2.0 ditd nie odpala przy -5, świece? rozwiązane

Postprzez Paul119 » 2 paź 2011, 11:18

A ja posiadam mazdę 323f 2.0 TDVI i mam podobny problem, że jak jej czasem odwali, to nie chce zapalić. Akumulator sprawny, bo rozrusznik kręci, kontrolki świecą, a auto nie zapala. Jak odłączam wtyczkę, od pompy paliwa i po chwili podłączam, to auto zapala. Co powinienem w tej sprawie zrobić. Mechanik coś mówił o zmianie sterownika, ale czy to coś pomoże?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2011, 11:24

Paul119 napisał(a):Jak odłączam wtyczkę, od pompy

Jaką wtyczkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paul119 » 2 paź 2011, 11:44

Są 2 wtyczki od pompy wtryskowej i obojętnie którą odepnę, to po ponownym podpięciu autko odpala. Odpinam np. tą z 2 pinami. Jest na niej napięcie 12.5V. Problem również znika gdy odepnę na chwilę klemę od akumulatora. Mogę zrobić foty umiejscowienia tych wtyczek.
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2011, 11:50

Jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paul119 » 2 paź 2011, 11:54

Niestety nie mam jak sprawdzić, ponieważ nie posiadam kabelka. Jest jakiś inny sposób na sprawdzenie błędów?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2011, 11:58

Paul119 napisał(a):Niestety nie mam jak sprawdzić, ponieważ nie posiadam kabelka. Jest jakiś inny sposób na sprawdzenie błędów?


Zajrzyj do poradnika diesla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paul119 » 2 paź 2011, 12:01

W tym linku:
Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&start=60


czy gdzieś indziej?

Gdzie indziej znalazłem, że się podłącza diodę i opornik 1000 Ohm, tylko nie wiem gdzie. Proszę mnie odesłać do tematu, gdzie to jest napisane krok po kroku.

EDIT:

Mam chyba ten link:
Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=124881
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 2 paź 2011, 12:36

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sebat22 » 8 paź 2011, 13:00

witam
mam mazde 323f 2.0 ditd i mam trochę inny problem a mianowicie
autko trochę postoji i nie odpala a jak chwilę postoij na słońcu to pali świece nowe komputer nie pokazuje żadnych błędów odłączenie czujnika temp. też nie pomogło byłem u mechanika i powiedzieli mi że nie mają pojęcia co się stało proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f 97r

Postprzez Neonixos666 » 8 paź 2011, 14:42

obstawiam nieszczelność układu paliwowego, lub zawór SPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sebat22 » 8 paź 2011, 17:20

jak podłączy się napięcie bezpośrednio do zaworu spv to auto pali co robić co jest nie tak
Początkujący
 
Od: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f 97r

Postprzez Paul119 » 15 paź 2011, 14:53

U mnie niestety jest inne złącze diagnostyczne, niż w linku podanym wcześniej. Zrobię foto złącza i wrzucę do tego tematu, bo nie ma na obudowie opisu styków, oraz nie mogę znaleźć takiego na internecie.
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez Jasiu19 » 15 paź 2011, 15:02

sebat22 napisał(a):jak podłączy się napięcie bezpośrednio do zaworu spv to auto pali co robić co jest nie tak

Sprawdź przewody które idą od SPV może gdzieś jest przerwany.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Paul119 » 15 paź 2011, 15:51

Może to będzie ten zawór SPV, tylko gdzie mam sprawdzić to niezbędne napięcie powyżej 100V. Wydaje mi się, że pewnie nie ma tego napięcia, na ten zawór. Gdzie znajduje się przetwornica sterownika IDM, która zapodaje takie napięcie?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2011, 11:13
Posty: 6

Postprzez cysiek233 » 20 sty 2012, 10:20

a ja mam taki oto problem...Mojej kobitki 323f bj 2001 2.0 ditd jak jest zimno na dworzu i nie stoi w garażu to muszi ją męczyć czasem i z 30 minut żeby mi odpaliła...ja załapie temp to odpali ona ruszy ujedzie troszkę i znowu auto gaśnie..po jakimś czasie wszystko wraca do normy i samochodzik pali na dotyk..Teść zabrał ją do jakiegoś "fachowca" i on powiedział że to jakiś elektro-zawór czy jakoś tak...czy ktoś zna jakiegoś mechanika z okolić warszawy...płońska?? a nie uśmiecha mi się wydawać na regenerację..jak można to prosiłbym o jakieś bardzo szczegółowe porady co i jak. z góry dziękuje
nie sztuka zabić muchę przednią szyba...sztuka to zrobić boczną :D:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2010, 20:09
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: brak:(

Postprzez smile » 20 sty 2012, 12:16

Masz blisko najlepszego doktora...

http://www.autojaksa.com.pl/index.html
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez cysiek233 » 20 sty 2012, 12:19

smile napisał(a):Masz blisko najlepszego doktora...

http://www.autojaksa.com.pl/index.html


a nie wiesz jak póki co mógłby to zniwelować??
nie sztuka zabić muchę przednią szyba...sztuka to zrobić boczną :D:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2010, 20:09
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: brak:(

Postprzez smile » 20 sty 2012, 12:26

cysiek233 napisał(a):
smile napisał(a):Masz blisko najlepszego doktora...

http://www.autojaksa.com.pl/index.html


a nie wiesz jak póki co mógłby to zniwelować??


Nie jestem jasnowidzem, żeby przez forum szczegółowo diagnozować samochody...
Obecnie nie wiem, ale przyjedź do Gdańska na diagnostykę to coś więcej będę mógł powiedzieć, skoro do Jaksy masz za blisko...

Sprawdzone rozwiązanie tymczasowe to... korzystanie z transportu publicznego <cisza>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez misiubisi » 8 lut 2012, 00:30

Witam. Mam podobny problem z pierwszym odpaleniem "porannym". Przy temperaturze -15 do -20 odpali ale dopiero za 6 razem i z pedałem gazu w podłodze ale przy każdej próbie słychac że łapie ale od razu gaśnie. Jak odpali to jest takie zjawisko jakby nie załączało się ssanie,występuje wtedy szarpanie silnika nierówna praca,jak bym zabrał noge z gazu to by zgasł ale jak go chwile (około 3-4)sekund przytrzymam to zaczyna normalnie pracowac.Wtedy mogę od razu zgasic silnik i odpala od kopa, im cieplej to mniej prób odpalenia dzisiaj przy -10 to zaskoczył za 4 razem. Jaka może byc tego przyczyna, dodam że zauważyłem dodatkowo objaw z opadającą wskazówką temperatury silnika (ale nie zawsze).Czy uszkodzenie czujnika temperatury może byc tego przyczyną? Czy to coś innego. Zaznaczam że pompa jest po naprawie i TCV wymieniony na nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:37
Posty: 5
Skąd: Opolskie
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 90 KM 2000r.

Postprzez say » 8 lut 2012, 16:25

Świece, do sprawdzenia też zawartość baku. Sporo o tym na 1 stronie działu. Ech zima...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323