Strona 1 z 1

Zimny silnik – przyblokowany gaz

PostNapisane: 21 cze 2007, 21:54
przez pehop
Kiedyś trzeba założyć pierwszy temat :P
Mój problem – jak silnik jest zimny (po nocy lub jak wychodzę z roboty w pochmurny dzień) po odpaleniu silnika mam na pedale gazu coś w rodzaju blokady – nie moge przekroczyć 1500 obrotów. Trwa to tak do 30 sekund w zależności od temperatury otoczenia. Jak się dobrze w fotelu zaprę, to wcisnę pedał "przełamując" tą blokadę. W książce nic nie znalazłem na ten temat i na forum również :(
Nie wiem, czy tak ma być (doszły mnie pokątnie słuchy, że ostatnie 323 i 626 mają takiego ficzera, żeby silnik dłużej pożył, ale nie chce mi się w to wierzyć) czy też powinienem się zacząć sią matwić?

PostNapisane: 21 cze 2007, 21:59
przez Netto
Mamy taki sam model auta i u siebie tego nie zauważyłam, więc to dziwne. Czekaj na wypowiedzi fachowców, ja mogę Ci tylko powiedzieć, że u mnie tego nie ma.

PostNapisane: 21 cze 2007, 23:22
przez Jaksa
Netto napisał(a):Mamy taki sam model auta i u siebie tego nie zauważyłam
Bo w Twoim samochodzie czyszczono przepustnicę z nagaru :P
( to wina przepustnicy raz na 10 tysiecy trzeba to robic )

PostNapisane: 21 cze 2007, 23:46
przez pehop
Pier...ne angielskie lewusy z serwisu Mazdy – 5 tysiecy mil temu (4 tygodnie) mialem robiony "duży" przegląd (ten na który wypada wg kilometrów wymiana paska)... Skroili mnie jak za ... wizyte w serwisie :( i jedyne co zrobili to płyny powymieniali...

to wina przepustnicy raz na 10 tysiecy trzeba to robic

Czy to jest coś "robotochłonnego"? I czy laik (czyli ja) jest w stanie sam to zrobić?

PostNapisane: 22 cze 2007, 08:34
przez Jaksa
pehop napisał(a):Czy to jest coś "robotochłonnego"? I czy laik (czyli ja) jest w stanie sam to zrobić?
Dasz radę , zdemontowac trzeba rure karbowaną ( dolotową ) , preparat do usuwania osadów/nagarów i po problemie.