Strona 1 z 1

Mazda 323F (BJ) Sportive 2001r. 2.0 131KM remont silnika..

PostNapisane: 11 lip 2014, 15:18
przez halabalala
Witam, niedługo mogę stać się posiadaczem Madzii takiej jak w temacie. Wszędzie w sieci wysyłają mnie na mazdaspeed jeśli chce się poradzić. Więc proszę o poradę forumowiczów. Z góry przepraszam jeśli zły dział. Jutro jadę po Mazde i piszę z pracy z powodu braku czasu. Mianowicie chodzi o to że:
Madzia po nocnym postoju kopci jak oszalała, po paru minutach jest spokój i już nie dymi, dodatkowo bierze olej, podobno 0.6l/1000km ale stawiam że będzie to pewnie i z 1l/1000km. Domyślam się że do roboty uszczelniacze zaworowe plus zapewne pierścionki itd. Moje pytania do was to:

1. Jak długo mogę zwlekać z remontem? Planowałem pojeździć z 3 miesiące, odłożyć kasę i zrobić remont.
2. Jakie jest ryzyko i co może się stać jeśli będę zwlekał z remontem? Sprzedawca zapewnia mnie że można tak jeszcze jeździć długo i po czasie zrobić ten remont.
3. Co lepiej zrobić, remont silnika czy wymiana silnika. Jakie są koszty?
4. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tym modelu, i na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o ten silnik.

Proszę o poradę bo niewiem czy jest sens brać tę Mazdę, bardzo mi się podoba i jest do kupienia za małe pieniądze. Pozdrawiam

Re: Mazda 323F (BJ) Sportive 2001r. 2.0 131KM remont silnika..

PostNapisane: 12 lip 2014, 00:26
przez jerrylos
od razu ci mowie ze aby zrobic pierscienie (ktore beda na bank az zapieczone na tlokach) trzeba wywalic skrzynie razem z silnikiem, bo nie odkrecisz drugiej miski olejowej. i od razu sprawdz stan poduszki pod silnikiem od strony sciany grodzowiej i jesli bedzie lipna to sobie wymien, bo pozniej bedzie to tragedia. ewentualnie rusz sobie chociaz te sruby 3 od niej zebys na przyszlosc mial mniej.
Co do kopcenia mozesz tak jezdzic i robic zadyme ile chcesz az silnik przestanie miec moc i złopac tony paliwa, ale jak dla mnie to troche siara :)
co do wymiany na drugi, to lepiej byloby zrobic ten ktory masz (ja tak zrobilem). chyba ze po rozlozeniu na czesci pierwsze okaze sie ze to zlom (bo np bedzie mial duze progi na cylindrach). wtedy lepiej kupic drugi, ale uwazaj zeby nie kupic takiego samego ;) jak juz bedziesz szukal to z auta w ktorym bedziesz mogl go przetestowac przed wyjeciem ;)

Pozdro