Premacy 2.0 DiTD 90 KM problem z odpalaniem i mocą

Postprzez ayrt0n » 7 wrz 2011, 20:33

Witam wszystkich forumowiczów, miłośników, znawców itd...
Jestem tu nowy ale już się witałem w dziale "Dzień dobry" :) otóż zaczynam nowy wątek bo już ich naczytałem się tyle że można by z tego powieść napisać a żaden nie przyniósł nic nowego. Mianowicie rozchodzi sie o to że prawie 2 lata temu kupiłem Mazde w Holandii. Wracałem nią osobiście i jechała na tamtejszym paliwie tak do 170km/h po przyjechaniu do Polski na naszym paliwie już 160km/h. Po jakimś czasie już tylko 140km/h max a jakieś pół roku temu jak 120km/h to było rewelacyjnie i do raczej z delikatnej górki a żeby tego było mało o jakim kolwiek wyprzedzaniu nawet przy 110km/h na 5 biegu nie było mowy. Poprostu ja jej na gaz a ona praktycznie żadnej reakcji, ewidentny brak mocy. Auto w tej chwili stoi u elektronika, mysle że znanego na forum (z za Nadarzyna), jednak i on zaczyna rozkładać ręce. Samochód przed oddaniem do naprawy nie odpalał już prawie wcale co wcześniej stopniowo postępowało. Gasł praktycznie przy każdym dojechaniu do skrzyżowania. Elektronik stwierdził że to komputer. Więc zakupiłem cały zestaw z immo, jednak wymiana nic nie dała i auto nie odpala już wogóle. Samochód wcześniej stał u pana Podkowińskiego z Nadarzyna który nie mógł nic w niej sprawdzić bo nie mogła odpalić aczkolwiek podobno jakimiś tam sposobami po kilku próbach samochód odpalili i stwierdzili że niby pompa dobra ale ile w tym prawdy to nie wiem. On zaprowadził samochód do tego elektronika i ten z koleji nic nie może na to poradzić. Jestem już poprostu na skraju załamania nerwowego :) Ludzie pomóżta bo nie jest dobrze.
A tak dla poprawienia humoru Mazda już stoji w naprawie dobre 3 miesiące :D ale wcześniej jeszcze była u jednego fachowca co to też był pewien że zna ten samochód od podszewki i co?? i nic. wziął 200zł niby że coś tam robił a jak sie później okazało zaślepił tylko EGR i śmiał twierdzić że jest lepiej :)(nie polecam tego warsztatu w Zielonce zajmują się tylko japończykami).
Tak na koniec to jeszcze chce wspomnieć że praktycznie wszystkie czujniki w pompie były podmieniane z pompy z Opla Astry 1,7 ISUZU mojego kolegi i dalej kicha.
Może ktoś jest na forum obryty w tym temacie albo zna kogoś kto naprawde ma główe na karku i wie co jest nie halo i najpierw tą moją Madzie odpali a później tchnie w nią troche mocy.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 20:37

Może tak głupio spytam ale czy filtr paliwa był wymieniany? Czy auto kopciło? czy szarpało? miało nie równe obroty? Czy wtyczka od czujnika temperatury na bloku była odpinana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ayrt0n » 7 wrz 2011, 21:05

1. Filtr paliwa był wymieniany
2. Auto nie kopciło tzn moim zdaniem delikatnie ale tylko widoczne to było wieczorem w lusterku wstecznym i jak samochód za mną jechał z zapalonymi światłami
3. szarpało delikatnie przy nagłym dodaniju gazu i przy gwałtownym puszczeniu gazu ale to nie było szarpanie takie co by mogło głowe z karku zdjąc ale się czuło
4. ciężko powiedziec czy miało nie równe obroty bo od dłuższego czasu jak udało mi sie ją odpalić to musiałem chwile trzymać noge na gazie (ok 1 minuty) bo inaczej by zgasła
5. była odpinana i na dodatek czujnik był wymieniany o ile to ten (czyjnik w bloku od przodu samochodu tuż pod przewodami od wtrysków)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 21:13

Jakieś kody błędów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ayrt0n » 7 wrz 2011, 21:18

Jak byłem w Mazdzie jeszcze jak w miare nieźle paliła to wykazało tylko uszkodzone czujniki ABS-ów i czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez maselek » 7 wrz 2011, 21:21

Neonixos666 napisał(a):Jakieś kody błędów?


Właśnie, to podstawa. Podepnij auto pod kompa podaj kody błędów to może Ci ktoś pomoże <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez ayrt0n » 7 wrz 2011, 21:29

no tak tyle że nikt u mnie w okolicy nie dysponuje kompem z kością mazdowską bo niestety jeszcze moja Mazda nie ma gniazda OBD. jutro pogadam z tym elektronikiem u którego stoji mazda może on ma zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 21:32

Jeśli nie myga kontrolka świec to nic nie pomoże podpięcie pod komputer bo błędów nie wykaże.
Jeśli myga to odczytaj, jest wszystko w poradniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ayrt0n » 7 wrz 2011, 22:03

no dobra jutro to ogarne i dam wam znać...
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez say » 8 wrz 2011, 09:49

B5B4 był sprawdzany?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez ayrt0n » 11 wrz 2011, 21:58

say napisał(a):B5B4 był sprawdzany?


Był sprawdzany i jest ok tzn nie widać żeby był gdzieś przepalony itd... troche mocno się grzeje...

Mazda wróciła do domu jednak na lawecie. Szczerze powiem że jeżeli ktoś ma chęć zaprowadzić samochód do Pana z Żabiej Woli który jest elektronikiem samochodowym to zdecydowanie odradzam... Po pierwsze nic nie zrobił przez ponad dwa miesiące w sensie że żadnej diagnosy a twierdził że komputer padł i był pewien na 100% a się okazało że drugi komputer jest i dupa... Zresztą można sie było tego spodziewać bo kazał mi znaleźć komputer bo on na allegro szukał i nie było wiec tego samego dnia znalazłem 3 sztuki na allegro, z tego łatwo można było wywnioskować że nie jest pewien i gdyby sie okazało że to nie to to co on by z tym komputerem zrobił... Ale pomijając fakt rozebrał deche do gołego i nawet nie raczył tego poskładać, wszystko rozbabrane... Myśle że dzień na poskładanie tego to moge spokojnie liczyć... Gorszego patałacha nie widziałem...

Jutro zaczynam ją skłądać i bede zczytywał kody błędów wiec jutro napisze co i jak...

Dowiedziałem sie jeszcze o jednym "fachowcu" z mojej okolicy. Ale to jak złoże Mazde to zaprowadze do niego i dam wam znac czy warto. Podobno gośc sie tylko i wyłącznie Mazdami zajmuje (sprowadza i sam naprawia TYLKO Mazdy). Juz łapie sie każdej deski ratunku wiec i z nim spróbuje...
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez ayrt0n » 13 wrz 2011, 17:49

no panowie i panie dziś sie wziąłem za te moje maleństwo i poskładałem ją troche do kupy. Biorąc się za sprawdzanie kodów błędów okazało się że moja kość jest "nie pełna" nie ma wszystkich pinów. Poniżej foto jak wygląda a na zielono zaznaczyłem piny które są (należy kliknąc na zdjęcie aby powiększyć). niby zmostkowałem GND i TEN ale nic nie mryga a najlepsze że powinno bo np. wymontowałem siedzenia w których sa poduszki powietrzne wiec powinno pokazać błąd chociażby przez brak podłączonych poduszek a tu nic. Cała decha się świeci a check nawet nie mrugnie....

Co robić??

Obrazek
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez tadziol » 13 wrz 2011, 21:54

kodów może nie być,bo jak znam życie akku było już kilka razy odłączane,choćby z tego powodu,że padało od prób zapalania.
coś doradzę:
poskładaj mazdę,naładuj akku.potem poluzuj nakrętkę dowolnego przewodu wtryskowego przy wtryskiwaczu i zakręć rozrusznikiem parę sekund.
zaobserwuj ile paliwa wycieknie spod poluzowanego przewodu,to da jakąś odpowiedź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2011, 22:00

Zastanawiające jest to że traciła moc w czasie, nie był to raptowny spadek a co raz to gorzej jeździła. Coś mi mówi że to jednak pompa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 13 wrz 2011, 22:12

dlatego moja propozycja próby wiele powie.jeśli będzie ledwie co pocić paliwem spod rurki,to wiadomo-nie ma ciśnienia i wydajności paliwa.
jak obrzyga paliwem kolektor ssący,to potem pomyślimy <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ayrt0n » 13 wrz 2011, 22:30

no właśnie jutro bede robierał kilka rzeczy i szczerze powiem że najpierw zajme się zbiornikiem paliwa bo auto ma ponad 300 tyś przejechane i to grubo więc może tam być niezły kibel. Poza tym wysprzątam w kolektorze ssącym, i intercooler i sprawdzimy to [tiiit]... A tak się cieszyłem jak sobie ją kupywałem :/ A powiedzcie czy znacie ewentualnie kogoś kto ogarnie taką pompe?? Bo szczerze to zaprowadziłem do Podkowinskiego z Nadarzyna (autorytet na forum) i nie zrobił nić tłumacząc że nie mógł jej odpalić...
Jutro bede was na bieżąco informował o postępach prac bo dziś jeszcze zauważyłem ze mam troche mokry IDM ale już było za późno i komary dawały o sobie znać wiec jutro tam zerkne.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2011, 22:34

spróbuj może odpalić omijając bak i filtr czyli wężyk do butelki z ropą.

Co do pompy to jest temat o sposobie taniej regeneracji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 14 wrz 2011, 10:18

Neonixos666 napisał(a):eśli nie myga kontrolka świec to nic nie pomoże podpięcie pod komputer bo błędów nie wykaże.

może wykazać – jedne błędy pokazuje komp, a inne nie np. BJ, którą się zajmuję tylko w trybie serwisowym pokazuje dwa błędy (czujnik wzniosu EGR'a, w który to auto nie było wyposażane – kiedyś o tym pisałem nawet), a w normalnym trybie nic niewłaściwego nie mruga.
a kolega ayrt0n ma trochę rzeczy do sprawdzenia – z mocą w trasie miałem kiedyś podobnie jak mi zeskoczyła rura z IC :D, albo przy nieszczelnym wężyku od BOOST SENSOR'a itd...

Neonixos666 napisał(a):spróbuj może odpalić omijając bak i filtr czyli wężyk do butelki z ropą.

nawet bym dał do butelki z ropą wymieszaną ze Xeramixem czy czymś takim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ayrt0n » 14 wrz 2011, 13:00

Panowie sytuacja wygląda następująco. Otóż paliwo dochodzi bo leci przelewem ale nie dochodzi na wtryski... Komputer przy pierwszej próbie pokazał trzy błędy, a mianowicie: P1182, P0403 i P1298. Natomiast po odłączeniu ECU i ponownym podłączeniu wykazał już tylko dwa błędy: P0115 i P1182. Z elektrykiem sprawdzaliśmy i do zaworu SPV nie dochodzi prąd ale komunikacja pomiędzy SPV a IDM jest więc czyżby wiązka dała pupy i nie daje sygnału z ECU?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 19:47
Posty: 15
Skąd: WND
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM

Postprzez kierownik » 14 wrz 2011, 14:08

1182 – brak zasilania zaworu FSO
0403 – EGR
1298 – Błąd modułu napędu wtryskiwaczy

0115 – czujnik temperatury

jak na mój gust, to coś masz z kablami nie tak :/ może gdzieś załamane? przetarte?
komp nie zalany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323