Witam serdecznie.
Kilka tygodni temu podczas jazdy niespodziewanie zgasł mi samochód. Po jakimś czasie mazda nie chciała zapalać rano (wtedy kiedy na dworze zaczęło robić się chłodniej ok. 3, 4 stopnie, i gdy na samochodzie była rosa). Jak na dworze zrobi się ciepło pali bez problemu. Kiedy problem zaczął się nasilać pojechałem do warsztatu sygnowanego szyldem BOSCH Service. Tam kiedy podłączono samochód pod komputer wykazał on błąd o następującej traści: "Błąd nr 1298. Błąd modułu napędu wtryskiwaczy".
U mechanika samochód stał tydzień. Wymieniono mi zawór sterujący pompy sterującej. Odebrałem samochód, ale na drugi dzień problem się powtórzył. Dodam, że koszt naprawy wyniósł 600 zł. Ponownie pojechałem do tego samego warsztatu. Po upłynięciu kolejnego tygodnia stwierdzono, że w sterowniku/module pompy przepralił się tranzystor. Zamontowano mi nowy, jednak nadal to samo... Nie odpala rano. W końcu po upłynięci kolejnych dni poinformowano mnie, że uszkodzona jest pompa i to ona powoduje zwarcie, które doprowadza do przepalenia w/w tranzystora. Teraz czekam na informacje ile taka pompa może kosztować (rzekomo na giełdzie, używana ok. 1.500 zł) z kolei oddanie popmy do renowacji to koszt 3.000 zł, o nowej nie wspomnę...
Jeżeli ktoś może udzielić mi jakiejś porody w tej kwestii, tzn. co dalej, czy wymieniać pompę itp. to bardzo proszę o jakąś informację.
Nie znam się na mechanice dlatego jeżeli słownictwo nie jest profesjonalne to sorry.
Z góry dzięki za jakikolwiek oddzew.
Pozdr.
Samochód nie chce zapalić jak jest zimny i wilgotny, błąd modułu napędu wtryskiwaczy, błąd nr 1298
Strona 1 z 1
Niestety, nie pomogę Ci, ale:
poproś o przeniesie wątku do tego działu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=33
Mam nadzieję, że im tych 600zł nie odpuściłeś.
poproś o przeniesie wątku do tego działu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=33
Mam nadzieję, że im tych 600zł nie odpuściłeś.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
To wyglada ze cos z SPV i jego sterowaniem nie jest dobrze .. choc modul IDM ponoc jest nienaprawialny i pancerny tj. nigdy sie nie psuje. Ciekawi mnie jak BOSCH sie dopial do DITD
? To jest jakis WDS?
widziales ten modul gdzie naprawiali tranzystor .. pstryknij zdjecie.. i jaki zawor za 600pln wymienili ? czy to byl SPV? (taki duzy walec z prawej strony pompy od gory)
widziales ten modul gdzie naprawiali tranzystor .. pstryknij zdjecie.. i jaki zawor za 600pln wymienili ? czy to byl SPV? (taki duzy walec z prawej strony pompy od gory)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Miałem identyczną sytuację tylko w innym aucie jak była wilgoć i zimno musiałem chełtać ok 0,5 godz zeby zapalił , przyczyna była banalna przekażnik pompy miał zaśniedziałe styki , po przeczyszczeniu problem nie wrócił , nie wiem moze to coś pomoże w twoim przypadku
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
Dokładnie to nie wiem jaki zawór wymienili... (nie znam się) ale kosztował 450 zł (reszta to była robocizna). Co do przekaźnieka to rozmawiałem na ten temat z szefem warsztatu i on powiedział, że przekaźnik to inne określenie modułu od pompy i nawet wymieniali moduł na inny, sprawny i problem się powtarzał. Stwierdził, że sprawdzili już niemelże wszystko pod względem elektroniki, także oczyścili. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na nową popmpę...
Dobry 23
- Od: 21 paź 2009, 18:17
- Posty: 8
- Skąd: Kłecko k/Gniezna
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.
Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV
Nic nie ma o pompie .... ale cóż ja tylko jestem teoretykiem..
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV
Nic nie ma o pompie .... ale cóż ja tylko jestem teoretykiem..
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Zapomniałem dodać, że po wymianie zaworu komputer nie pokazuje już żadnego błędu a problem nadal się powtarza. Mechanicy, z tego co mówili sprawdzili układ elekroniczy pod tym kątem i wszystko jest ok. Jak założą nową pompę to dam znać czy problem zniknął. Mam nadzieję, że będzie ok., ale dzięki za wskazówki.
Dobry 23
- Od: 21 paź 2009, 18:17
- Posty: 8
- Skąd: Kłecko k/Gniezna
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.
Witam.
Samochód w końcu wrócił od mechanika. Nie założyli mi nowej pompy. Skończyło się na wymianie zaworów pompy wtryskowej (tak mam napisane na rachunku). Koszt – 800 zł + wcześniejsze 600 zł. Jak narazie samochód odpala bez problemu. Na wymienione części dostałem rok gwaracjii. Mam nadzieję, że już wszysrko będzie ok.
Pozdr.
Samochód w końcu wrócił od mechanika. Nie założyli mi nowej pompy. Skończyło się na wymianie zaworów pompy wtryskowej (tak mam napisane na rachunku). Koszt – 800 zł + wcześniejsze 600 zł. Jak narazie samochód odpala bez problemu. Na wymienione części dostałem rok gwaracjii. Mam nadzieję, że już wszysrko będzie ok.
Pozdr.
Dobry 23
- Od: 21 paź 2009, 18:17
- Posty: 8
- Skąd: Kłecko k/Gniezna
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.
Witam ja mam bardzo podobny problem więc się podpinam. U mnmie jeszcze dochodzi to że madzia czasami zapali i po 3-4 sekundach gaśnie i wtedy albo kilka razy trzeba kręcić albo nie chce zapalic. ostatnio jak nie chciała zapaliś postukałem w SPV i usłyszałem takie sekundowe psiknięcie jakby powietrza? i odpaliła. Jeśli mogłby ktoś coś powiedzieć na ten temat byłbym wdzięczny. I ewentualnie ile obecnie kosztuje SPV. a i TCV zaczyna lecieć może to od tego? mam dwie mazdy i zaczynam tracić dobrą opinie
Pozdrawiam
QQRychu
- Od: 8 sty 2009, 14:18
- Posty: 8
- Skąd: Zambrów
- Auto: Mazda 323f ditd 101KM 2001r
QQRychu napisał(a):I ewentualnie ile obecnie kosztuje SPV. a i TCV
Posiadam takie zawory w dobrych cenach –> zapraszam na PW.
QQRychu jednak przyznam.... że nie zawsze pomaga wymiana samych zaworów co nie zmienia faktu, że jeśli cieknie TCV to i tak trzeba go wymienić. Problem może zniknąć ale na pewno jeśli będziesz jeździł tak dalej to komputer popłynie w ropie.... i będą schody ze wszystkim...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości