Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tadziol » 30 sty 2012, 19:28

bg_wolf napisał(a):Panie i Panowie samochód został zdiagnozowany przez telefon :) i na dodatek diagnoza jest prawidłowa :D

Co się popsuło: Czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej)

wiem,że popsuję Ci humor,ale to przedwczesna radość......
na poparcie mojej tezy proszę o odpowiedź na pytanie:
czy zanim odłączyłeś czujnik i zapalałeś mazdę,to wentylatory na chłodnicy się też uruchamiały??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bg_wolf » 30 sty 2012, 19:34

tadziol napisał(a):
bg_wolf napisał(a):Panie i Panowie samochód został zdiagnozowany przez telefon :) i na dodatek diagnoza jest prawidłowa :D

Co się popsuło: Czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej)

wiem,że popsuję Ci humor,ale to przedwczesna radość......
na poparcie mojej tezy proszę o odpowiedź na pytanie:
czy zanim odłączyłeś czujnik i zapalałeś mazdę,to wentylatory na chłodnicy się też uruchamiały??


Wiesz, że nie wiem...w lecie chodziły normalnie i wydaje mi się, że w zimie też, ale za to głowy nie daję.

A jak powinno być ?

A co do Twojego wcześniejszego postu o paliwie, to w pierwszym zimowym sezonie mojego użytkowania Madzi nie miałem z nią żadnych problemów nawet przy – 20 stopniach.
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez tadziol » 30 sty 2012, 19:40

bg_wolf napisał(a):Wiesz, że nie wiem...w lecie chodziły normalnie i wydaje mi się, że w zimie też, ale za to głowy nie daję.

A jak powinno być ?

A co do Twojego wcześniejszego postu o paliwie, to w pierwszym zimowym sezonie mojego użytkowania Madzi nie miałem z nią żadnych problemów nawet przy – 20 stopniach.

kolego nie rozumiesz.... <płacze>
podłącz sobie czujnik temperatury,zapal samochód i zobacz czy przy zimnym silniku wentylatory działają....
potem zgaś silnik,odłącz czujnik,zapal ponownie i zobacz czy pracują....
a co do paliwa,o jaki pierwszy zimowy sezon chodzi? ten zeszłoroczny?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bg_wolf » 30 sty 2012, 22:45

Przy odłączonym czujniku wentylatory chodzą non stop. Przy podłączonym czujniku wentylatory nie chodzą na zimnym silniku, bo nie mają co chłodzić :P

Jeżeli chodzi o sezon, to w zimie 2009/2010 wszystko było ok, problemy zaczęły się w tamtym roku. A paliwo było zawsze lane z Shella, Neste lub Lotos.
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:30

bg_wolf napisał(a): Przy podłączonym czujniku wentylatory nie chodzą na zimnym silniku, bo nie mają co chłodzić :P

a przy odłączonym mają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bg_wolf » 30 sty 2012, 23:34

kierownik napisał(a):
bg_wolf napisał(a): Przy podłączonym czujniku wentylatory nie chodzą na zimnym silniku, bo nie mają co chłodzić :P

a przy odłączonym mają?


Przy odłączonym czujniku też nie mają co chłodzić. Ale moim zdaniem jak jest odłączony czujnik temperatury silnika, to komputer rozumie, że silnik jest gorący i wentylatory chodzą non stop... to takie moje rozumowanie laika.
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez smile » 30 sty 2012, 23:35

kierownik napisał(a):a przy odłączonym mają?


U mnie przy odłączonym czujniku temperatury także wentylatory pracowały w RF2A
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bg_wolf » 31 sty 2012, 15:28

tadziol napisał(a): czy zanim odłączyłeś czujnik i zapalałeś mazdę,to wentylatory na chłodnicy się też uruchamiały??


Sprawdziłem, przy podłączonym czujniku wentylatory nie chodzą, przy odłączonym czujniku wentylatory chodzą non stop.

Kolejna rzecz jaką zrobiłem:
– zostały wyczyszczone papierem ściernym dwa przekaźniki B5B4 i NF02 oraz preparatem do styków elektrycznych Kontakt S 61. Wygrzane na kaloryferze i osuszone z resztek preparatu.

Po tym zabiegu podłączyłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, włożyłem dwa przekaźniki i Mazda odpaliła od razu i mogłem nią jeździć.
Możliwe, że to była jednak wina brudnych przekaźników a nie czujnika :) Pożyjemy do jutra, niech przekaźniki pobędą na mrozie i zobaczymy :)

Dodatkowo byłem w sklepie elektronicznym i wziąłem ze sobą te przekaźniki. Facet mówił, że ma za 4,50 przekaźnik z cewką i stykami. Widziałem go, tylko piny są w innych miejscach, ale można spiąć to na krótko. Powiedział, że co najwyżej mogą się styki (przełączniki) szybciej wypalać niż w oryginalnych.
Jak myślicie...można zastąpić oryginalne (jednak trochę grosza kosztują) tymi ze sklepu elektronicznego ?
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kierownik » 31 sty 2012, 15:35

a mówiłeś mu, że do SPV'a może dochodzić napięcie rzędu 150 V? cholera wie ile by wytrzymały takie przekaźniki – cena, to nie tylko marka, ale i jakość...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bg_wolf » 31 sty 2012, 15:48

kierownik napisał(a):a mówiłeś mu, że do SPV'a może dochodzić napięcie rzędu 150 V?


Tego nie mówiłem, bo szczerze powiem, że nie wiedziałem o tym...ale człowiek uczy się całe życie :)

Dostałem info z CarSpeed (hurtownia z częściami do Japończyków) odnośnie ceny czujnika temperatury silnika:
– oryginał OE MAZDA 300zł
– zamiennik japoński TAMA-SANKEI – 130zł

Kupić i wymienić (oryginał czy zamiennik ?) czy narazie poczekać na rozwój sytuacji ?? :)
Zapytałem się też ile u nich kosztują przekaźniki...zobaczymy co odpiszą.
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kierownik » 31 sty 2012, 16:03

bg_wolf napisał(a):poczekać

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bg_wolf » 31 sty 2012, 18:38

Jeszcze jedna rzecz. Zauważyłem, że zbiornik na płyn do chłodnicy był zupełnie pusty...sprawdziłem czy aby nie dostał się do oleju silnikowego, ale całe szczęście nie...nie wiem gdzie wyparował :D

Dostałem odpowiedź odnośnie ceny przekaźników:
– Przekaźnik B5B4 – OE MAZDA 435zł/szt
– Przekaźnik NF02 – OE MAZDA 410zł/szt

Ale znalazłem B5B4 w sklepie internetowym http://www.fox.rzeszow.pl/przekaznik-pompy-paliwa(4,269,242551).aspx za 174 zł ...niezła różnica :D
Mają mi podesłać cenę NF02 :)
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez smile » 31 sty 2012, 18:58

bg_wolf napisał(a): znalazłem B5B4 w sklepie internetowym


Z tego co pamiętam to Neonixos666 ma na sprzedaż przekaźnik fo RF2A
memberlist.php?mode=viewprofile&u=33812
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 31 sty 2012, 19:25

kierownik napisał(a):a mówiłeś mu, że do SPV'a może dochodzić napięcie rzędu 150 V? cholera wie ile by wytrzymały takie przekaźniki – cena, to nie tylko marka, ale i jakość...

a co ma owe 150V do przekaźnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gallu82 » 31 sty 2012, 21:16

bg wolf napisz coś więcej o tych przekaznikach za 4,50 :) może wrzuyć jakieś zdjęcia??? czy pasyją w gniazda?? jesli chodzi o przekażniki to są następujące zasady napięcie wyzwalające cewkę przekażnika musi się zgadzać, obciążalnośc prądowa styków (a co za tym idzie i ich powierzchnia żeby się nie wypalały) musi być zbliżona, pozostaje tylko jeszcze kwestia podstawy samego przekażnika i możemy tam wstawić prawie wszystko. pokusiłbym się nawet o stwierdzenie że udałoby nam się dobrać coś dużo lepszego niż ori. :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez smile » 31 sty 2012, 21:44

gallu82 napisał(a):musi być zbliżona, pozostaje tylko jeszcze kwestia podstawy samego przekażnika i możemy tam wstawić prawie wszystko


Kiedyś się wstawiało gwoździa w korek jak w chałupie za często prąd wysiadał... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bg_wolf » 31 sty 2012, 23:44

gallu82 napisał(a):bg wolf napisz coś więcej o tych przekaznikach za 4,50


To było tak...pojechałem do sklepu elektronicznego po czyścik do styków...opowiedziałem panom ze sklepu co dzieje mi się z samochodem i powiedzieli żebym im pokazał przekaźniki. Pokazałem, a oni mi pokazali swój przekaźnik. Nie znam się za bardzo na tym...jak powiedziałem Panu do czego to mi jest potrzebne to wyjął przekaźnik i pokazał, nie znam symbolu. A jest to takie czarne pudełeczko, miało inne piny ale bez problemu można na krótko za pomocą wsuwek połączyć je ze skrzynką. Jest schemat na obudowie przekaźnika. Otwierasz te z Madzi i widzisz, który pin z czym jest połączony i łączysz tak samo.
Pan w sklepie powiedział, że co najwyżej może szybciej się przepalić styk, bo na oryginałach nie ma nic na temat napięcia.
Nie wiem ile w tym prawdy bo znawcą nie jestem, ale jeżeli jakiś elektronik z zamiłowania lub zawodu chciałby się wypowiedzieć to z chęcią poczytam :)
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kierownik » 31 sty 2012, 23:48

tadziol napisał(a):
kierownik napisał(a):a mówiłeś mu, że do SPV'a może dochodzić napięcie rzędu 150 V? cholera wie ile by wytrzymały takie przekaźniki – cena, to nie tylko marka, ale i jakość...

a co ma owe 150V do przekaźnika?

jak na mój gust, to ma, ale widocznie się nie znam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 12:39

kierownik napisał(a):jak na mój gust, to ma, ale widocznie się nie znam

zmartwię Cię....nic nie ma....
przekaźnik zasila IDM napięciem akumulatora czyli max. 14 V.
SPV jest podłączony do IDM-u bezpośrednio dwoma przewodami
to mniej więcej tak jak w xenonie.....są przekaźniki zasilające/włączające napięcie,ale nie pracują pod napięciem 25kV....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 12:45

a widzisz – standardowo na przekaźniku jest obwód nisko i wysokoprądowy – sądziłem że tu jest podobnie
czyli w IDM'ie jest jakiś mnożnik napięcia czy coś, które daje te 150 V na SPV'a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323