Strona 1 z 2

wymiana uszczelki na kolektorze ssącym

PostNapisane: 28 maja 2008, 09:32
przez przemek704
Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym, na 99% to uszczelka. Robił ktos coś takiego samodzielnie??
Trzeba wyciągać cały kolektor czy można odkręcic tylko jego górną część??
W warsztatach chcą za taką wymianę kosmiczne pieniądze a to raczej nic trudnego tylko co najwyżej czasochłonnego :–)
Ja mam zamiar zrobić to sam
Z góry dzięki za pomoc

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:01
przez Mako
mam to samo, uszczelka kupiona tylko trzeba ja zalozyc, mysle ze spokojnie da sie to samemu zrobic tylko jak sam napisales jest to czasochlonne...

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:09
przez przemek704
makoshark napisał(a):mam to samo, uszczelka kupiona tylko trzeba ja zalozyc, mysle ze spokojnie da sie to samemu zrobic tylko jak sam napisales jest to czasochlonne...

kupiłeś oryginalną uszczelkę czy zamiennik??
Będziesz ropoławiał kolektor czy wyciągał cały??
Jeden mechanik krzyknął mi za robotę 500 zł
ten świat zwariował :–)

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:31
przez Mako
kupilem metalowy zamiennik oraz uszczelke pod glowice.
bede wymieniac obie bo przy dodaniu gazu zaczyna syczec i powoli ucieka mi plyn chlodniczy

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:53
przez przemek704
makoshark napisał(a):kupilem metalowy zamiennik oraz uszczelke pod glowice.
bede wymieniac obie bo przy dodaniu gazu zaczyna syczec i powoli ucieka mi plyn chlodniczy

ja tez kupiłem zamiennik i w sobotę biore się za wymianę o ile oczywiście znajdę wolny kanał bo bez kanału to chyba nic nie zwojuje

PostNapisane: 28 maja 2008, 16:15
przez kubi2410
przemek704 napisał(a):Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym,

A czy przy okazji na biegu jałowym nie drży ci lekko silnik i nie przenosi drgań na kierownicę a jak dodasz gazu do 1300 obrotów to drgania ustają i nierówna praca bo ja mam coś w tym stylu i myślałem że może to być uszczelka kolektora ssącego lub ząbek przestawiony w rozrządzie

PostNapisane: 28 maja 2008, 17:38
przez przemek704
kubi2410 napisał(a):
przemek704 napisał(a):Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym,

A czy przy okazji na biegu jałowym nie drży ci lekko silnik i nie przenosi drgań na kierownicę a jak dodasz gazu do 1300 obrotów to drgania ustają i nierówna praca bo ja mam coś w tym stylu i myślałem że może to być uszczelka kolektora ssącego lub ząbek przestawiony w rozrządzie

Jest praktycznie dokładnie tak jak napisałeś, ale wiem, że to uszczelka bo przy ustawianiu obrotów i czyszczeniu przepustnicy w serwisie mazdy mechanicy tak zdiagnozowali poza tym ewidentnie słychać jak ciągnie lewe powietrze przy kolektorze tak więc w moim przypadku raczej to uszczelka a w twoim prawdopodobnie też, posłuchaj czy u ciebie też nie słychać szumu powietrza przy kolektorze

PostNapisane: 28 maja 2008, 22:13
przez Mundek
NBR wymieniał taką uszczelkę ale nie wiem czy sam czy w warsztacie ...

PostNapisane: 23 cze 2008, 14:03
przez przemek704
uszczelka wymieniona, pół dnia roboty rozebrać to i złożyć to nic trudnego, jest mały problem z oczysczeniem powierzcni styku kolektora z blokiem silnika (stara uszczelka lubli się przykleić do kolektora i nie chce łatwo odejść) problem z oczyszczeniem miałem dlatego bo po odchyleniu kolektora nie było dużo miejsca a by wsadzić tam łapska ale jakoś się udało przy odrobinie mocniejszych słów i potu i krwi :–), i pare stówek zostało w kieszeni. Po wymianie silnik na wolnych obrotach pracuje naprawdę równo i nie słychac już takiego szumu powietrza pod maską jak to było wcześniej, SUPER

PostNapisane: 23 cze 2008, 14:48
przez grodek
a ile kosztuje taka uszczelka?? bo ja mam to samo myslałem ze to normalne jest :P

PostNapisane: 23 cze 2008, 16:25
przez kubi2410
przemek704 a te drgania kierownicy na wolnych obrotach zniknęły po wyminie uszczelki?

PostNapisane: 23 cze 2008, 17:31
przez przemek704
kubi2410 napisał(a):przemek704 a te drgania kierownicy na wolnych obrotach zniknęły po wyminie uszczelki?
u mnie drgania były odczuwalne tylko czasami jak przygasał na jeden cylinder, wtedy było trochę czuć na kierownicy i drążku zmiany biegów, z tego co wiem to jak są dobre poduszki silnika to drgania się nie przenoszą do wnętrza samochodu, zobacz w jakim są one stanie, moje też już są nie abrdzo ale myślę, że powodem ich zużycia był właśnie nieszczelny kolektor ssący a przez to nierówna praca silnika

PostNapisane: 23 cze 2008, 23:31
przez NBR
Mundek napisał(a):NBR wymieniał taką uszczelkę ale nie wiem czy sam czy w warsztacie ...

wymieniałem w warsztacie – uszczelka oryginalna, koszt 70zł

a objawy były podobne jak u przemek704
przemek704 napisał(a):u mnie drgania były odczuwalne tylko czasami jak przygasał na jeden cylinder, wtedy było trochę czuć na kierownicy i drążku zmiany biegów

po wymianie rewela – obroty katalogowo...

P.S.
Podpatrzone – Jak w prosty/domowy sposób zdiagnozować czy wymiana jest konieczna?
Przygotować szklankę wody –> włączyć silnik –> powoli wylać wodę na złącze kolektora ssącego z blokiem silnika –> jeśli słychać wsysanie wody to wiadomo że uszczelka nie trzyma formy...

gdzieś o wymianie uszczelki kolektora w BJ 1.8 już chyba było :P

PostNapisane: 24 cze 2008, 08:05
przez grodek
ja jednak takiego testu nie bede robił i tak chciałem wyczyścic kolektor sobie bo pewnie zasyfiony jak przepustnica a silnik raczej ni lubi wody w cylindrze:P moze sie to skonczyc pogientymi korbowodami

PostNapisane: 24 cze 2008, 09:14
przez przemek704
czyszczenie kolektora ssącego nie jest takie proste (ja go nie wyciągałem całkiem tylko od chyliłem) żeby go wyciągnąć całkiem trzeba by rozpinać listwę wtryskową, ja gom tylko odchyliłem zeskrobałem starą uszczelkę, wydmuchałem wszystko sprężarką i założyłem nową uszczelkę, jezeli ktoś będzie to robił w ten sposób co ja niech pamięta o tym aby zabezpieczyć otwory w bloku silnika aby podczas zrywanie uszczelki nie naleciało do środka jakiegoś syfu (ja to zabezpieczyłem poprostu szmatką), moim zdaniem nie ma sensu wyciągać całego kolektora odchylenie wystarczy

PostNapisane: 24 cze 2008, 13:24
przez grodek
przemek704 napisał(a):moim zdaniem nie ma sensu wyciągać całego kolektora odchylenie wystarczy

tak ale ja poprostu mam ochote:P i 3 dni wolnego :]

PostNapisane: 24 cze 2008, 15:01
przez anonimka
wszystko tylko nie wkładajcie zamienników... ori uszczelka to zawsze ori i potem nie ma płaczu, że poszła w diabły po kilku dniach – tygodniach.

PostNapisane: 25 cze 2008, 09:03
przez przemek704
nie wiem czy wogóle da się dobrać uszczelke w zamienniku, ja szukałem i zawsze dawali mi złą którą nie pasuje (oryginał jest miekki a te zamienniki dawali mi wykonane z blachy) cena oryginalnej 70 zł
zamiennik 20 zł ale jest do bani

Re: wymiana uszczelki na kolektorze ssącym

PostNapisane: 19 maja 2012, 23:01
przez robczach
panowie u mnie też bardzo mocno słychać zasysane powietrze kiedy otwieram ręcznie przepustnicę, słychać takie "sssyy"-słychać to tylko w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy, natomiast jeśli już przytrzymam na wyższych obrotach nie słychać tego. ponadto w czasie jazdy, podczas przyspieszania silnik się najpierw zdławi, czasem szarpnie i dopiero wtedy zaczyna ospale i mułowato przyspieszać. czy jedno wynika z drugiego? jeden mechanik powiedział że te słyszalne zasysanie to rzecz normalna w tym modelu, inny mechanik który robił głowicę powiedział że uszczelka kolektora jest ok, ale jakoś mało mu ufam bo samochód robił w przyspieszonym tempie i po prosty już mu czasu zabrakło żeby to sprawdzić i mi tylko tak powiedział. przepustnica była czyszczona, filtry wymienione.
bardzo mnie denerwuje te mułowate przyspieszanie i szarpnięcia i wydaje mi się że jest to spowodowane jakimś lewym powietrzym. obroty na biegu jałowym są ok, dolegliwość którą opisuję występuje na Pb jak i na LPG, więc wykluczam układy paliwowe. ewidentnie jest to chyba albo jakieś lewe powietrze albo przepływka. co myślicie?

Re: wymiana uszczelki na kolektorze ssącym

PostNapisane: 20 maja 2012, 00:41
przez whitewiak
moze cewka zaplonowa albo swiece tez tak mialem i okazalo sie ze cewka