Mazda kopci na czarno

Postprzez jpc » 6 gru 2009, 22:31

Wiem, że temat wałkowany już nie raz ;) ale pozwolę sobie założyć ten wątek.

Mazda nie kopci mi na niebiesko jak wszystkim :P, lecz na czarno.

Gdy na skrzyżowaniu stanę na kilka sekund i ruszę w lewo/prawo to w bocznym lusterku widzę czarną "zawiesinę" – taką chmurkę która przez kilka sekund się utrzymuje. jak w czasie postoju wcisnę gaz do dechy to kopci prawie jak traktor (też na czarno, z tym, że to już nie jest zawiesina, a masa dymu).

oleju nie ubywa.

O czym to może świadczyć? wg wiedzy zdobytej na forum dawka paliwo-powietrze może być nieodpowiednia. jaki jest koszt naprawy czegoś takiego?

Całkiem możliwe że ubywa mi płynu chłodzącego, ponoć wtedy do wymiany mam uszczelkę pod głowicą.

Co robić w pierwszej kolejności? Nie ufam już żadnym mechanikom, którzy patrzą tylko, żeby jak najwięcej kasy wydębić. Muszę wiedzieć od czego w mojej sytuacji zacząć, żeby mechanikowi nie przyszło do głowy rozbierać połowy silnika i zaśpiewać mi potem kilka tysięcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:21
Posty: 9
Auto: 323f BJ, TD, '00r

Postprzez iceman150 » 6 gru 2009, 23:05

a mocy ci nie ubyło? bo jak jechałem kiedyś za ducatem co mu się turbina zatrzymała to był horror :)
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez jpc » 7 gru 2009, 06:53

mocy nie ubyło.

dzisiaj pojadę na stację diagnostyczną, żeby mi sprawdzili dawkę paliwa, bo podejrzewam, że pewien "super" mechanik mi ją podniósł, jak szukał przyczyny problemu z zapalaniem.. dzisiaj wpadłem na taką teorię. Już wiem, że to się ustawia na komputerze, więc koszt nie powinien być duży
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 21:21
Posty: 9
Auto: 323f BJ, TD, '00r

Postprzez Dareczeq » 8 gru 2009, 00:26

A ja radze sprawdzic sonde lambda. Jesli zauwazyles czarny dymek przy odpalaniu i zwiekszone zuzycie paliwa to sa to typowe objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez Mako » 18 gru 2009, 08:20

=> Diesel
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Kety » 19 gru 2009, 09:50

Mi też mocno kopciła. Według wiedzy forumowej może to także być: syf zebrany w kolektorze dolotowym, brudny Inter Cooler, Podkładki pod wtryskami. U mnie okazało się, że miałem przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Odkąd mam zrobiony rozrząd to skończyły się czasy chmury dymu. Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323