Nietypowy problem z odpaleniem Madzi
Strona 1 z 1
Autko to Mazda 323F 2,0 TD 1999r. Od początku zimy (grudzień 2009r.) ma problemy z odpalaniem. Od razu dodam, że nie było to związane z mrozami – bo i te rozważałem. Niekiedy (nieregularnie), nie da się auta odpalić za pierwszym razem. Nieraz odpala za drugim albo 4. razem. W ostatnie mrozy po dobie spędzonej na -20 C pod gołym niebem odpalił od razu; ostatnio po 4 godzinach postoju na +1 C dusił się i dał radę dopiero za 5. razem. Nie wiem zupełnie co to może być. Niektórzy stawiają na akku. W sumie leci mu już 7. rok, więc nadaje się do wymiany, ale martwi mnie to, że te problemy są nieregularne i trudne do przewidzenia – jakby akku był padnięty, to bym przecież w ogóle nie odpalił. Poza tym zauważyłem, że auto po nocnym postoju, rano odpali na dotyk. Ale np. po postoju 1-godzinnym trzeba autko dusić z 4-5 razy. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Znajomy mechanik powiedział, że to się pompa paliwa kończy. Niestety na allegro znalazłem pompę tylko do poprzedniej generacji Madzi (koszt ok. 150zł). Czy w BJ to też się nazywa pompa paliwa?
- Od: 24 wrz 2012, 18:46
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD
Niestety nie ten dział do takich celów jest dział DITD tam jest większa szansa że ktoś Ci pomoże.
Poszukaj w tym dziale (DITD) odpowiedzi bo kilka osób miało podobne problemy, temat był wiele razy wałkowany.
W DITD nie ma pompy paliwa jest pompa wtryskowa, opis wskazuje niestety na nią.
Na szybko możesz spróbować wyjąć wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika jeżeli pomoże to jest duże prawdopodobieństwo że to właśnie pompa. Koszt regeneracji od około 3000zl (Mabi) o nową nawet nie pytaj
Pozdrawiam
Poszukaj w tym dziale (DITD) odpowiedzi bo kilka osób miało podobne problemy, temat był wiele razy wałkowany.
W DITD nie ma pompy paliwa jest pompa wtryskowa, opis wskazuje niestety na nią.
Na szybko możesz spróbować wyjąć wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika jeżeli pomoże to jest duże prawdopodobieństwo że to właśnie pompa. Koszt regeneracji od około 3000zl (Mabi) o nową nawet nie pytaj
Pozdrawiam
tomzwolin napisał(a):świeca żarowa nie grzeje
chyba jednak nie bo
juzeff napisał(a):-20 C pod gołym niebem odpalił od razu
oraz gdy ciepły
juzeff napisał(a):ostatnio po 4 godzinach postoju na +1 C dusił się i dał radę dopiero za 5. razem
Ale życzę autorowi postu żeby to były świece a nie pompa.
YgooR napisał(a):Niestety nie ten dział do takich celów jest dział DITD tam jest większa szansa że ktoś Ci pomoże.
Faktycznie! Nie przypuszczałem jednak, że za poszczególnymi modelami kryje się dział Diesel. Jeśli można, proszę o przeniesienie.
YgooR napisał(a):W DITD nie ma pompy paliwa jest pompa wtryskowa, opis wskazuje niestety na nią.
A no właśnie. Dzięki za naprowadzenie.
tomzwolin napisał(a):stawiam na brudny filtr paliwa,albo któras świeca żarowa nie grzeje innej przyczyn nie ma
Pudło:/ Filtr czyściutki, świece ok.
- Od: 24 wrz 2012, 18:46
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD
Najlepiej sam zacznij przeglądać dział bo zanim ktoś Ci więcej powie sam znajdziesz wiele wskazówek.
Tematów było wiele i kończyły się też różnie nie zawsze remontem pompy może w Twoim przypadku też to będzie jakaś błahostka typu brak styku na przewodzie czy brudny filtr na pompie.
Pozdrawiam
Tematów było wiele i kończyły się też różnie nie zawsze remontem pompy może w Twoim przypadku też to będzie jakaś błahostka typu brak styku na przewodzie czy brudny filtr na pompie.
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości