Witam. Przepraszam, turbina wchodzi na obroty ale trwa to dość długo, a przy tym zaczyna wydawać dżwięk jak szlifierka, oraz emituje wibracje, które czuć w kabinie. W tej chwili to nie wiem co mam zrobić, ponieważ jestem umówiony na regenerację turbiny na 26-11-2008, tj w środę. Chyba pojadę, chociaż za tym stoi kasa, ale chciałbym mieć sprawny samochód.We własnym zakresie nie jestem w stanie przy obecnych warunkach pogodowych sam cokolwiek zrobić.Jestem z Olsztyna i tutaj na Mazdach mało kto się zna.' Faraonka ' wskazała mnie warsztat w którym postawili po jeżdzie próbnej diagnozę, że trzeba regenerować turbinę.
Pozdrawiam. Mirosław
Poprawa osiągów po zmianie oleju – czy to napewno dobry objaw?
1, 2
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
miroslaw 2008 napisał(a):oraz emituje wibracje, które czuć w kabinie
Witam!A sprawdzałeś w jakim stanie są poduszki silnika? Nie wiem czy turbina emituje wibracje ale zerwane poduszki silnika na pewno.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam ponownie. Ten pomysł sprawdzenia poduszek jest słuszny. Zrobię to jak samochód będzie w warsztacie. Tylko, że drgania które przenoszą poduszki lepiej czy gorzej muszą być skądś emitowane. Może pochodzą one od jakiejś innej części silnika diesla, ale pojawiają się one w kabinie gdy ze wzrostem obrotów zaczyna jazgotać turbina. Dziękuję za słuszne uwagi, kolegów. Szukam dobrego warsztatu w Olsztynie lub w okolicach, który zna się na Mazdach. Pozdrawiam. Miroslaw
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
miroslaw 2008 napisał(a):ze wzrostem obrotów zaczyna jazgotać turbina
1. sprawdz opaski na przewodach od turbiny przez IC az do kolektora sacego lubia sie poluzowac
2. sprawdz wezyki gumowe przy solenoidach (elektrozawory powietrza) przy obudowie filtra pow. do zaworu EGR, i reszte...
3. sprawdz bledy silnika
4. każda nieszczelnosc w dolocie nawet najmniejsza moze powodowac to co powiedzial Tobie hm.... no ten... ze cos z tyrbina nie tak ...
5. sprawdz zawor WASTEGATE moze sie przywiesil dziwnie i upuszcza ci cisnienie
6. lepiej zebys nie tankowal np. cos a'la LUKOIL lub to co leja do ciagnikow za obora
7. oblukaj czy nie masz zaolejonego dolotu a dokladnie przy dolnym laczeniu IC lub w miejscu ostatniego laczenia ta przy kol. ssacym
miroslaw 2008 napisał(a):że drgania które przenoszą poduszki lepiej czy gorzej muszą być skądś emitowane
...a moze od samej pracy silnika
miroslaw 2008 napisał(a):Może pochodzą one od jakiejś innej części silnika diesla
...na pewno nie od turbiny, chyba ze masz taka jak w czolgu o srednicy ponad 20cm... z wylamana jedna lopatka
ps. sorki za tresc moich wypocin ale raczej to nie bedzie turbina pozdrawiam Janusz
Wracając do istoty tematu...
Po przejechaniu ponad 2kkm na tym oleju 5W30 ELF'a nie stwierdziłem żadnego ubytku.
A spalanie w ruchu miejskim 5,8l/100km, no może 15-20% jazdy w trasie.
Jak dla mnie bomba.
Pozdrawiam Wszystkich
Po przejechaniu ponad 2kkm na tym oleju 5W30 ELF'a nie stwierdziłem żadnego ubytku.
A spalanie w ruchu miejskim 5,8l/100km, no może 15-20% jazdy w trasie.
Jak dla mnie bomba.
Pozdrawiam Wszystkich
-
barszczu
Witam ponownie! Moja mazda jest po wymianie turbiny. Kosztowało mnie to sporo, oczywiscie wymieniono mnie na regenerowaną, ale jestem zadowolony. Moja madzia dostała popędu. Przede wszystkim przy przyśpieszaniu jest duża różnica. Zaczyna ciągnąć już od 1600 obrotów, no i dalej się lepiej rozpędza. Jak będę miał okazję to pobróbuję na maxa na lepszej drodze. W warsztacie po oględzinach starej turbiny stwierdzili, że była zaolejona, zatarte łożysko i łopatki kierownicy. Po tym remoncie muszę pojechać do warsztatu ale to już w olsztynie, aby rozebrać i wyczyścić IC oraz kolektor ssący. Mam taki umówiony, ale zrobię to po 1-szym jak się odkuję po remoncie turbiny. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów, dziękuję za wszelkie rady no i uświadamianie
. Miroslaw
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
Zastanawiam się CO Ci wpadło do środka, że była tak uszkodzona. Poza tym – że ktoś jeździł przed Tobą bez oleju, że ją tak zatarł...
Jaki koszt regeneracji?
Jaki koszt regeneracji?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam.W warsztacie powiedzieli, że to może być wina złego oleju "mineralnego" i długo nie zmienianego przez poprzednika, oraz zabrudzonego filtra powietrza. Mechanik powiedział też, że przez to wszystko turbina zaciągała olej przez odmę, za duży poziom?. Stanowczo pouczył mnie, o konieczności wymiany oleju i filtra powietrza za 5kkm. a jak jeżdżę dużo po mieście to tak trzymać cały czas. Przykazał też aby utrzymywać poziom oleju na dolnej kresce wskaźnika oleju, sprawdzając często jego poziom. Zapłaciłem za regenerację tzn. za regenerowaną turbine 900zł, a za prace warsztatowe 640zł.Warsztat dał mnie gwarancję na rok na turbinę, oraz przykazał przyjechać na przegląd po pół roku. Teraz cieszę się zmienioną jazdą mojej Mazdy. Jak się odkuję finansowo to oczyszczę w zaznajomionym warsztacie już w Olsztynie układ dolotowy. Pozdrawiam. Mirosław
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
to twierdzenie ma sens przy totalnie zafajdanym filtrze powietrza (ilość oleju to sprawa trzeciorzędna).miroslaw 2008 napisał(a):turbina zaciągała olej przez odmę, za duży poziom?.
To całkiem znośna cena jak na ihi.miroslaw 2008 napisał(a):Zapłaciłem za regenerację tzn. za regenerowaną turbine 900zł
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No pewnie. Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości