Samochód trzęsie się na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją.

Postprzez Ptrs » 14 lip 2009, 12:59

Witam!

Moja Mazda 323F DiTD zaczyna wpadać w drgania (wrażenie jakby fotele podskakiwały) pracując na biegu jałowym, gdy włączona jest kilmatyzacja. Z wyłączoną klimą jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? A może to jest normalane w tym modelu i nie powinienem sobie tym zaprzątać głowy?

pozdrawiam
ptrs
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez Enkidu » 18 lip 2009, 12:02

Hej Ptrs!

U mnie w aucie mam podobny problem co ty.

Zawsze gdy jest włączona klimatyzacja, w momencie gdy uruchamia się wiatrak obok chłodnicy, mocno czuc zmiane obrotów silnika.

Ten wiatrak włącza się i wyłącza co kilkanaście sekund, co powoduje podskoki na wskazówce obrotomierza. (tak jakby się co chwila włączało lub wyłanczało światła lub klimatyzacje).

Tylko w wielkie upały wiatrak jest włączony nieustannie, co nie powoduje różnicy w obrotach silnika.

Pozdrawiam
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 12:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez Riki » 18 lip 2009, 12:46

norma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Ptrs » 20 lip 2009, 13:04

Dzięki Panowie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez malkolm » 20 lip 2009, 23:41

Ptrs a tak profilaktycznie zajrzyj przy okazji do poduszek silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Ptrs » 22 lip 2009, 10:37

malkolm napisał(a):Ptrs a tak profilaktycznie zajrzyj przy okazji do poduszek silnika


Dzięki, przeglądając forum właśnie do takiej diagnozy sam się skłaniałem.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez xANDy » 25 lip 2009, 09:57

Zajrzyj do poduszek.

PS. w RF5 jest dwumas na kole pasowym i te szarpnięcia od załączenia sprężarki są spooro mniejsze... :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323