Dławi sie przy obrotach 2,5tys 323BJ 2.0
1, 2
Witam. Mam problem. Moja BJ 2.0 benzyna dlawi sie przy przyspieszaniu od okolo 2000 do 3000RPM. Pozniej ciagnie jak glupia. Auto kupilem miesiac temu, zrobiony zostal kapitalny remont silnika (góra i dół). Rura dolotowa zostala załatana, z tego co czytam to standard
. Zbieram sie do wymiany kabli i swiec i zastanawiam sie czy to dobry trop (i tak mam zamiar to wymienic, ale wolalbym troche pozniej, bo mam troche wydatkow w tym miesiacu, m.in. klocki i szyba). Pomoze ktos?
mam kilka pytań i sugestii
pytania:
dlaczego od razu po zakupie robiłeś remont? kapitalny czyli tłoki, korby, wał obrabiany itd?
sprawdzałeś błędy ECU?
po co łatasz rurę która kosztuje 120zł w IC nowa? jesteś pewny że już nie bierze lewego powietrza? wydajesz tyle na remont a oszczedzasz na rurze za parę zł...
ile zrobiłeś kilometrów od remontu?
robiłes kapitalny remont i wkręciłeś stare świece?
nie rozumiem – piszesz że kapitalny remont a nie wymieniasz podstawowych gratów
olej mam nadzieję że nowy zalałeś 
sugestie:
sprawdź kable i cewki, jak coś to cewki kosztuja po 120-150zł/szt a kable NGK masz w IC za 125zł/kpl
sprawdź te błędy silnika...
pytania:
dlaczego od razu po zakupie robiłeś remont? kapitalny czyli tłoki, korby, wał obrabiany itd?
sprawdzałeś błędy ECU?
po co łatasz rurę która kosztuje 120zł w IC nowa? jesteś pewny że już nie bierze lewego powietrza? wydajesz tyle na remont a oszczedzasz na rurze za parę zł...
ile zrobiłeś kilometrów od remontu?
robiłes kapitalny remont i wkręciłeś stare świece?
nie rozumiem – piszesz że kapitalny remont a nie wymieniasz podstawowych gratów
sugestie:
sprawdź kable i cewki, jak coś to cewki kosztuja po 120-150zł/szt a kable NGK masz w IC za 125zł/kpl
sprawdź te błędy silnika...
silnik mial wymieniane pierscienie, i robiona glowice 1700zł. Same czesci wyszly 1100zł z bardzo dobrym rabatem po znajomosci + robota. Tydzien pozniej wlozylem gaz za 2400. jutro jade wymienic szybe przednia za 310zł. Niestety braklo kasy i dopiero po wyplacie czyli 10ego biore sie za swiece i kable, poduszki pod silnikiem, klocki hamulcowe i takie tam pierdoly. blad jakis jest, tylko napisalem temat bo moze ktos tak mial i juz wie o co chodzi
od remontu prawie 800km. za chwile zmiana oleju. Podsumuj sobie koszta i nie dziw sie ze rure poprostu narazie zalatalem, auto mam miesiac, moze poltora, a nie mam uprawnien zeby sobie brakujacych pieniedzy samemu dodrukowac hehe
Jak sprawdzic cewki?
od remontu prawie 800km. za chwile zmiana oleju. Podsumuj sobie koszta i nie dziw sie ze rure poprostu narazie zalatalem, auto mam miesiac, moze poltora, a nie mam uprawnien zeby sobie brakujacych pieniedzy samemu dodrukowac hehe
Jak sprawdzic cewki?
chyba nie zrozumiałeś....
wyliczyłeś mi że wydałeś ponad 4 tyś a oszczędzasz 100zł
zamiast zakładać od razu gaz było doprowadzić wszystko do normy a potem brać się za "oszczędności" 
ale nie o to chodzi...
co do kosztów to sam wiem ile to kosztuje bo jak wejdziesz w mój wątek na ostatnie 2strony to dowiesz sie dlaczego
btw...
Dlaczego od razu robiłeś silnik? Wiedziałeś z góry że pierścienie są lipne i oleju pije więcej niż benzyny?'
Sprawdziłeś błędy? sprawdź dokładnie dolot czy nigdzie nie bierze lewego powietrza, sprawdź podciśnienia itp...
wyliczyłeś mi że wydałeś ponad 4 tyś a oszczędzasz 100zł
ale nie o to chodzi...
co do kosztów to sam wiem ile to kosztuje bo jak wejdziesz w mój wątek na ostatnie 2strony to dowiesz sie dlaczego
btw...
Dlaczego od razu robiłeś silnik? Wiedziałeś z góry że pierścienie są lipne i oleju pije więcej niż benzyny?'
Sprawdziłeś błędy? sprawdź dokładnie dolot czy nigdzie nie bierze lewego powietrza, sprawdź podciśnienia itp...
Bylem swiadom podczas kupna ze silnik mocno kopci. odpalony po nocy zadymial cale podworko – pochodzil 3 minuty i sie uspakajalo. Jak sie ugrzal do temperatury roboczej to prawie wcale nie dymil. chyba ze mu wstawilem pod czerwone pole to dym sie pojawial ale bez tragedii w sumie
jak sie okazalo przy remoncie pierscienie byly zapieczone na tlokach. Oleju duzo nie pil, bo zrobilem 1000km przed remontem i poziom spadl z max do min wiec mysle ze na ta zadyme ktora robil po calej nocy nie bylo tragedii. Przy okazji musialem wywalic wnetrznosci pierwszego katalizatora bo byl przytkany, powypalany i drżał przy przekraczaniu 2tys obrotow. jak zobaczylem na necie jak powinien wygladac sprawny a jak wygladal moj to bylem w szoku
do drugiego kata jeszcze nie zagladalem ale podejrzewam ze tez pewnie wyleci na zlom
Wie ktos jak sprawdzic te cewki? lub co innego moze powodowac to dlawienie?
Wie ktos jak sprawdzic te cewki? lub co innego moze powodowac to dlawienie?
no od max do min masz 1L czyli 1L/1000km czyli dużo, poranne dymienie jest bardziej objawem skończonych uszczelniaczy a nie pierścieni ale w FS'ach jedno i drugie najczęściej jest winne brania oleju.
Sprawdź błędy silnika!!!!!!!!!!!
co do cewek... można je pomierzyć ale tylko jak są nie podłączone, u mnie wszystko było ok a od czasu do czasu jedna szalała – nagle przestawała dawać iskrę na jeden gar i silnik zaczynał się dusić bo pracował na 3 cylindrach. Tutaj pozostaje raczej metoda prób i błędów.
Skąd jesteś?
znajdź kogoś w okolicy z takim samym silnikiem (626, 323F, Premacy, MPV) i podmień na chwilę cewki i sprawdź (5 min roboty i będzie rozwiązanie...)
Skoro pierwszy kat był przytkany to może i drugi jest już do niczego i może to on powoduje te problemy...
Sprawdź błędy silnika!!!!!!!!!!!
co do cewek... można je pomierzyć ale tylko jak są nie podłączone, u mnie wszystko było ok a od czasu do czasu jedna szalała – nagle przestawała dawać iskrę na jeden gar i silnik zaczynał się dusić bo pracował na 3 cylindrach. Tutaj pozostaje raczej metoda prób i błędów.
Skąd jesteś?
znajdź kogoś w okolicy z takim samym silnikiem (626, 323F, Premacy, MPV) i podmień na chwilę cewki i sprawdź (5 min roboty i będzie rozwiązanie...)
Skoro pierwszy kat był przytkany to może i drugi jest już do niczego i może to on powoduje te problemy...
jerrylos napisał(a):nie nie, na benzynie jest to samo. Mam rozumiec ze to zubozenie dobry gazownik powinien ogarnac?
Da rade sprawdzic samemu dioda bledy czy tylko wycieczka na komputer?
Pod linkiem masz jak sprawdzać błędy, nic trudnego, troszkę trudniejsze jest odczytywanie już zgranych błędów, jak dla mnie oczywiście:)
viewtopic.php?f=116&t=99250
- Od: 10 lip 2013, 23:49
- Posty: 23
- Skąd: Żory
- Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem
jerrylos napisał(a):Da rade sprawdzic samemu dioda bledy czy tylko wycieczka na komputer?
MAsz OBDII więc błędy można sprawdzić szybko i sprawnie mając albo interfejs dostępny na allegro za 50zł albo do pierwszego lepszego warsztatu. choć diodą też powinieneś dać radę
... dokładnie 
Katalizator tez moze dławić auto.
Ja wywyliłem 2 kata i strumienice wspawałem
już jest lepiej
Nie wiem co z pierwszym katem zrobić
Apropo's z tymi kablami wysokiego napięcia o co chodzi bo nie kumam tego, po czym poznać że nadają się już do wymiany??
Świece wymieniłem, olej , filtry, rozrząd mazdowski generalnie ok , ale wydaje mi się że Nowy Sportive od nowości i tak lepiej chodził.
Do kolegi Bikus: widziałem, że kompleksowy remont robiłeś
ja niedługo biorę się za swoją, miałem sprzedać, ale chetnych nie było od 5 m-cy (ani jeden telefon
!)
Narazie sprzęgło wymieniłem wczoraj w moim FS-ie i już elegancko przyspiesza bez ślizgania
Ja wywyliłem 2 kata i strumienice wspawałem
Nie wiem co z pierwszym katem zrobić
Apropo's z tymi kablami wysokiego napięcia o co chodzi bo nie kumam tego, po czym poznać że nadają się już do wymiany??
Do kolegi Bikus: widziałem, że kompleksowy remont robiłeś

Narazie sprzęgło wymieniłem wczoraj w moim FS-ie i już elegancko przyspiesza bez ślizgania

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
kable można pomierzyć i sprawdzić czy w nocy jak polejesz wodą nie ma dyskoteki z iskierek
albo jak dawno nie wymieniane to kupić za 120zł/kpl NGK i wiedzieć że są ok 
pierwszy katalizator możesz wydłubać środek i zostawić puszkę ale jak zdejmiesz kolektor to widać czy warto czy kat jest ok, mój po ponad 200tyś (na zegarach jest 210 ale myślę że ma więcej
) wygląda ok.
Teraz te mazdy tracą na wartości niestety, do tego sporo osób wie jakie mają problemy z blachą i z braniem oleju, dlatego swoją zrobiłem ładnie i cieszę się jej użytkowaniem
pierwszy katalizator możesz wydłubać środek i zostawić puszkę ale jak zdejmiesz kolektor to widać czy warto czy kat jest ok, mój po ponad 200tyś (na zegarach jest 210 ale myślę że ma więcej
Teraz te mazdy tracą na wartości niestety, do tego sporo osób wie jakie mają problemy z blachą i z braniem oleju, dlatego swoją zrobiłem ładnie i cieszę się jej użytkowaniem
Hej. Błąd w mojej Maździe to
P0421 – cos z druga sondą. Pewnie przez wybebeszenie pierwszego kata (kupilem emulator ale jeszcze nie zamontowalem). Watpie aby przez to auto mialo zamule w tym zakresie obrotow. Prawdopodobnie ten drugi KAT tez bedzie w rozsypce. mozliwe to zeby przez niego byl problem z tymi poszarpowaniami miedzy 2,5 – 3tys obrotow?
P0421 – cos z druga sondą. Pewnie przez wybebeszenie pierwszego kata (kupilem emulator ale jeszcze nie zamontowalem). Watpie aby przez to auto mialo zamule w tym zakresie obrotow. Prawdopodobnie ten drugi KAT tez bedzie w rozsypce. mozliwe to zeby przez niego byl problem z tymi poszarpowaniami miedzy 2,5 – 3tys obrotow?
mam dokladnie taki sam problem w mojej Protege FS-DET 1999ccm i na komputerze wskoczyl 3 razy blad z sonda lambda. Jeszcze nie wymienialem poniewaz brak srodkow a sonda podobno kosztuje 400-500zl :< Ktos potwierdzi diagnoze?
Może zacznijmy od tego, że to są silniki wolnossące bez turbosprężarki (piszę o wersji 323F 2.0 Sportive na Europę) dlatego też "nie ciągną " od dołu jak wiele współczesnych benzyniaków.
W moim odczuciu mój Sportive zbiera się powyżej 3 tys. obr/min wtedy czuje kopa. Po drugie to tylko 131KM w tej budzie, szału może nie robi, ale lepsze to niż 98KM w 1.6 ZM.
W moim odczuciu mój Sportive zbiera się powyżej 3 tys. obr/min wtedy czuje kopa. Po drugie to tylko 131KM w tej budzie, szału może nie robi, ale lepsze to niż 98KM w 1.6 ZM.
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
dławienie ustało po dolaniu oleju (był na poziomie minimum) dolałem jakieś 250ml tego samego który był i narazie się nie dławi. Zobaczymy po paru dniach.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość