2.0 Sportive remont czy drugi silnik
1, 2
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
robisz dokłądnie to samo co ja, u mnie jeszcze wyszły panewki korbowodowe do wymiany. Samochód odebrałem w piątek, przez pierwsze 1000km jeździj w pełnym zakresie obrotów ale bez gazu w podłodze – tak się dociera silnik a nie jeżdżenie do 3 tyś obrotów
na 2 i 3 śmiało przeciągnij pod 6 tyś obrotów ale bez gazu w podłodze i dużo hamuj silnikiem a będzie dobrze u mnie po 150km (dopiero) olej dalej przeźroczysty i jest go tyle ile było zalane po remoncie
na 2 i 3 śmiało przeciągnij pod 6 tyś obrotów ale bez gazu w podłodze i dużo hamuj silnikiem a będzie dobrze u mnie po 150km (dopiero) olej dalej przeźroczysty i jest go tyle ile było zalane po remoncie
Możesz rozwinąć ten " worek kasy" Ile wyszło Cie to przedsięwzięcie. Jestem ciekaw ile kosztuje wymiana pierścieni oraz uszczelniacze ile chcą za planowanie głowicy. Pozdrawiam. Jakub.
- Od: 1 sty 2014, 13:55
- Posty: 19
- Skąd: Leśna, dolnośląskie
- Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r
-pierscienei 250-400 – zależy jakie
-planowanie 300-600 zależy co do roboty, ja zapłaciłem 500 bo wszystkie zawory miały szlif i gniazda, wymiana uszczelniaczy, regulacja zaworów, planowanie itp
-robota mechanika 700-1000 zależnie od mechanika
-kpl uszczelek i uszczelniaczy erlinka 200-300 (zależy czy masz rabat w IC )
-do tego uszczelniacz wału 100zl
-jak trzeba to paski, rozrząd, pompa wody
-trzeba wymienić zaworek pompy oleju (60zł ori)
-nowy olej, filtr
-ja wymieniłem miske olejową bo moja była ruda 120zł
no i jak nie wyjdzie że któreś panewki masz zryte albo co gorsza.. grube rysy na cylindrach, wtedy dodatkowe koszty
no tak podsumowując to jakies 2-2,5 tyś trzeba chyba że masz brata, szwagra itp który to zrobi i oby to dobrze zrobił
-planowanie 300-600 zależy co do roboty, ja zapłaciłem 500 bo wszystkie zawory miały szlif i gniazda, wymiana uszczelniaczy, regulacja zaworów, planowanie itp
-robota mechanika 700-1000 zależnie od mechanika
-kpl uszczelek i uszczelniaczy erlinka 200-300 (zależy czy masz rabat w IC )
-do tego uszczelniacz wału 100zl
-jak trzeba to paski, rozrząd, pompa wody
-trzeba wymienić zaworek pompy oleju (60zł ori)
-nowy olej, filtr
-ja wymieniłem miske olejową bo moja była ruda 120zł
no i jak nie wyjdzie że któreś panewki masz zryte albo co gorsza.. grube rysy na cylindrach, wtedy dodatkowe koszty
no tak podsumowując to jakies 2-2,5 tyś trzeba chyba że masz brata, szwagra itp który to zrobi i oby to dobrze zrobił
u mnie:
– wymiana uszczelniaczy, docieranie zaworow, ustawienie luzow zaworowych (plytkowe) i planowanie – 450zł
– pierscienie NPR cos kolo 300zł
– uszczelka pod glowice, kolektor ssacy, kolektor wydechowy, uszczelka pod podrywe zaworow, do tego pasek rozrzadu tez cos kolo 300zł
Kumpel mechanik wzial za robote 650zł – mysle ze nie duzo, bo rozebral gore silnika na aucie, a pozniej przy rozbieraniu dolu okazalo sie ze przez nieszczesne 2 sruby od miski olejowej trzeba i tak i tak wywalic skrzynie razem z silnikiem...
Czesci z rabatem na zaklad w ktorym kumpel pracuje Podsumowujac wyszlo prawie 1700zł. Wprowadzajac auto do nieznajomego zakladu mechanicznego trzeba szykowac minimum 2000 PLN'ów!
P.S. – MAZDA śmiga od dziś na BRC
– wymiana uszczelniaczy, docieranie zaworow, ustawienie luzow zaworowych (plytkowe) i planowanie – 450zł
– pierscienie NPR cos kolo 300zł
– uszczelka pod glowice, kolektor ssacy, kolektor wydechowy, uszczelka pod podrywe zaworow, do tego pasek rozrzadu tez cos kolo 300zł
Kumpel mechanik wzial za robote 650zł – mysle ze nie duzo, bo rozebral gore silnika na aucie, a pozniej przy rozbieraniu dolu okazalo sie ze przez nieszczesne 2 sruby od miski olejowej trzeba i tak i tak wywalic skrzynie razem z silnikiem...
Czesci z rabatem na zaklad w ktorym kumpel pracuje Podsumowujac wyszlo prawie 1700zł. Wprowadzajac auto do nieznajomego zakladu mechanicznego trzeba szykowac minimum 2000 PLN'ów!
P.S. – MAZDA śmiga od dziś na BRC
no ale nie liczysz oleju z filtrem który musiałeś zmienić czyli kolejna 100zł, no i radzę Ci sprawdzić ten zaworek pompy olejowej w misce, on jest z zew. ok ale u mnie już był przytarty, a kolega z forum (Dominik) niestety też nie wymienił i nacieszył się silnikiem przez miesiąc po czym nagle ciśnienie oleju padlo na chwilkę i to wystarczyło żeby panewka się obróciła i fragmentami zostawiła rysy na bloku – reasumując silnik poszedł na śmietnik
koszt zaworka to 60zł za ori mazdy który kupisz w mazparts u kolegi z forum , wymiana to chwila a zapobiegnie problemom
Poprostu przy takiej inwestycji warto dorzucić te grosze i spać spokojnie
koszt zaworka to 60zł za ori mazdy który kupisz w mazparts u kolegi z forum , wymiana to chwila a zapobiegnie problemom
Poprostu przy takiej inwestycji warto dorzucić te grosze i spać spokojnie
Witam, czy ktoś posiada w swoich zasobach lub ma dostęp do osoby posiadajacej używany silnik 2.0 FS Sportive (131 km)?
Sprawa jest pilna, bo muszę zrobić SWAPA spowodowanego zaciągnięciem wody do silnika, którego nie opłaca się już naprawić
Mieszkam w okolicach Wa-wy, proszę o info na pw, z góry dzięki.
P.S. Chyba że ktoś ma złotą receptę na odblokowanie zalanego silnika, bo mój mechanik twierdzi że rozebranie go i złożenie na nowych częściach jest nieopłacalne, poza tym silnik ma już ponad 265 tys. na budziku, będę wdzięczny za wszelkie porady na priv.
Sprawa jest pilna, bo muszę zrobić SWAPA spowodowanego zaciągnięciem wody do silnika, którego nie opłaca się już naprawić
Mieszkam w okolicach Wa-wy, proszę o info na pw, z góry dzięki.
P.S. Chyba że ktoś ma złotą receptę na odblokowanie zalanego silnika, bo mój mechanik twierdzi że rozebranie go i złożenie na nowych częściach jest nieopłacalne, poza tym silnik ma już ponad 265 tys. na budziku, będę wdzięczny za wszelkie porady na priv.
- Od: 8 paź 2014, 15:52
- Posty: 7
- Skąd: Krosno/Warszawa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.
Tak, wykręcił świece, zresztą sam od tego zacząłem, silnika nie da się przekręcić w żaden sposób na wale korbowym, po prostu zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzoną do obudowy filtra powietrza.
Jego zdaniem nie opłaca się rozbierać silnika, tylko spróbować znaleźć używaną jednostkę w dobrym stanie. Znalazłem już jedną za 1300 zł ale okazała się szmelcem cieknącym od spodu.
Będę wdzięczny za wszelkie info odnośnie używanej FS-ki w dobrym stanie, lub info apropo innego silnika, który by podszedł w jej miejsce.
http://allegro.pl/silnik-mazda-626-v-gf ... 34048.html
Czy ten silnik ewentualnie podejdzie?
Jego zdaniem nie opłaca się rozbierać silnika, tylko spróbować znaleźć używaną jednostkę w dobrym stanie. Znalazłem już jedną za 1300 zł ale okazała się szmelcem cieknącym od spodu.
Będę wdzięczny za wszelkie info odnośnie używanej FS-ki w dobrym stanie, lub info apropo innego silnika, który by podszedł w jej miejsce.
http://allegro.pl/silnik-mazda-626-v-gf ... 34048.html
Czy ten silnik ewentualnie podejdzie?
- Od: 8 paź 2014, 15:52
- Posty: 7
- Skąd: Krosno/Warszawa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.
używany FS w dobrym stanie to loteria. za 1500 niecałe u siebie zrobiłem remont tylko że robiłem sam. jeśli głowica nie dostała to można odliczyć 600zł od tej kwoty ale pewnie trzeba doliczyć korby
Zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzającą powietrze do filtra, silnik po demontażu nadaje się tylko na złom, kolektor był cały w wodzie i zablokował się trzeci cylinder, jeśli ktoś ma dostęp do słupka w okolicach Wa-wy to będę wdzięczny.
- Od: 8 paź 2014, 15:52
- Posty: 7
- Skąd: Krosno/Warszawa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.
przemo888 napisał(a):Zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzającą powietrze do filtra, silnik po demontażu nadaje się tylko na złom, kolektor był cały w wodzie i zablokował się trzeci cylinder, jeśli ktoś ma dostęp do słupka w okolicach Wa-wy to będę wdzięczny.
To nieżle.Miales jakiś stożek z wlotem w zderzaku czy seryjny dolot i wjechałeś w jakąś srogą kałużę?
Dopytuje bo zamierzam robić właśnie dolot w zderzaku ale obawiam sie zassania wody.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Miałem dolot w postaci rury zamontowany do obudowy filtra od spodu, auto jest na glebie więc efekt był jaki był, a jechałem ulicą, która zamieniła się w małą rzekę (jakieś 20-30 cm).
- Od: 8 paź 2014, 15:52
- Posty: 7
- Skąd: Krosno/Warszawa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości