Strona 1 z 1

Mazda BJ – wymiana sondy lambda

PostNapisane: 20 sty 2014, 19:46
przez b4ndit90
Witam muszę wymienić sonde lambda tyle tego na allegro i nie wiem zabardzo jaka wybrac aby była dobra . Nie szukam taniej podrobki za 50 100 zł chcę dobrą ale patrząc na ceny np tutaj http://sklep.intercars.com.pl/

Sonda lambda
NGK

0188 OZA186-F5 0188 653.33 zł 0

BOSCH

0 258 986 502 0 258 986 502 254.39 zł 6

DENSO

DOX-0116 DOX-0116 205.25 zł 0
DOX-0119 DOX-0119 221.30 zł 3
DOX-1031 DOX-1031 323.64 zł 0
DOX-1356 DOX-1356 286.27 zł 0

SIEMENS VDO

A2C59513877Z A2C59513877Z 454.58 zł 0

MAGNETI MARELLI

460000188010 460000188010 715.95 zł 0

VERNET

LS130255 LS130255 430.17 zł 0
LS140471

4MAX

0219-03-0003 0219-03-0003P 155.07 zł >9

Czy macie jakąs sprawdzoną firmę na rozsądny portfel ?

PostNapisane: 20 sty 2014, 22:32
przez xedos1972
Denso tylko czy uniwersalna DOX-0119 czy dedykowana DOX-1375 ale większość to toyota w tym sklepie (może i kostkę by dobrał do mazdy )
sprawdź ile ma styków ,ja mam 4 i założyłem uniwersalną a kable polutowałem .

http://www.e-denso.pl/dox0113-sonda-lam ... p-199.html

PostNapisane: 21 sty 2014, 00:21
przez bikus
kabli od sondy nie powinno się lutować tylko zaciskać (w uniwersalnych są takie rurki na każdy kabelek do zaciśnięcia – lutowanie potrafi zmienić trochę opór i sonda potrafi trochę oszukiwać ;)

a wracając do tematu to albo NGK albo Magneti, teraz u kolegi zakładaliśmy uniwersalną Magneti którą mu ogarnąłem za 150zł ;) i działa jak ta lala :) ja bym nie kupował dedykowanej bo to ta sama sonda z kostką i za to że jest dedykowana to płacisz +300% za to że ma kostkę ;)

Kup NGK uniwersalną i pozaciskaj kabelki i masz loozik na 100-150 tyś km ;)

PostNapisane: 21 sty 2014, 01:12
przez b4ndit90
bikus napisał(a):NGK

0188 OZA186-F5 0188 653.33 zł 0


Troche droga impreza

PostNapisane: 21 sty 2014, 10:57
przez xedos1972
co do lutowania to się zgadza , ale dwie rurki do zaciskania się zapodziały podczas wymiany , grzanie sondy polutowałem a to nie powinno mieć aż takiego wpływu na pomiar .jedyna przestroga że u mnie gwint był do poprawy bo stara sonda prawie się ze spawała .

PostNapisane: 21 sty 2014, 12:11
przez bikus
b4ndit90 napisał(a):bikus napisał(a):
NGK

0188 OZA186-F5 0188 653.33 zł 0


Troche droga impreza



to jest dedykowana z wtyczką – o tym pisałem

OZA624-E5 – to jest nr uniwersalnej NGK 4 kabelkowej
w IC kosztuje 230zł, na allegro 170zł...

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... y/160.html
a tutaj masz co i jak zrobić ;)

PostNapisane: 21 sty 2014, 16:26
przez b4ndit90

PostNapisane: 21 sty 2014, 19:19
przez xedos1972
według katalogu powinna być ta OZA341-F3 czyli dedykowana ale cena kosmos
z tej strony http://www.e-ngk.pl/re-ngk.php?id=1319& ... =lambdaneu
moja stara dedykowana to NTK ZL 341-F2,
najlepiej jak się u nich upewnisz tak podają w aukcji .Nie jesteś pewien zadzwoń.
zastanawiam się czy nie powinna być bez przejścia na obudowę czyli OZA624-E4

PostNapisane: 21 sty 2014, 21:18
przez tinek
bikus napisał(a):kabli od sondy nie powinno się lutować tylko zaciskać (w uniwersalnych są takie rurki na każdy kabelek do zaciśnięcia – lutowanie potrafi zmienić trochę opór i sonda potrafi trochę oszukiwać

oświeć mnie w jaki sposób poprawny lut zmieni opór :> (chyba że ktoś polutuje przy samej sondzie i temperatura zrobi swoje), prędzej połączenie zaciskane może stracić poprawny kontakt za sprawą drgań lub zaśniedzenia.

teoretycznie każda sonda będzie ok, najwięcej płaci się za wtyczkę <oczko> ja mam jakąś z opla i działa jak oe