Strona 1 z 1

Mazda 323F BJ Duży problem pomocy

PostNapisane: 8 maja 2014, 23:27
przez blankq
Witam wszystkich mam problem z moją Mazda 323f BJ 1.5 BENZYNA+LPG rok 2000, niestety straciłem już majątek i zapał oraz koncepcje dlatego pisze o pomoc do Was. Mianowicie mam problem silnikowy na początku tylko na gazie przy obrotach 2600 szarpało silnikiem i było szarpnięcie. Jeżeli jechało się równo utrzymując około 2500 do 3000 szarpało non stop, zacząłem w takim razie dociekać i wymieniać :

– wymiana świec
– ustawienie luzów na zaworach

Nic nie pomogło ale jeździło aż nie padł akumulator który notabene miał 5 miesięcy ( może przypadek ) a potem cewka

– wymiana cewki

Samochód jeździł szarpanie było a spalanie wzrosło z 9,5 litra do 12 litrów gazu
Zacząłem szukać przyczyn i wymieniać kolejne rzeczy najpierw pojechałem do paru gazowników ale jeden był tylko konkretny, przejechaliśmy 70 km żeby ustawić gaz ale niestety nie udało się ponieważ przy około 2650 obrotów zmieniał się czas wtrysku z 6 ms do 3 ms przynajmniej wg Gazownika posiedział pokombinował zmniejszył szczelinę między świecami i dalej to samo. Wiec zalecił zbadanie komputera i czasu wtrysku na benzynie.

-2 nie zależne komputery pokazały ze wszystko ok.

Zmienione zostały kable na nowe NGK i wszystko było ok. przez 40 km po tym dystansie zaczęło się szarpanie na dobre samochodem na gazie i benzynie już i taki efekt jak by samochód palił na 3 cylindry plus brak mocy w ogóle. Samochód u mechaników i wszystko niby działa wiec znów na komputer po wielkich szukaninach okazuje się ze błąd ma czujnik położenie przepustnicy i czujnik temperatury powietrza z dolotu. Jednym słowem czyścimy przepustnice znów pod komputerm zaprogramować samochód znów jeździ już dużo lepiej i na benzynie na gazie ale tylko 46 kilometrów i znów palenie na 3 cylindry rzucanie silnikiem i samochodem i brak mocy.

Nie wiem już co wymieniać co robić może ktoś z Was ma koncepcje i może coś doradzi ? <co?>

PostNapisane: 9 maja 2014, 00:31
przez wlodekBJ
Niewiem czy Ci to pomoże ale ja też ładowałem kasę i nic i nic a miałem podobne objawy nierówna praca na lpg i pb szarpanie brak mocy, wkońcu miałem dość i postanowiłem zmienić cały silnik z elementami osprzętu i... auto jak nowe :) Podsumowywując to co włożyłem w naprawy starego silnika a to co wydałem na nowy to wyszło połowę taniej wsadzenie nowego motoru z osprzętem. Druga sprawa to może być walnięty komputer sterujący silnikiem.

Re: Mazda 323F BJ Duży problem pomocy

PostNapisane: 9 maja 2014, 14:31
przez Pangenitor
Ja bym sprawdził jeszcze dwie rzeczy: sonda lambda, czujnik położenia wału.

PostNapisane: 11 maja 2014, 13:08
przez Jakub BJ Sportive
Tak jak kolega wyżej sonda ale na porządnym sprzęcie pokazującym wykres pracy, czujnik p. wału a przede wszystkim niby najprostsze – znajdź jakiegoś kolegę z forum z taką samą Mazda lub poszukaj kogoś kto się zgodzi podmienić na parę chwil komputer. Ja bym gaz zostawił w spokoju i próbował zrobić to wszystko na benzynie, jak się uda na PB to można zabrać się za gaz. Pozdrawiam. Jakub

Re: Odp: Mazda 323F BJ Duży problem pomocy

PostNapisane: 11 maja 2014, 14:21
przez Bo_Lo
Przeplywka czyszczona? Ja mialem takie objawy i ona byla winna.koszt 0zl
Wyjac ,delikatnie przeczyscic alkoholem lezke i gotowe

Wysłane z mojego WT19i

PostNapisane: 11 maja 2014, 14:33
przez Jakub BJ Sportive
Zastanowił bym się jeszcze nad rozrządem i przepływomierzem. Jaki masz przebieg? Kiedy zmieniałeś. rozrząd? Jak zaczą się problem – po założeniu gazu czy jechałeś sobie i nagle zaczęło szarpać .

Re: Mazda 323F BJ Duży problem pomocy

PostNapisane: 19 maja 2014, 20:03
przez Jakub BJ Sportive
Rozwiązałeś problem?