Awaria turbosprezarki
Strona 1 z 1
Witam! prosze o pomoc w takiej kwesti.Mazde mam rok czasu nieznam sie na dislach ,miesiac temu padla mi turbosprezarka, wiec kupilem uzywana.Mechanik zalozyl mi ja,odpalil silnik,krory mial chodzic na wolnych obrotach,no i.... rozwalil mi silnik.Obrotomierz poszedl do konca ,niezdarzyli wylaczyc silnika wiem ze poszedl pasek ,rolka, nie wiem co jeszcze chyba zawory?Mechanik mowi ze to wina turbiny,ze kupilem uszkodzona.Jaki moze byc koszt czesci i naprawy.Czy w mazdzie ditd z 1999 roku jest intercoler? bo slyszalem ze mogl nieodessac oleju?
- Od: 12 sie 2011, 09:37
- Posty: 4
- Skąd: Biskupiec warm-maz
- Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999
Mało prawdopodobne żeby turbina zaraz po odpaleniu podała taką ilość oleju, żeby silnik zwariował.
Przecież mechanik może w stopniu podstawowym zweryfikować stan turbiny przed montażem, sprawdzenie luzów wirnika to moment.
Oczywiście że jest, być może po uszkodzeniu starej turbiny był tam olej (w przewodach, IC, kolektorze ssącym ), mechanik go nie usunął i nowa turbosprężarka wepchnęła go do kolektora ssącego. Ale musiałoby go tam być naprawdę dużo.
Przecież mechanik może w stopniu podstawowym zweryfikować stan turbiny przed montażem, sprawdzenie luzów wirnika to moment.
keram1611 napisał(a):Czy w mazdzie ditd z 1999 roku jest intercoler?
Oczywiście że jest, być może po uszkodzeniu starej turbiny był tam olej (w przewodach, IC, kolektorze ssącym ), mechanik go nie usunął i nowa turbosprężarka wepchnęła go do kolektora ssącego. Ale musiałoby go tam być naprawdę dużo.
YgooR napisał(a):Oczywiście że jest, być może po uszkodzeniu starej turbiny był tam olej (w przewodach, IC, kolektorze ssącym ), mechanik go nie usunął i nowa turbosprężarka wepchnęła go do kolektora ssącego. Ale musiałoby go tam być naprawdę dużo.
I na to bym stawiał.
W takim przypadku wyjeżdżasz na szosę, kulasz sie powoli i POD OBCIĄŻENIEM dajesz ognia 2/3/4 bieg.... wypalisz lub najlepiej IC jest wypłukać. Teraz już za późno.......
Witam kolegę z Biskupca ( jeśli myślę o tym Biskupcu na mazurach)
Co do silnika to powinieneś znaleźć bez problemu w przystępnej cenie.
Co do silnika to powinieneś znaleźć bez problemu w przystępnej cenie.
witam kolege ze Szczytna!jak juz pisalem warsztat mam.Ale nie wiem co dalej.Mam uszkodz.dzwigienki popychaczy,popych zaworow,nie wiem co dalej.Pasek rozrzadu uszkodzony w dziwny sposob (mianowicie nie na pół tylko w kształcie litery – z ).Oczywiscie moja mazda ma intercoler(mechanik twierdził za nie."Nowy mechanik", odkrecił rurke gumowa i wlozyl do intercolera dwa palce,gdy wyjal byly w oleju.
Czyli "stary" mechanik kłamał.
Czyli "stary" mechanik kłamał.
- Od: 12 sie 2011, 09:37
- Posty: 4
- Skąd: Biskupiec warm-maz
- Auto: Mazda 323f ditd 2,0 BJ5D-EAL rok.prod.
1999
keram1611 napisał(a):witam kolege ze Szczytna!jak juz pisalem warsztat mam.Ale nie wiem co dalej.Mam uszkodz.dzwigienki popychaczy,popych zaworow,nie wiem co dalej.Pasek rozrzadu uszkodzony w dziwny sposob (mianowicie nie na pół tylko w kształcie litery – z ).Oczywiscie moja mazda ma intercoler(mechanik twierdził za nie."Nowy mechanik", odkrecił rurke gumowa i wlozyl do intercolera dwa palce,gdy wyjal byly w oleju.
Czyli "stary" mechanik kłamał.
ale to nie trzeba być mechanikiem żeby zobaczyć czy jest chłodnica powietrza czy nie. Jeśli zawory są ok to kup dźwigienki i nowy kompletny oryginalny rozrząd i składaj to, ale tylko pod warunkiem że do wymiany jest to co opisałeś, trzeba dokładnie sprawdzić wszystko.
W dziale kupię części już jedna osoba chce kupić dźwigienki po strzale paska.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości