Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez YgooR » 31 sty 2012, 14:46

rominik napisał(a):Co zrobie-odkrece poduche i nawierce kilka dziur w gumie-co wy na to???

Po nawierceniu jest troszkę lepiej, tak miałem u siebie, jednak dużo brakuje do bardzo dobrze.
W poduszkach ważna jest twardość gumy, w moim przypadku poduszka od skrzyni była cała, nigdzie nie pęknięta. Jednak po wymianie na nową różnica ogromna, guma w starej była zdecydowanie twardsza niż w nowej.
Dlatego, jeżeli poduszka jest cała to wcale nie znaczy że poprawnie amortyzuje.
Tedgum zimą faktycznie nie daje rady, latem jest jeszcze ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez norek 32 » 1 lut 2012, 08:47

nawiercić to może i lepiej tylko nie przesadzić jak w serze tylko na dole żeby miała się gdzie ugiąć 3 otworki powinny wystarczyć .Ja wczoraj wyjąłem poduchę przy chłodnicy włączyłem silnik i cisza tylko silniczek słychać zakładając podłożyłem między poduchą a ramą gumową podkładkę zeby podnieść trochę i powiem że jest lepiej do 3 tysi nie ma drgań nie wiem jak dalej nie gazowałem pojezdzimy zobaczymy :D
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez kabe » 2 lut 2012, 16:37

norek 32- zmieniałeś poduchę skrzyni pod filtrem , czy tylko od strony rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez norek 32 » 4 lut 2012, 11:51

tylko od rozrządu bo reszta w nienaruszonym stanie i tak kombinuję jak uciszyć te auto a u szwagra poprawiliście ?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez kabe » 4 lut 2012, 13:21

Jeszcze nie, garaż blaszak nie sprzyja grzebaniu przy aucie w tych temperaturach. Ale będziemy próbować, myślę wymienić jeszcze pod filtrem, może się silnik podniesie troszkę. I wyrówna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez decadent » 8 lut 2012, 01:06

iktorn75 napisał(a):Witam.
Jestem nowy na Forum, więc jeśli zrobię coś nie teges to proszę o wyrozumiałość :)
Wprawdzie mam mazdę gf 1,8 Pb a nie diesla, ale problem z poduszkami i mnie nie ominął. W miesiąc po zakupie zaczęło się buczenie i silnik stał się zauważalnie głośniejszy. Dzięki Forum szybko ustaliłem, że chodzi o poduszkę przy rozrządzie. Kupiłem wkład Tedgum, zamontowałem zgodnie z wytycznymi, wyregulowałem poduszkę przy chłodnicy i poprawiło się. Niestety nie było tak dobrze jak myślałem, że będzie. Buczenie bardzo się zmniejszyło, ale za to na wolnych obrotach miałem drgania całej budy, odczuwalne zwłaszcza na tylnej kanapie, przednich fotelach i lekko na kierownicy. Jeszcze kilka razy regulowałem poduchę przy rozrządzie i przy chłodnicy, ale poprawy znaczącej nie było. Na wolnych obrotach silnik zauważalnie drżał, zwłaszcza w okolicy filtra powietrza i akumulatora. Gniazdo poduchy przy rozrządzie było nieruchome, nie przenosiło w ogóle drgań. Za to gniazdo poduchy skrzyni biegów drgało. Wymontowałem te poduchę, ale była ok. Mimo to kupiłem używkę za kilkadziesiąt zł i zamontowałem. Bez zmian. Oczywiście potem wyregulowałem pozostałe poduchy (przy rozrządzie i chłodnicy). Po kilku miesiącach "szarpnąłem się" i kupiłem nową poduchę od rozrządu w ASO. Kupiłem ją na firmę kolegi, więc zapłaciłem cenę bez vatu, ale i tak byłem biedniejszy o ok. 700 zł.
Po zamontowaniu i wyregulowaniu pozostałych mam w końcu to, o co mi chodziło : na wolnych obrotach rozgrzanego silnika prawie nie słychać, zniknęły wibracje na tylnej kanapie, przednich fotelach i kierownicy. Silnik stał się zauważalnie cichszy w całym zakresie obrotów. Nie żałuję tych paru stów, bo było warto. Niestety nic nie trwa wiecznie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w zakresie obrotów od 1100 do 1300 i od 1600 do 1900 pojawiły się jakieś buczenia nakładające się na normalny dźwięk silnika. Znowu zaczęły się regulacje poduszek, ale poprawy nie ma. Podejrzewam poduchę na grodzi. Może jest naciągnięta lub naderwana. Nie wiem w jakim jest stanie bo jej nie wymontowywałem. Dostęp jest masakryczny. Nie mam garażu, więc zostawiam to sobie na wiosnę. Nowa poducha przy rozrządzie jest ok. Czy ktoś z Kolegów mógłby mi doradzić w sprawie tych buczeń ? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Kurcze mam identyczne objawy – chyba muszę kupić ory przy rozrządzie, a już 2 lata mnie drażnią drgania przy aku...
Najgorsze jest to, że ta poduszka do mojego silnika (ZL) kosztuje prawie 1000 zł.....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez norek 32 » 9 lut 2012, 08:59

Ja wyjąłem poduchę przy chłodnicy i jezdze bez i jest cisza w środku i myśle że nic nie powinno się dziać bo wyjąłem ją lekko jak by jej tam nie było, żadnych oporów
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez nero84 » 9 lut 2012, 14:46

Witam wszystkich serdecznie,

chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami i spostrzeżeniami w tym temacie... może dla kogoś okażą się pomocne.
3 lata temu kupiłem moją BJ-tkę. Od samego początku przy odpalaniu i gaszeniu strasznie rzucało budą. Trochę trzęsło na jałowym oraz drżała kierownica tak, że wyraźnie było widać amplitudę tych skoków. Podczas jazdy było nie najgorzej, ale szczególnie dokuczliwe było bardzo niskie buczenie które skutecznie zagłuszało rozmowy i radio.
Stwierdzono, że całkowicie zerwana i wysypana jest poduszka przy grodzi oraz uszkodzona poduszka przy chłodnicy. Ze względu na wysokie koszty oryginałów wymieniłem na tedgum. Po wymianie drgania zmniejszyły się trochę, ale zauważalnie natomiast jeśli chodzi o hałas to było zrobiło się na tyle cicho, że przy wciskaniu gazu było słychać załączające się turbo :)
Po roku problem wrócił. Znowu zrobiło się bardzo głośno. Diagnoza wskazała zerwaną (pękniętą) poduszkę przy grodzi (wymieniony rok wcześniej tedgum). Ponieważ poprzednio po wymianie poprawa była ogromna (biorąc pod uwagę koszt) i tym razem wymieniłem na tedgum. Po odpaleniu okazało się, że żadnej znaczącej poprawy nie ma :(
Wniosek z tego taki, że przyczyną problemów jest inna poduszka, a lekkie pęknięcie w poduszce przy grodzi nie miało większego wpływu na ogół pracy.
Po bliższym przyjrzeniu się poduszce przy rozrządzie okazało się, że jest cała jednak opadła znacznie poniżej połowy. Zamówiłem więc taką w tedgum. Przy okazji zamówiłem również tą przy skrzyni. Po wymianie (w tym momencie wszystkie były już z tedgum) tragedia. W prawdzie drżenie kierownicy znacznie się zmniejszyło, ale wszystko pozostałe zaczęło drżeć. Zawieszenie silnika stało się bardzo sztywne pomimo plusowych temperatur. Miało to miejsce we wrześniu. Sytuacja taka utrzymywała się przez ok. 1000 km. Później z dnia na dzień robiło się coraz lepiej. Miało się wrażenie, że zawieszenie staję się coraz miększe. Po przejechaniu 1500 km byłem bardzo zadowolony z efektów.
Nadeszły mrozy i się zaczęło...
Drżenie, buczenie huk jak w śmigłowcu. Przy -8 -10 stopniach i utrzymywaniu prędkości >100km/h sytuacja tylko stopniowo się pogarsza. W miarę ok jest tylko po zagrzaniu się silnika i kręceniu się po mieście (częste postoje na światłach, w korkach... pozwalają ogrzać się poduszkom).
Moje wnioski są następujące: Przy sprawnych oryginalnych poduszkach bocznych można pokusić się o zamienniki przodu i tyłu z tedgum. Moim zdaniem stosunek ceny do efektów jest dobry. Jeśli chodzi o poduszkę przy rozrządzie to zakup tedgum = wyrzucenie pieniędzy w błoto. Nie jest olejowa tylko gumowa i przy niższych temperaturach bardzo mocno sztywnieje. Do tego stopnia, że jazda jest bardzo uciążliwa i męcząca. Założyłem ją jakieś 1,5 miesiąca temu i powoli godzę się z myślą o zakupie oryginału. Na razie planuję wymienić tylko tą przy rozrządzie i zobaczyć jaki będzie efekt.
Myślę, że nie bez powodu właśnie tą (i tylko tą) zrobili olejową a nie gumową.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez norek 32 » 10 lut 2012, 09:01

ja jeszcze wczoraj zrobiłem coś takiego jak wyjąłem gumę przy rozrządzie i zrobiłem cztery dziurki wiertłem 8 i założyłem tą i przy chłodnicy też i poczekamy na efekty. Ale co zrobić że za taką podeuche trza dać prawie 1000aka trzeba kombinować z tegumu he
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez kabe » 10 lut 2012, 09:28

Zrobiłem wczoraj to samo w gf-ce kolegi (te dziury, więcej niż cztery) , przy okazji zauważyłem że jak wierciłem poduche w mojej premacy to wiertło nie zostawiało otworu średnicy wiertła tylko malutki , a w tej z gf ( obie tedgum ) wierciło się jak w drewnie. Duża różnica w twardości gumy. Może moja się już wytłukła przez te półtora roku. Albo tedgum się popsuł. W każdym razie w gf-ce jest nieciekawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez decadent » 10 lut 2012, 11:04

Przes.... z tymi poduszkami. Ale ludzie, po co Wy wiercicie w tedgumie. Czas upływa, oferta rynkowa się powiększa. W tej chwili można kupić zamienniki rożnej maści, na pewno będą lepsze jak tedgum. Nie które nie tylko chińskie, ale np. oglądałem w sklepie ostatnio poduchę lewą przy aku prod. koreańskiej – wygląd i jakość wykonania rewelacja.... (170 zł). Nie polecam firmy SRL, z JPN to różnie, ale na pewno lepiej jak tedgum. Gdyby ktoś znalazł NOK, to jakość bardzo wysoka. Niektóre poduchy są w katalogu geparts, ale jak byłem w sklepie to się okazało, że mają nowszy i lepszy katalog niż ten w necie, i mieli więcej rożnych poduch – nie wiedziałem, że takie istnieją.
Oczywiście polecam ory, ale ceny zaporowe....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez nero84 » 10 lut 2012, 13:45

Ja obdzwoniłem kilka firm sprzedających zamienniki i jak zamiennik prawej (przy rozrządzie) znalazłem tylko w tedgum. Z innymi nie ma takiego problemu. Znalazłem również na allegro coś takiego:

http://allegro.pl/poduszka-silnika-mazd ... 23644.html

Jak dla mnie wygląda identycznie jak tedgum, ale sprzedawca zarzeka się, że to nie tedgum. Jednocześnie nie był w stanie jednoznacznie określić producenta... co o tym sądzicie?

Jeśli ktoś znalazł jakiś lepszy zamiennik prawej niż tedgum to będę wdzięczny za namiary.

Planowałem dzisiaj lub jutro nawiercić moją prawą z tedgum, ale skoro już są osoby na forum, które przeprowadziły taki zabieg to bardzo proszę o info czy bezpośrednio po nawierceniu pojawiły się jakieś zauważalne różnice na + lub –?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez kabe » 10 lut 2012, 15:09

nero84 napisał(a): czy bezpośrednio po nawierceniu pojawiły się jakieś zauważalne różnice na + lub –?

Niewielka różnica na +, tyle że ja nawierciłem z ciekawości co i jak, i wyciąłem te dwa przewężenia.
było lepiej, ale na drugi dzień robiłem regulację zaworów i wtryski gość przeczyścił , to i silnik równiej chodzi i jest jeszcze lepiej. Mogło się to nałożyć .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez Dolson » 10 lut 2012, 15:49

jeśli nie Tedgum to może być SRLine lub JPN.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez nero84 » 10 lut 2012, 20:07

Jeśli SRLine produkuje prawą poduszkę do BJ 2.0 TD to proszę o jakiś konkretny namiar, bo ja dzwoniłem do nich i powiedzieli, że tej nie mają w swojej ofercie :(
Jeśli chodzi JPN to już dokładnie nie pamiętam co konkretnie powiedzieli, ale na pewno przynajmniej obecnie jest niedostępna.

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Może rozwiązaniem problemu byłoby namierzenie jakiejś innej, podobnej poduszki (oryginalnej lub zamiennika) olejowej od jakiegoś innego samochodu... może Toyota, Skoda, Ford... i przerobienie jej na potrzeby Mazdy. Najważniejsze by była podobnej wielkości, by była olejowa i znacząco tańsza od oryginalnej.
Jeśli ktoś kojarzy jakąś poduszkę, którą można by wziąć pod uwagę celem przerobienia to bardzo proszę o info. Mówiąc przerobienie mam na myśli np. odcięcie obręczy obejmującej wkład poduszki od podstawy, zamianę i przyspawanie.

Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez nero84 » 10 lut 2012, 21:41

znalazłem jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/pod-mazda-323-323f-bj ... 26548.html

Czy ktoś posiada jakieś informacje na temat tej poduszki? Jak się spisuje, czy jest olejowa...?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez decadent » 10 lut 2012, 23:42

I to jest właśnie ta poduszka SRL. Dystrybutorem tej linii jest Polcar. Można do nich dzwonić. Ja o tym zamienniku wiedziałem już rok temu, kiedy szukałem poduch do mojej benzyny. Nie rozumiem dlaczego o poduchach piszecie i czytacie tylko w dziale DiTD, bo w benzynowych problem jest ten sam. Swego czasu dużo pisałem na temat poduszek silnika w dziale mojej BJ. Nie chcę się przechwalać, ale w kwestii poduszek do silnika benzynowego jestem już prawie ekspertem, do diesela tez co nieco się dowiedziałem przy okazji.
Ta prawa poduszka z SRL w wersji do benzyny jest słabo zrobiona, ale działa dobrze. Jak się sprawuje w wersji do diesela to nie mam pojęcia....

I jeszcze raz powtarzam – znajdźcie dobry sklep z częściami do japońców, zapytajcie w KT motors w Kielcach, ale nie wiem czy wysyłają. Zawsze pytać o producenta...

Sprawdźcie geparts: http://www.katalogazja.pl/
Jest w tym katalogu taka poduszka: 50K3038-JPN – niby prawa do diesela
Ale myślę, że nie ma co się podniecać, bo w tym katalogu jest totalny bałagan....

Koniecznie trzeba to zweryfikować na miejscu w sklepie, który zamawia części z geparts, mnie gościu pokazywał zdjęcia poduszek i mogłem wybierać pośród 3 producentów, tyle że chodziło o inną poduchę.

Szukajcie po dystrybutorach, nie na allegro, wiadomo, że ze źródła bezpośredniego cena będzie lepsza....

Jak ktoś bardzo chce to jak będę w kt motors to mogę podpytac, tyle że nie wiem o jakie auto

Ale na koniec powiem Wam jedno – gdyby do mojej mazdy oryginał prawej poduchy kosztował tyle co do Waszych DiTD to nawet bym się nie zastanawiał nad jej zakupem – to najważniejsza poduszka....niecałe 600 zł, a do mojej 970 zł. (ależ to głupie...)
Ostatnio edytowano 11 lut 2012, 22:03 przez decadent, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez kabe » 11 lut 2012, 09:58

nero84 napisał(a):znalazłem jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/pod-mazda-323-323f-bj ... 26548.html

Czy ktoś posiada jakieś informacje na temat tej poduszki? Jak się spisuje, czy jest olejowa...?


Czytałeś to ? viewtopic.php?f=89&t=49680&start=80?
na końcu strony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez norek 32 » 11 lut 2012, 10:36

do DECADENT my robimy co sie da z tymi poduchami bo nie chcemy znowu wydawac na drugie pierunstwo jak juz nie bedzie jak to sie wymieni na org.A narazie jeszcze nie mialem okazji sie przejechac to brak opini moze w wekend .
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez Dolson » 11 lut 2012, 16:24

Ostatnio dowiadywalem sie w Carspreed o ory poduszke od strony rozrzadu i cena to 715 pln wiec jesli ktos ma namiar na tansze to prosze o podanie. I czy nie myslicie, ze fotorelacja wymiany poduszek w ditd wprowadza czytelnika w blad, a konkretnie wnioski, iz wymiana poduszek na zamienniki Tedgum pozwala sie cieszyc blogim spokojem?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323