ciężko pali na ciepłym

Postprzez aPa » 14 gru 2009, 08:28

Witam
Jaka może być przyczyna tego że bardzo ciężko pali na ciepłym?? Czasami nawet za 10razem nie zakreci. Natomiast na zimnym (teraz mamy -5) bez najmniejszego problemu.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez Kerrinf » 14 gru 2009, 10:32

Niestety ale prawdopodobnie pompa wtryskowa. Takie są objawy.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Paweł Mo » 14 gru 2009, 11:59

Współczuję :( .. pompa do roboty.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez aPa » 14 gru 2009, 12:38

Czy istnieje jakiś prosty sposób sprawdzenia czy to na pewno pompa wtryskowa??


czy ktoś się orientuje gdzie na Śląsku moge ją regenerowac??
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez thy » 14 gru 2009, 13:56

aPa napisał(a):czy ktoś się orientuje gdzie na Śląsku moge ją regenerowac??

W poradniku masz wymienione zakłady zajmujące się regeneracją pompek wtr.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez aPa » 14 gru 2009, 19:00

poczytałem. znalazłem. zadzwoniłem i wszystko wiem.

jest jedno ale :) mianowicie, jak mam zagrzany silnik, przekrecam kluczyk, kontrolka swiec tylko mrugnęła (normalne na ciepłym), mija kilka sekund (np zapinam pasy w tym czasie) i próbuje zapalic, ale nie zapala (czasem za 5 razem zapali, a czasem nawet za 10 nie zapali)
przekrecam kluczyk na zero i próbuje znowu, ale tym razem od razu próbuje zapalic i zapala – zawsze.

dziwny objaw. może mam nie tylko problem z pompą wtryskową :|
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez Kerrinf » 14 gru 2009, 19:43

Można sprawdzić odłączając czujnik temperatury. Jeżeli zapali lepiej to znaczy, że to pompa wtryskowa.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Wincam » 15 gru 2009, 10:00

To ze nie odpala na ciepłym to nie jest pewne na 100% ze to wina pompy!
U jednego forumowicza własnie taki objaw, czyli nie odpalanie na ciepłym silniku w hofmanie zdiagnozowali jako opóźniony zapłon i przestawiony kąt wtrysku.
Ja tez mam ten problem, ale do rzeszowa to mi daleko i staram sie zalatwic to na miesciu (dolnyslask), ale co do ponownego odpalania z czekaniem to przyznam sie ze nie probowalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Paweł Mo » 15 gru 2009, 11:10

No tak, ale wiesz to, że to jest wina pompy to też nie oznacza regeneracji. ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez aPa » 15 gru 2009, 12:17

no własnie chce oddac auto do jakiegos ogarnietego mechanika zeby dokladnie sprawdzic co moze byc uszkodzone lub do regulacji. nie chcialbym od razu oddac do naprawy pompki. w alwi bielsko powiedzieli za sprawdzenie pompy 600zl a naprawa do 1800zł.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez Kerrinf » 15 gru 2009, 18:54

Pewnie, że nie koniecznie pompa. Mojego ojca passat tdi tez na ciepłym słabo odpalał. Zmierzyliśmy kompresje i niestety. Poszedł do żyda
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Riki » 15 gru 2009, 19:00

Kerrinf napisał(a):Mojego ojca passat tdi tez na ciepłym słabo odpalał. Zmierzyliśmy kompresje i niestety. Poszedł do żyda


Nowy nabywca wiedział o usterce? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 15 gru 2009, 19:44

Przepraszam za OT ale jak czytam taki tekst:
Kerrinf napisał(a):Poszedł do żyda
to coś się we mnie wywraca. Nie jestem żydem ale...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Kerrinf » 15 gru 2009, 20:33

Do Rikiego... To był pan z komisu ktróry podobno wiedział, co dolega.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez bobra » 20 gru 2009, 14:25

Ja też miałem identyczny problem z odpalaniem na ciepłym silniku jak aPa . U mnie kontrolka świec żarowych też krótko świeciła przy zapalaniu nawet na mrozie, ze 4 sek. a na ciepłym to tylko migała. Sprawdziłem chyba wszystko, wyeleminowałem powietrze w paliwie( nowe przewody paliwowe) nie pomogło, luz zaworowy też ok był, nowe filtry, zero błędów na diagnostyce komputerowej,nowy akumulator wsadziłem bo stary padał, auto po odpaleniu bez problemu jezdziło. Obstawiałem pompe że pada albo coś innego.
U mnie bylo tak że jak samochód postał z 3 godz to zapalał.Na zimnym bez problemu.
Kilku mechaników sprawdzało auto i wszystko było ok. Przyszedł czas na elektryka.Znajomy polecił fachowca od japońców.

Pomógł dobry elektryk, podłaczył mi coś ( opornik albo coś innego) jeden kabel do czujnika z boku pompy a drugi kabel od tego opornika do kostki od wzbudzenia na alternatorze, chyba od temperatury pompy ale nie jestem pewien czy tak sie zwie. Teraz kontrolka swiec żarowych na zimnym pali sie z 9 sek, na ciepłym też dłużej, i jest wszystko ok, Pali od kopa.
Elektryk z białegostoku jak cos mogę dać namiar, ale od razu mówie że jest drogi:)
bobra
 

Postprzez thy » 20 gru 2009, 14:39

bobra napisał(a):na ciepłym to tylko migała

bobra napisał(a):zero błędów na diagnostyce komputerowej

Jedno przeczy drugiemu.
bobra napisał(a):Pomógł dobry elektryk, podłaczył mi coś ( opornik albo coś innego)

To nie jest dobre rozwiązanie – napisze Ci jedynie, abyś przeczytał poradnik xAndy'ego, opisał tam jak sobie radzić w takich sytuacjach.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez bobra » 20 gru 2009, 20:15

Wiem że nie jest to dobre , ale naprawa pompy to jest spory koszt, musi poczekać troszke. Mam nadzieje że do tej pory nic się nie stanie.
bobra
 

Postprzez aPa » 21 gru 2009, 20:58

namierzyłem mechaniora w Tychach co naprawia mazdy (robi pompy Denso). dam znac czy koleś ogarnia i czy naprawił mi.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez Udesky » 21 gru 2009, 21:32

Kerrinf napisał(a):Pewnie, że nie koniecznie pompa. Mojego ojca passat tdi tez na ciepłym słabo odpalał. Zmierzyliśmy kompresje i niestety. Poszedł do żyda

Usunięcie tego problemu w TDI kosztowało by góra 300-400zł.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Paweł Mo » 23 gru 2009, 18:25

TDi to troszkę inna bajka.
Myślę, że podstawa to oddać auto do kogoś kto zna się na Mazdach, kogoś kto lubi w nich dłubać.
Mam znajomego elektronika, który wyspecjalizował się w dwóch konkretnych markach. Przyjeżdża do niego klient, opisuje objawy a On już mniej więcej wie o co KAMAN. <lol>
Oddając samochód do kogoś przypadkowego można narobić sobie i kosztów i niepotrzebnych stresów.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323