrzaniu sie – zaczynaja falowac obroty (jalowy 600-1500; w trakcie jazdy poszarpuje), jednoczesnie wskazowka temp silnika z polowy swojej skali (wartosc jaka zawsze osiagala) opada na sam dol... Kontrolka swiec mruga, nieregularnie...
Gasze silnik i odpalam – odrazu plywanie, miga kontrolka (nieregularnie), wskazowka temp lezy, nie drgnie.
Gasze auto, postoji 10-15min – nie ma zadnych objawow, jest normalnie do czasu az znowu sie nie nagrzeje...
Moc, przyspieszenie, kopcenie bez zmian zarowno podczas awarii jak i przed... Silnik lekko pokapuje gdzies olejem, jednak poziom od wymiany do wymiany prawie nie zmienny...

Czy ktos z was spotkal sie z takim psikusem?

Jutro mam zamiar wymienic plyn chlodniczy (bo jest spracowany) i filtr paliwa... Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i pomoc...
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 08:41

a płyn chłodniczy w ogóle jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pszut » 22 maja 2012, 09:54

Tak plyn chlodniczy jest i w chlodnicy i zbiorniczku, nie bombelkuje. Na dodatek przy tych wahaniach obrotow zaobserwowalem ze wiatrak chlodnicy jakby chcial sie wlaczyc ale nie moze... tzn zrobi pare obrotow i staje i tak w kolko...
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 10:27

sprawdź sobie błędy w takim razie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pszut » 22 maja 2012, 10:51

W tej mojej wtyczce jakby nie bylo pinu tbs (nie ma tam blaszki, jakby puste miejsce), generalnie sa tam chyba tylko 3-4 piny... Mam przeczucie ze albo jest to [tiiit], albo mega $$$ awaria...
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Postprzez tadziol » 22 maja 2012, 10:58

olej te błędy,szkoda czasu....
czujnik temperatury silnika (pod kolektorem ssącym trzy przewodowy) na 99% dostaje przerwy po rozgrzaniu lub jest problem z wiązką/instalacją tego czujnika.
ja proponuję zacząć od wymiany czujnika.nawet na używkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pszut » 22 maja 2012, 11:13

"olej te bledy szkoda czasu" <spoko> <spoko> <spoko>

No powiem Tobie ze jakos odlaczylem ta wtyczke na odpalonym silniku i wentylator odrazu sie rozkrecil, i dzialal normalnie, odrazu podniosly sie takze obroty, ale nieznacznie... Niestety wokol czujnika jest duzo brudu sadzy itd, wiec byc moze wystarczy to jakos przeczyscic... A wiesz moze jak ten czujnik jest zamontowany? Bo tam nic nie widac, i wydaje mi sie ze czeka mnie masa rozkrecania...
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 11:18

pszut napisał(a):W tej mojej wtyczce jakby nie bylo pinu tbs

potrzebne Ci tylko TEN i GND...

pszut napisał(a):A wiesz moze jak ten czujnik jest zamontowany? Bo tam nic nie widac, i wydaje mi sie ze czeka mnie masa rozkrecania...

jest wkręcany w blok z tego co pamiętam, więc jak tylko włożysz łapkę z kluczem, to już z górki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pszut » 22 maja 2012, 11:31

Ehh to jutro powalcze albo pozniej, trzeba troche popracowac bo dzien mija, moze jeszcze poczytam forum, moze jakies inne pomysly/ sugestie wpadna... Ledwo co w weekend skonczylem zabawy z innym autem, na szczescie tam tylko hamulce i amorki, ale juz mi sie nie chce nawet spogladac w strone garazu...

O i ten czujnik nawet w uzywce to troche kosztuje...


takie male OT
Powiem Wam, ze to forum calkiem spoko funkcjonuje... Siedze dzis tu troche i widze ze duzo spraw jest poruszonych, szybkie odpowiedzi, malo klotni i docinek, kultura... Jestem mile zaskoczony, bo jeszcze kilka lat temu kazde forum mi osobiscie kojarzylo sie z mega smietnikiem i ludzmi ktorzy pozjadali wszystkie rozumy i kompletnie sie nie znaja na niczym... Ale to tak z 7-8 lat wstecz...
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 12:13

odpowiednie osoby dbają żeby było tak jak jest ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2012, 19:34

kierownik napisał(a):odpowiednie osoby dbają żeby było tak jak jest ;)


dziękuję, dziękuję :P

kierownik napisał(a):jest wkręcany w blok z tego co pamiętam


od temperatury płynu jest w głowicy i go nie widać a jedynie możesz wymacać bo zasłania go kolektor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 22 maja 2012, 20:16

lizodupstwo na szeroką skalę....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 21:43

Neonixos666 napisał(a): kierownik napisał(a):odpowiednie osoby dbają żeby było tak jak jest ;)

dziękuję, dziękuję :P


<lol>

tadziol napisał(a):lizodupstwo na szeroką skalę....


hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pszut » 23 maja 2012, 02:31

No i sie wyjasnilo...
Rano mialem jechac do jakiegos mechanika, ale jako ze sam nie mam dwoch lewych rak, zabralem sie do roboty...
Najpierw plyn chlodniczy – wymiana i czyszczenie chlodnicy itd
Pozniej ten nieszczesny czujnik – posiedzialem, pomyslalem... Lusterko w reke i ogladam, troche brudny wiec go wyczyszcze, w koncu umylem caly silnik ;)

Efekty – kilka godzin po wyschnieciu, odpalam niby ok ale musi sie nagrzac... Akurat musialem cos zalatwic wiec maly os po miescie, jedna sprawa, druga, to telefon to cos... I powiem Wam szczerze, kurcze zapomnialem ze mam awarie, dopiero wracajac do domu po 2h smigania w upale przypomnialo m i sie ze byl jakis problem...

Sprawa rozwiazana! :D

Dzieki za pomoc!!! bardzo przekonalem sie do forum i w miare mozliwosci czasowych zadomowie sie tu u Was, nadmienie, iz mam dwie Mazdy Premacy i 323bj.

Dzieki i pozdrawiam! <spoko>
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 02:10
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM
Honda Accord Coupe 2.0 147KM / było
Mazda 323f BJ 2.0 101KM
Audi A3 1.9tdi 182KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323