2.0 Sportive remont czy drugi silnik

Postprzez jerrylos » 12 maja 2014, 21:42

tak, delikatnie jezdze do 3tys obr/min. Po 1000km bedzie zmiana oleju z filtrem na swiezy :)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez Garbage1989 » 12 maja 2014, 21:45

to uzupełnij profil o lokalizacje i przyjedź odświerzonym sportivem na lokalnego spota :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez bikus » 12 maja 2014, 23:30

robisz dokłądnie to samo co ja, u mnie jeszcze wyszły panewki korbowodowe do wymiany. Samochód odebrałem w piątek, przez pierwsze 1000km jeździj w pełnym zakresie obrotów ale bez gazu w podłodze – tak się dociera silnik a nie jeżdżenie do 3 tyś obrotów ;)
na 2 i 3 śmiało przeciągnij pod 6 tyś obrotów ale bez gazu w podłodze i dużo hamuj silnikiem a będzie dobrze :) u mnie po 150km (dopiero) olej dalej przeźroczysty i jest go tyle ile było zalane po remoncie :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Jakub BJ Sportive » 13 maja 2014, 22:25

Możesz rozwinąć ten " worek kasy" Ile wyszło Cie to przedsięwzięcie. Jestem ciekaw ile kosztuje wymiana pierścieni oraz uszczelniacze ile chcą za planowanie głowicy. Pozdrawiam. Jakub.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez bikus » 14 maja 2014, 00:45

-pierscienei 250-400 – zależy jakie
-planowanie 300-600 zależy co do roboty, ja zapłaciłem 500 bo wszystkie zawory miały szlif i gniazda, wymiana uszczelniaczy, regulacja zaworów, planowanie itp
-robota mechanika 700-1000 zależnie od mechanika ;)
-kpl uszczelek i uszczelniaczy erlinka 200-300 (zależy czy masz rabat w IC ;) )
-do tego uszczelniacz wału 100zl
-jak trzeba to paski, rozrząd, pompa wody
-trzeba wymienić zaworek pompy oleju (60zł ori)
-nowy olej, filtr
-ja wymieniłem miske olejową bo moja była ruda ;) 120zł

no i jak nie wyjdzie że któreś panewki masz zryte albo co gorsza.. grube rysy na cylindrach, wtedy dodatkowe koszty ;)

no tak podsumowując to jakies 2-2,5 tyś trzeba ;) chyba że masz brata, szwagra itp który to zrobi i oby to dobrze zrobił ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez jerrylos » 14 maja 2014, 18:28

u mnie:
– wymiana uszczelniaczy, docieranie zaworow, ustawienie luzow zaworowych (plytkowe) i planowanie – 450zł
– pierscienie NPR cos kolo 300zł
– uszczelka pod glowice, kolektor ssacy, kolektor wydechowy, uszczelka pod podrywe zaworow, do tego pasek rozrzadu tez cos kolo 300zł

Kumpel mechanik wzial za robote 650zł – mysle ze nie duzo, bo rozebral gore silnika na aucie, a pozniej przy rozbieraniu dolu okazalo sie ze przez nieszczesne 2 sruby od miski olejowej trzeba i tak i tak wywalic skrzynie razem z silnikiem...

Czesci z rabatem na zaklad w ktorym kumpel pracuje ;) Podsumowujac wyszlo prawie 1700zł. Wprowadzajac auto do nieznajomego zakladu mechanicznego trzeba szykowac minimum 2000 PLN'ów!

P.S. – MAZDA śmiga od dziś na BRC :D
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez bikus » 14 maja 2014, 22:28

no ale nie liczysz oleju z filtrem który musiałeś zmienić czyli kolejna 100zł, no i radzę Ci sprawdzić ten zaworek pompy olejowej w misce, on jest z zew. ok ale u mnie już był przytarty, a kolega z forum (Dominik) niestety też nie wymienił i nacieszył się silnikiem przez miesiąc po czym nagle ciśnienie oleju padlo na chwilkę i to wystarczyło żeby panewka się obróciła i fragmentami zostawiła rysy na bloku – reasumując silnik poszedł na śmietnik :(
koszt zaworka to 60zł za ori mazdy który kupisz w mazparts u kolegi z forum ;), wymiana to chwila a zapobiegnie problemom ;)
Poprostu przy takiej inwestycji warto dorzucić te grosze i spać spokojnie :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez przemo888 » 25 lip 2016, 11:28

Witam, czy ktoś posiada w swoich zasobach lub ma dostęp do osoby posiadajacej używany silnik 2.0 FS Sportive (131 km)?
Sprawa jest pilna, bo muszę zrobić SWAPA spowodowanego zaciągnięciem wody do silnika, którego nie opłaca się już naprawić :(
Mieszkam w okolicach Wa-wy, proszę o info na pw, z góry dzięki.

P.S. Chyba że ktoś ma złotą receptę na odblokowanie zalanego silnika, bo mój mechanik twierdzi że rozebranie go i złożenie na nowych częściach jest nieopłacalne, poza tym silnik ma już ponad 265 tys. na budziku, będę wdzięczny za wszelkie porady na priv.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2014, 15:52
Posty: 7
Skąd: Krosno/Warszawa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.

Postprzez sebekle » 25 lip 2016, 17:05

coś rozsadziło, coś wygięło? wykręcił chociaż świece i próbował kręcić?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez przemo888 » 25 lip 2016, 22:28

Tak, wykręcił świece, zresztą sam od tego zacząłem, silnika nie da się przekręcić w żaden sposób na wale korbowym, po prostu zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzoną do obudowy filtra powietrza.
Jego zdaniem nie opłaca się rozbierać silnika, tylko spróbować znaleźć używaną jednostkę w dobrym stanie. Znalazłem już jedną za 1300 zł ale okazała się szmelcem cieknącym od spodu.
Będę wdzięczny za wszelkie info odnośnie używanej FS-ki w dobrym stanie, lub info apropo innego silnika, który by podszedł w jej miejsce.
http://allegro.pl/silnik-mazda-626-v-gf ... 34048.html
Czy ten silnik ewentualnie podejdzie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2014, 15:52
Posty: 7
Skąd: Krosno/Warszawa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.

Postprzez sebekle » 26 lip 2016, 16:31

używany FS w dobrym stanie to loteria. za 1500 niecałe u siebie zrobiłem remont tylko że robiłem sam. jeśli głowica nie dostała to można odliczyć 600zł od tej kwoty ale pewnie trzeba doliczyć korby
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 26 lip 2016, 18:11

Z ciekawości -w jaki sposób zaciągnął ta wode?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez przemo888 » 29 lip 2016, 16:35

Zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzającą powietrze do filtra, silnik po demontażu nadaje się tylko na złom, kolektor był cały w wodzie i zablokował się trzeci cylinder, jeśli ktoś ma dostęp do słupka w okolicach Wa-wy to będę wdzięczny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2014, 15:52
Posty: 7
Skąd: Krosno/Warszawa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.

Postprzez Bo_Lo » 30 lip 2016, 10:00

przemo888 napisał(a):Zaciągnął wodę poprzez rurę doprowadzającą powietrze do filtra, silnik po demontażu nadaje się tylko na złom, kolektor był cały w wodzie i zablokował się trzeci cylinder, jeśli ktoś ma dostęp do słupka w okolicach Wa-wy to będę wdzięczny.

To nieżle.Miales jakiś stożek z wlotem w zderzaku czy seryjny dolot i wjechałeś w jakąś srogą kałużę?
Dopytuje bo zamierzam robić właśnie dolot w zderzaku ale obawiam sie zassania wody.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez przemo888 » 30 lip 2016, 16:40

Miałem dolot w postaci rury zamontowany do obudowy filtra od spodu, auto jest na glebie więc efekt był jaki był, a jechałem ulicą, która zamieniła się w małą rzekę (jakieś 20-30 cm).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2014, 15:52
Posty: 7
Skąd: Krosno/Warszawa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.

Postprzez Bo_Lo » 30 lip 2016, 21:32

Obudowa i filter seria?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez przemo888 » 31 lip 2016, 08:33

Nie, mod poprzednika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2014, 15:52
Posty: 7
Skąd: Krosno/Warszawa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive + LPG Lovato, 2001 r.
Czasami Mazda 323 1.6 98KM + LPG BRC, 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323